Gå til innhold

Jeg er lei av sladder og surreprat...mine venninner vil aldri snakke om noe interessant..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mine beste venninner er studievenner, og tidligere kollegaer. Har fortsatt kontakt med barndomsvenner, men har mye mindre til felles med dem enn de jeg har truffet gjennom samme faglige interesse. 

Anonymkode: 4a172...b6f

Er det noe realisme i å integrere de to venninnegjengene? Jeg forsøkte det, men skjønte raskt at min nåværende gjeng ikke ville komme overens med barndomsgjengen. Veldig kunstig atmosfære, og det var som om ingen klarte å slappe helt av når vi var sammen.

Anonymkode: b393f...48c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener og har det likedan. De jeg kunne snakke med om mer enn hvem som har fått barn og kreft og slag og nå har jeg pynta på kirkegården, har av forskjellig grunner blitt borte fra livet mitt. Det blir ensidig og jeg lei. 

Anonymkode: d4522...83c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe realisme i å integrere de to venninnegjengene? Jeg forsøkte det, men skjønte raskt at min nåværende gjeng ikke ville komme overens med barndomsgjengen. Veldig kunstig atmosfære, og det var som om ingen klarte å slappe helt av når vi var sammen.

Anonymkode: b393f...48c

Nei, møter ulike personer/grupper til ulike ting. 

Barndomsvenner er nå kun bekjente, tar en kaffe når jeg er på hjemstedet, en og annen snap, en gratulasjon på some. En "møtes snart!" som aldri blir noe av. 

Anonymkode: 4a172...b6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har erfart det samme som deg ts, og etter mange år gled vi bare mer og mer fra hverandre.  
Har heldigvis funnet mange nye og likesinnede venner nå og trives bedre enn noen gang i disse vennskapene ❤️

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people. - Eleanor Roosevelt

Anonymkode: a8d66...203

I hvilke situasjoner eller hvor fant du disse nye vennene?

Anonymkode: 997b4...a74

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 8.21):

Føler jeg sklir vekk fra min mangeårige venninner, møtes vi er det bare sladder om andre heletiden. Sladder on det kjedelige A4-hverdagslivet. Eller om ting de har sett på tv/SOME....til og med influensere. Vi er snart 40! Prøve å komme med andre samfunnstema...men da stopper det helt opp for alle. Samfunnet er de ikke interessert i...

Anonymkode: 74c62...e16

Hvordan skal de ha noe annet å snakke om, dersom alt de gjør er å se på reality og scrolle på tiktok…?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange som føler seg bedre enn alle andre. 

At man liker å snakke om hverdagslige ting betyr ikke at man er overfladisk eller en grunn sølepytt. Man er heller ikke mer intelligent fordi man liker å snakke om 'andre ting'.

Det er helt greit å ønske og dele felles interesser med venninner. Det er derimot idiotisk å rakke ned på venninner fordi de ikke deler dine interesser.

Personlig har jeg aldri møtt noen som ikke fint kan prate om 'andre ting' selv om de ikke vet så mye om det. Hvorvidt en samtale er god og gøy, handler også lite om samtaleemne. ALT kan gjøres spennende. Influensere? Hvorfor ikke snu samtalen mot påvirkningskraften Influensere har på barn og unge? Har de et samfunnsansvar?

Dette er jo et tema som kan lede ned mange spennende veier. 

Jeg er frivillig barnløs og evig singel, og jeg deler svært få interesser med mine venninner, som alle har mann og barn. De har ikke tid til å lese seg opp på amerikansk politikk, lese bøker, eller fordype seg i det store samfunnet. Likevel har vi gøye, morsomme samtaler fordi de fint klarer å snakke om ting jeg synes er interessant, og jeg klarer fint å involvere meg i alt de liker å snakke med.

Anonymkode: 124d9...af1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker arbeidsdagen på å snakke om seriøse tema, så jeg syns det er befriende å kunne fjase litt med venner iblant 🙂 Nå snakker vi ikke bare fjas, det er blandet inn i hvordan vi har det i livene våre på godt og vondt. 

Anonymkode: 83e5a...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vurdere verdien av vennskapet slik det er. Folk er forskjellige, og det er sjelden en venn kan dekke alle behov man har for sosial omgang. Jeg synes det det er fint å ha ulike venner til ulik "bruk". Har noen barndomsvenner som kan være litt som venninnene du beskriver i HI, men jeg synes vennskapet vårt er verdifullt fordi det er så gammelt, og vi har så mange minner sammen. Derfor tenker jeg heller at hvis jeg vil diskutere mer samfunn og ideer, snakker jeg med noen andre venner eller kolleger.

Jeg synes det å utvide vennekretsen med flere venner høres ut som en bedre idé enn å prøve å endre eller kutte ut de man har. Sett pris på dem slik de er, og søk dekning av andre behov andre steder.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 13.44):

Verden er så mye trist og da er det godt å kople av med litt prat om lett og enkle ting syns jeg. 

Anonymkode: ceb8c...254

Dette tenker jeg også. Er omringet av dritt fra alle kanter hver eneste dag, og så skal man i tillegg sitte og diskutere død og fordervelse med venninner også. Litt er greit altså, men å bruke hele kvelden på sånt gjør meg utslitt og da henger jeg heller med meg selv.

Anonymkode: 20cff...239

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 8.21):

Føler jeg sklir vekk fra min mangeårige venninner, møtes vi er det bare sladder om andre heletiden. Sladder on det kjedelige A4-hverdagslivet. Eller om ting de har sett på tv/SOME....til og med influensere. Vi er snart 40! Prøve å komme med andre samfunnstema...men da stopper det helt opp for alle. Samfunnet er de ikke interessert i...

Anonymkode: 74c62...e16

Sånn er enkelte i min familie og. Det som engasjerer er slarv og siste nytt i bygda. Samfunn politikk og kultur er for høgtsvevandes. Då blir det nokon keisame treff som regel. Og ikkje kjenner me dei det snakkes om i tillegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...