Artemis_ Skrevet søndag kl 08:52 #41 Del Skrevet søndag kl 08:52 Jeg lagde slike i fjor. Mye tenking på vinkler og greier, men etter å ha fått stilt inn kapp- og gjærsaga skikkelig, så var det bare å masseprodusere. Mottakerne fikk en stor og liten hver. (70 og 50 cm) (bilde lånt av etsy) 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:25 #42 Del Skrevet søndag kl 10:25 Med mindre giver er barn, eller skikkelig god på en hobby, er hjemmelagde gaver bare tull. Er du flink på hjemmelaget konfekt, hjemmebrygg av øl/cider, lager flotte utelykter, ja takk. Men om du derimot bare prøver deg litt frem for å gi bort noe billig, nei takk. Anonymkode: f0cc8...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:26 #43 Del Skrevet søndag kl 11:26 Herlighet for noen utakknemlige folk som kom inn her da. Trodde de fleste hadde blitt lært opp bedre. Jeg hadde en jul hvor jeg hadde dårlig råd, og da kjøpte jeg inn noen glass krukker. Så bakte jeg litt forskjellig og lagde hjemmelagde sjokoladekuler og fløtekarameller. Håper ikke de som fikk dette rynket på nesen og mutret at "dette rælet går i søpla". 🙄 Anonymkode: fc3f4...3f7 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet søndag kl 15:10 #44 Del Skrevet søndag kl 15:10 Jeg lager mange julegaver hvert år, og tror folk blir glade? Litt variert på hvem som får hva, men nå strikker jeg fingervanter til mange, men lager også spiselige ting, i år blir det fermentert surkål og kvedesyltetøy pluss (kjøpte) raggsokker til de som ikke får fingervanter. Ser jo an mottaker, vet at de som får fermentert surkål er veldig glad i det, det er ikke noe man gir alle😅 Tidligere har jeg laget te av tørkede blomster og urter, tyttebærlikør, hundekjeks til hundegaver og ingefærkjeks, ingefærøl og kandisert ingefær til en venninne. Tror trikset med hjemmelagede gaver er å lage ordentlige ting, bruke tid, gode råvarer og presentere det fint. Jeg har for eksempel brukt kashmirgarn på fingervantene, og det er så mykt og føles så godt at jeg er helt sikker på at mottagere vil bli glade. Samtidig er garnet drøyt i bruk, så totalprisen per gave er under 200, selv om garnet er spinndyrt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet søndag kl 15:21 #45 Del Skrevet søndag kl 15:21 - Karameller -Lemoncurd - Cashewnøtt-smør - Chilli-olje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #46 Del Skrevet 10 timer siden Artemis_ skrev (På 3.11.2024 den 9.52): Jeg lagde slike i fjor. Mye tenking på vinkler og greier, men etter å ha fått stilt inn kapp- og gjærsaga skikkelig, så var det bare å masseprodusere. Mottakerne fikk en stor og liten hver. (70 og 50 cm) (bilde lånt av etsy) Disse hadde jeg elsket 😍 Anonymkode: 4b3cd...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #47 Del Skrevet 10 timer siden Jeg hadde ikke likt å få noe spiselig som er hjemmelaget, det blir ikke brukt. Det er ikke fordi jeg er utakknemlig, men fordi jeg har tvangstanker knyttet til mat fra andre sine kjøkken. Jeg kan ikke noe for det. Jeg sliter med på ta i mot en glass vann hos andre, så ille er det. Men ellers er jeg glad i hjemmelagede ting som ting som er strikket, eller sånne trefigurer som det er lagt ut bilde av her osv 😊 Anonymkode: 4b3cd...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 9 timer siden #48 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har fått pesto noen ganger, både ramsløk, og «vanlig» med basilikum. Litt vanskelig med første nå, og ikke så billig, men ble satt veldig pris på. Jeg blir også glad for småkaker barna i familien har laget. Ellers er mye nevnt. Lurt å vite noe om interesser og smak, og selvsagt allergier. Ikke alle vil ha så mye søtt, men det er ting som pesto, urtesalt, salte mandler, nøttesmør, osv som kan passe. Energikuler er også godt 😋 Eller dadler fylt eller rullet i ulikt 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 9 timer siden #49 Del Skrevet 9 timer siden Helt siden jeg var liten har vi laget honninglys til jul. Har videreført tradisjonen til mine barn 😊 Gir god lukt i huset, er miljøvennlig, og lys får man som regel alltid brukt opp 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #50 Del Skrevet 9 timer siden Jeg nålefilter figurer av diverse slag og i år har vi så dårlig råd, så det blir investert mange timer i nålefilt for tiden. Skal være sagt at figurene er av såpass kvalitet at jeg kunne solgt de for 500-1000 kr. Alle tanteungene får tovede sitteunderlag med personlig motiv nålefiltet på Anonymkode: bdc3c...07f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #51 Del Skrevet 9 timer siden Rosa Dartle skrev (3 minutter siden): Helt siden jeg var liten har vi laget honninglys til jul. Har videreført tradisjonen til mine barn 😊 Gir god lukt i huset, er miljøvennlig, og lys får man som regel alltid brukt opp 😊 Hvordan lager du slike? Høres ut som en veldig fin gave. 😊 Anonymkode: 5cbf0...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 9 timer siden #52 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan lager du slike? Høres ut som en veldig fin gave. 😊 Anonymkode: 5cbf0...085 Jeg var faktisk inne og sjekket akkurat nå, men det så ikke ut som de hadde bivoksplater inne akkurat nå. Jeg har pleid å kjøpe fra Honningcentralen. 250 kr for 1 kg plater, og det gir mange lys. Jeg ser at Panduro har, men de er med parafin og det anbefaler jeg ikke. Liker ikke parafinlys selv, det forurenser inneklimaet. De hadde her også, men kun gule og ikke røde for øyeblikket og mye dyrere. https://www.sloyd-detaljer.no/produkter/skape-dekorere/lys/lysmasse-veker/voksplater-5-stk-4008 Forhåpentligvis får Honningcentralen inn før jul, ellers søk på bivoksplater og bare sjekk at de er uten parafin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå