Gå til innhold

Null respekt for kvinner som driver med pliktsex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

tvertimot skrev (Akkurat nå):

Hvis lysten til noe skulle vært drivende så hadde mange gulv ikke vært vasket eller oppvasken tatt, damer har seksuelle vell som huslige plikter og vurderes selvfølgelig som kone-emne ut fra dette.

Har fått hørt av samtlige menn jeg har vært sammen med at jeg har mer sexlyst enn dem (ekte lyst, ikke fake). Og jeg forventet ikke av dem at de skal ta sin "husbondsplikt" bare fordi jeg har mest lyst i forholdet. Det er jo drepen for reell lyst. Ikke min lyst...Jeg har alltids lyst. 

Anonymkode: 5d207...960

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stadig vekk sex uten at jeg har behov for det, jeg er glad i mannen min og det gjør meg ingenting å ha sex med han selv om jeg selv ikke er så giret på sex akkurat da. Liker å glede han og gjøre noe som er godt for han, og som fører til økt nærhet og tilfredsstillelse i forholdet vårt. 

Anonymkode: d8892...009

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (3 minutter siden):

Hvis lysten til noe skulle vært drivende så hadde mange gulv ikke vært vasket eller oppvasken tatt, damer har seksuelle vell som huslige plikter og vurderes selvfølgelig som kone-emne ut fra dette.

Wtf ? Hvilket århundre kommer du fra? Seksuelle plikter må vel i beste fall høre hjemme på 1800 tallet . Vurderes som kone-emne utifra hvor mye anti -hyggelig man er istand til å utføre . Det er nesten så jeg ikke tror hva jeg leser🤮

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regnet jeg også med at du sa det til venninnene dine?

Anonymkode: cdf15...709

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er sjokkerende for en del kvinner, men ganske mange menn har også sex med partneren sin uten at de har spesielt lyst akkurat der og da.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette informerte du venninnene dine om, regner jeg med? Eller bare satt du der med all respekten din på gulvet? 

Jeg tror nok dette er et tema du ikke har mye erfaring, så her er det bare å skaffe seg kunnskap. Det at du mister all respekt, viser at du ikke hadde mye respekt for venninnene dine i utgangspunktet. Da er du neppe et tap. 

Nå får du i hvert fall litt andre perspektiver fra folk her inne, så kanskje du evner å se litt lenger fram i horisonten. 

Anonymkode: 661de...549

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mine venninner snakket om dette i går, flere av de hadde pliktsex for husfredens skyld! Ble helt sjokkert, mistet alle respekt for de. Hva de godtar, lar seg utnytte på denne måten. Hun ene sier at hun aldri ville fått råd til å flytte for seg selv, så måtte holde ut i forholdet 🙄

Æsj, jeg ble skikkelig oppgitt. Er lov å stå opp for seg selv, bli selvstendig. Ikke la seg kue på denne måten.

Kunne aldri hatt sex med en mann uten å ha lyst.

Anonymkode: e86c7...779

Hvis du mener at de utsetter seg for noe grusomt, hvorfor er ikke reaksjonen din empati og omsorg… istedenfor å bli kvalm og miste respekt? Hva slags venn er det som blir kvalm av at vennene sine utsetter seg for noe vondt? Makan.

Anonymkode: 0b2bd...705

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis venninnene dine lever greit med denne løsningen - hvorfor skal du mene så mye om det?

Og hvis hun ene har sex med partneren mot sin vilje pga økonomi - tenkte du på å snakke med henne, spørre hvordan det går, hjelpe henne hvis hun føler seg «fanget» i relasjonen  osv?

Eller har du nok med å miste respekten for dem og klage på KG?

Anonymkode: b84b9...f5c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er pliktsex og hvor går grensene for hva som er akseptabelt?

Det er vel ikke all "pliktsex" som skyldes press fra partner?

Hvis man ikke tar et nei for et nei og forsetter å mase/presse på så er det et overgrep, og selvsagt forkastelig.

Hvis den ene partneren tar initiativ, og den andre ønsker å glede  partneren, eller synes det er helt greit med sex, uten å ha spesielt lyst eller være tent så kan det vel defineres som pliktsex - men allikevel være helt greit?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts; det er jo trist at folk har sex mot dekke av husleia, hvis det faktisk er deres opplevde situasjon. Høres ut som de har veldig dårlige råd. Hva kan du gjøre for å hjelpe? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med pliktsex egentlig? Menes det (det håper jeg) at man kanskje ikke er så kåt i utgangspunktet, men at man har en mann som veg hva han driver med, og så kommer man i siget etterhvert og får orgasme hver gang? I så fall er jeg med på at det kan være helt flott. Mange kvinner har en mer «reaktiv» seksualitet, hvis man kan kalle det det.

Å gjennomføre et samleie uten å nyte det, få orgasme, men bare ligge der og «tenke på England», det håper jeg ingen kvinner gidder.

Anonymkode: e14bd...b1b

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet, jeg gjør da mange ting jeg ikke har så veldig lyst til. Av og til innebærer det å ha sex med mannen fordi han har lyst. Av og til må han være ned på møbelbutikk, kjøre henger, betale for og bære inn tungt møbel, fordi jeg har lyst. Vi liker å glede hverandre. 

Anonymkode: f3905...67b

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (6 timer siden):

Wtf ? Hvilket århundre kommer du fra? Seksuelle plikter må vel i beste fall høre hjemme på 1800 tallet . Vurderes som kone-emne utifra hvor mye anti -hyggelig man er istand til å utføre . Det er nesten så jeg ikke tror hva jeg leser🤮

Lever i dette århundret, men siden jeg er født før milleniumskiftet så er jeg født i et annet tusenår.

Uavhengig av min fødselsdato, klart at kvinner blir vurdert basert på hennes evne eller manglende evne til å levere på de arenaene menn har forventninger til at hun gjør det. På samme måte som at menn vil ha ei som er flink i hjemmet ønsker vi naturlig nok ei som ikke har vondt i hodet i tide og utide (ei som ofte sier nei til sex).

Ei dame som svikter på dette, hun er absolutt ikke noe godt koneemne.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petterm skrev (5 timer siden):

Hva er pliktsex og hvor går grensene for hva som er akseptabelt?

Det er vel ikke all "pliktsex" som skyldes press fra partner?

Hvis man ikke tar et nei for et nei og forsetter å mase/presse på så er det et overgrep, og selvsagt forkastelig.

Hvis den ene partneren tar initiativ, og den andre ønsker å glede  partneren, eller synes det er helt greit med sex, uten å ha spesielt lyst eller være tent så kan det vel defineres som pliktsex - men allikevel være helt greit?

Det kommer jo helt an på personen. Det er mange måter å gi på. Jeg er heldig. Kan omtrent ha sex når som helst. Enten har jeg lyst, eller så får jeg lyst underveis. Om jeg hadde hatt en partner med lavere sexlyst enn meg selv, så hadde jeg forventet at initiativet kom fra han. Jeg ønsker ikke å bli beskyldt for å presse noen til sex. Liker ikke å bli avvist. Det må jeg i så fall jobbe med.... Tidligere var jeg ei som tok initiativ hver gang. Det er slitsomt i lengden. Man må samarbeide. Det er viktig. 

Å ha sex når man egentlig ikke har lyst er drepen for et forhold. 

Endret av Irak
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen respekt for folk som dømmer andre uten å være i deres sko.

Endret av Hateridioter
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva menes med pliktsex egentlig? Menes det (det håper jeg) at man kanskje ikke er så kåt i utgangspunktet, men at man har en mann som veg hva han driver med, og så kommer man i siget etterhvert og får orgasme hver gang? I så fall er jeg med på at det kan være helt flott. Mange kvinner har en mer «reaktiv» seksualitet, hvis man kan kalle det det.

Å gjennomføre et samleie uten å nyte det, få orgasme, men bare ligge der og «tenke på England», det håper jeg ingen kvinner gidder.

Anonymkode: e14bd...b1b

Pliktsex er det siste. Det første er å ha responsiv tenning, eller ha lyst til å få lyst. Å ha responsiv tenning eller være åpen for å bli kåt etterhvert når man bare begynner et det ingenting negativt ved. 

Jeg sliter også med å respektere at voksne kvinner og menn kaller Pliktsex ok. Da har man jammen ikke særlig mye seksuell forståelse, og det er ikke det minste rart at sexlivet går til helvete. Det er da rent ut velfortjent når det går fryktelig galt. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Det kommer jo helt an på personen. Det er mange måter å gi på. Jeg er heldig. Kan omtrent ha sex når som helst. Enten har jeg lyst, eller så får jeg lyst underveis. Om jeg hadde hatt en partner med lavere sexlyst enn meg selv, så hadde jeg forventet at initiativet kom fra han. Jeg ønsker ikke å bli beskyldt for å presse noen til sex. Liker ikke å bli avvist. Det må jeg i så fall jobbe med.... Tidligere var jeg ei som tok initiativ hver gang. Det er slitsomt i lengden. Man må samarbeide. Det er viktig. 

Å ha sex når man egentlig ikke har lyst er drepen for et forhold. 

Da er du heldig🥰 Jeg er en person med null sexlyst. Tror ikke jeg har vært kåt på... Ja, gud vet hvor lenge. Men jeg elsker min mann, og jeg vet at han trenger sex innimellom. Så da stiller jeg opp. Det gjør meg ingenting, og jeg kladrer ham ikke. Han er god å lese meg, og hvis han spør på en dag jeg virkelig ikke vil, så er det uaktuelt også for han. Men så lenge jeg sier ja, så kjører vi på. Han gjør meg veldig komfortabel og selv om jeg ikke er kåt, så setter jeg pris på nærheten og intimiteten. Mange får pliktsex til å høres så brutalt ut, men det trenger ikke være det i det hele tatt.

Anonymkode: 72107...4c3

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 minutter siden):

Lever i dette århundret, men siden jeg er født før milleniumskiftet så er jeg født i et annet tusenår.

Uavhengig av min fødselsdato, klart at kvinner blir vurdert basert på hennes evne eller manglende evne til å levere på de arenaene menn har forventninger til at hun gjør det. På samme måte som at menn vil ha ei som er flink i hjemmet ønsker vi naturlig nok ei som ikke har vondt i hodet i tide og utide (ei som ofte sier nei til sex).

Ei dame som svikter på dette, hun er absolutt ikke noe godt koneemne.

Jeg vil helst ha sex minsr daglig, men til og med jeg tørker inn av måten du omtaler sex på. Som om sex ble vedtatt på et kontraktsmøte i på jobben. 

Sex er lek, moro, nytelse, hemmeligheter, erting, og gjensidig oppdagelsesferd. Ja, sex er magi, overraskelser, rutiner som sitter, å være et dyktig håndverksteam, ekstase og å glemme totalt hva man heter og hvor man bor. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Pliktsex er det siste. Det første er å ha responsiv tenning, eller ha lyst til å få lyst. Å ha responsiv tenning eller være åpen for å bli kåt etterhvert når man bare begynner et det ingenting negativt ved. 

Jeg sliter også med å respektere at voksne kvinner og menn kaller Pliktsex ok. Da har man jammen ikke særlig mye seksuell forståelse, og det er ikke det minste rart at sexlivet går til helvete. Det er da rent ut velfortjent når det går fryktelig galt. 

Jeg tenker det kommer an på hva man legger i begrepet. Jeg får mye kjærlighet ut av å ha sex med mannen min, selv om jeg aldri er kåt. Jeg har aldri lyst på sex, og det er dessverre han som må ta initiativ, fordi jeg faktisk ikke tenker på det. Men vi har en grei forståelse, og jeg får jo også noe fint og positivt ut av det. Jeg er bare ikke kåt. Hadde han tvunget meg, treng seg på, eller gjort meg ukomfortabel, hadde det vært noe annet. Men i vårt tilfelle, er det ikke sånn. Noen vil nok kalle det pliktsex, men jeg synes det er et ganske abstrakt begrep uansett. 

Anonymkode: 72107...4c3

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...