Gå til innhold

venninne trist fordi jeg ikke snakket så mye med eksen min i middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at min gode venninne har blitt sammen med eksen min. Vi er alle voksne, kanskje spesielt mannen er ekstra godt voksen, og derav jeg ikke ville ha noe videre forhold med han. Ble invitert på en vennemiddag til min venninne, og i siste liten ble jeg informert om at han kom til å være der. Kom og sa hei til alle, men brukte kanskje litt ekstra lang tid inne på kjøkkenet for å hjelpe til å gjøre ting klart. Var uansett ingen ledige sitteplasser i stua. Så måtte han dra plutselig.

Kvelden gikk og alle dro samtidig, akkurat da kom han tilbake og vi møttes utenfor sammen med en annen venninne. Han ga henne klem og sa ha det, ikke noe snakk til meg. Som er helt greit for min del.

Spurte min venninne hvordan hun følte det gikk, og hun sa hun synes det var leit at jeg ignorerte han... Hadde ikke bevisst gått inn for det, men... Synes denne relasjonen er vanskelig, og kjipt å få en slik tilbakemelding. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 08189...ae8

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ta mer hensyn til deres følelser enn dine egne?

Anonymkode: 48353...06b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du pratet mye med han så hadde du sikkert blitt beskyldt for å ville ha han tilbake. 

Jeg hadde meldt meg helt ut av relasjon med de begge for å være helt ærlig. Hadde ikke orket å ha et venninneforhold til en som var sammen med min eks, iallfall ikke om jeg måtte møtt han sosialt og jeg hadde fått rare tilbakemeldinger i etterpå. Du vil jo bli evaluert hver gang dere treffes. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet om denne relasjonen før? 

I så fall, så er det mye som vil skape drama, siden det har vært mye drama allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang snakker du med ham om sexlivet dere hadde,om hvor bra det var og så kan du spørre henne om hun er fornøyd ham også, ha en sånn ordentlig hyggelig inkluderende samtale alle sammen. 😏

Anonymkode: 9af85...985

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spurte min venninne hvordan hun følte det gikk, og hun sa hun synes det var leit at jeg ignorerte han... Hadde ikke bevisst gått inn for det, men... Synes denne relasjonen er vanskelig, og kjipt å få en slik tilbakemelding. Hvorfor er det slik?

Du har da vel gitt han mer enn nok oppmerksomhet tidligere.

Anonymkode: 64aac...0cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo han som er kjip da, som dro fra festen og kom tilbake da den var slutt. 

Bare si til venninnen din at du tror han dro fordi han kanskje ikke er helt over deg enda, da tror jeg tristheten forsvinner ;)

Anonymkode: 7718f...36e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har seg slik at min gode venninne har blitt sammen med eksen min. Vi er alle voksne, kanskje spesielt mannen er ekstra godt voksen, og derav jeg ikke ville ha noe videre forhold med han. Ble invitert på en vennemiddag til min venninne, og i siste liten ble jeg informert om at han kom til å være der. Kom og sa hei til alle, men brukte kanskje litt ekstra lang tid inne på kjøkkenet for å hjelpe til å gjøre ting klart. Var uansett ingen ledige sitteplasser i stua. Så måtte han dra plutselig.

Kvelden gikk og alle dro samtidig, akkurat da kom han tilbake og vi møttes utenfor sammen med en annen venninne. Han ga henne klem og sa ha det, ikke noe snakk til meg. Som er helt greit for min del.

Jeg hadde reagert veldig negativt dersom en av mine venninner hadde blitt sammen med min eks. Jeg syns du har vært utrolig raus og imøtekommende som faktisk har dratt på middag, og det er naturlig at det er ubehagelig for deg. Dette er noe som kommer til å gå seg til, dersom du føler at det er greit for deg, men her syns jeg venninnen din burde sagt at det gikk supert - takket deg for at du faktisk kom på middagen! Jeg syns hun er direkte uhøflige og nedlatende i sin respons. 

Sender deg en varm klem og masse gode tanker! ❤️ Skjønner kjempegodt at du syns det er vanskelig! Syns ikke du fortjener dette her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herregud. Å bli sammen med eksen til venninne er sært, og sært å invitere begge på middag. Og det særeste av alt er å tro at du ønsker å prate med han. 

My god. Neste gang ville jeg blitt hjemme

Anonymkode: 17ed6...134

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Din venninnes valg av følelser, ts, er ikke ditt ansvar.

Når noen informerer deg om hvordan de velger å føle seg så behandler du derfor den informasjonen som akkurat det den er - informasjon om noe som ikke angår deg. Ting man kan svare er «åja, men det var nå ikke et konstruktivt valg, var det?» eller «takk for at du deler dine følelser med meg» (dersom de er nøytrale og du anser følelsene som faktisk ok) alternativt noe a’la «det er ikke en god følelse. Jeg håper du ikke velger å dvele ved den».

Det du ikke - noensinne - gjør er å dele andre menneskers følelser, delta i dem, engasjere deg eller forsøke endre dem. Folk har rett til å føle som de velger å føle. Og absolutt alle normalt fungerende voksne vet veldig godt at selv om følelsene deres alltid er ekte så er de samtidig veldig ofte også usanne. Så man fremlegger aldri følelser som var de «fakta». Følelser er fiksjon skapt av vår egen livserfaring.

Anonymkode: 52064...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke kan omgås normalt, bør du trekke deg fra ting han deltar på. 

Anonymkode: 39a22...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...