Gå til innhold

Inspirasjon, hva gjør ditt kjøkken koselig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hylle over kjøkkenbenken med noen personlige kopper, to kokebøker og et bilde med friske farger. Har også en gammel krukke med tresleiver og en veggklokke i knallgrønn. Har du noe spesielt som gjør DITT kjøkken koselig for deg?

Anonymkode: 2f048...a6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg liker best med mitt kjøkken og som gjør det koselig er at jeg har kamin på kjøkkenet, stort kjøkkenbord og en gammeldags kjøkkeninnredning som er malt i lys grønn. Store vinduer med utsikt mot havet :)

Anonymkode: 69f44...0e9

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gren med vrihassel som har små lys på seg hele året. Den syns jeg skaper god stemning om morgenen, spesielt nå når det er litt mørkere.

Anonymkode: f0538...866

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mitt kjøkken, men mamma sitt.

Liker at det har lune farger, og lys øverst på noen skap i sånne glass vinduer. Er glad i glassvinduer og hadde selv noen i forrige leilighet jeg bodde i. 

Liker når det er dimmet i rommet og varmt lys. 

På mitt er det kjøleskapet og de søte magnetene, bildet av tantebarnet 💖 og et av himmelen som minner meg om et godt øyeblikk. 

Grytevotten er søt i lyse rosa og hvite striper. Og har også en del duftlys som luktene holder minner i, og 2 står på kjøkkenet. Jeg tenner dem ikke så ofte, men lukter på dem i ny og ned, kanskje rart. 

Og kopper med minner, som en med en pokemon jeg fikk av en venn. Og noen jeg og exn kjøpte fordi jeg likte dem han hadde i sin første hybel så godt. Fin tid. Slike store de hadde på indiska. Da vi bodde sammen måtte jeg være forsiktig for å la koppene stå ubevoktet, for fant ut at katten også er fan av dem 😂🤢 Skjønner henne, men ikke gøy å dele kopp.

Anonymkode: 14ef5...a4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det jeg liker best med mitt kjøkken og som gjør det koselig er at jeg har kamin på kjøkkenet, stort kjøkkenbord og en gammeldags kjøkkeninnredning som er malt i lys grønn. Store vinduer med utsikt mot havet :)

Koselig med kamin sikkert :) ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har en gren med vrihassel som har små lys på seg hele året. Den syns jeg skaper god stemning om morgenen, spesielt nå når det er litt mørkere.

Anonymkode: f0538...866

Det er så fint med lys på. Har du vrihassel i en vase eller i taket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke mitt kjøkken, men mamma sitt.

Liker at det har lune farger, og lys øverst på noen skap i sånne glass vinduer. Er glad i glassvinduer og hadde selv noen i forrige leilighet jeg bodde i. 

Liker når det er dimmet i rommet og varmt lys. 

På mitt er det kjøleskapet og de søte magnetene, bildet av tantebarnet 💖 og et av himmelen som minner meg om et godt øyeblikk. 

Grytevotten er søt i lyse rosa og hvite striper. Og har også en del duftlys som luktene holder minner i, og 2 står på kjøkkenet. Jeg tenner dem ikke så ofte, men lukter på dem i ny og ned, kanskje rart. 

Og kopper med minner, som en med en pokemon jeg fikk av en venn. Og noen jeg og exn kjøpte fordi jeg likte dem han hadde i sin første hybel så godt. Fin tid. Slike store de hadde på indiska. Da vi bodde sammen måtte jeg være forsiktig for å la koppene stå ubevoktet, for fant ut at katten også er fan av dem 😂🤢 Skjønner henne, men ikke gøy å dele kopp.

Anonymkode: 14ef5...a4b

Slike kopper hadde jeg to av, men jeg knuste en 😡 Nå passer jeg på den ene jeg har igjen som en smed!! 

Er på utkikk på alle bruktbutikker etter flere, men ikke noe hell så langt. 

Ellers er kjøkkenet mitt koselig fordi jeg elsker den grønne fargen på veggene, sammen med den lyse kjøkkeninnredningen. 

Utsikten mot naboens hage er også flott. 

Anonymkode: ef25e...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort underskap med uttrekkbare hyller som gjør at det ikke må stå noe elektrisk på benkene. 

Droppet overskap, så det føles veldig åpent. Og fikk montert pendler i hjørnet for koselig belysning. 

Anonymkode: fd9a2...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kona mi steller på kjøkkenet og sier frokosten er klar . . .

Må ikke misforståes som at jeg ikke steller på kjøkkenet også . . .

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres heeelt nydelig ut, drømmekjøkken!

Mitt kjøkken er dessverre ikke særlig koselig. Det er nybygg, som jeg kjøpte på tross av kjøkkenet. Det er svart med svart benkeplate, føler at jeg lager mat i Mordor. Det er trekt lengst inn i rommet på den ene stua, så det er langt unna utsikt og ingen direkte sol f.eks.

Om jeg kan trekke frem noe er det gjennomtenkt belysning som kan dimmes ganske kraftig. Og det er stort nok til at andre kan lage mat sammen med meg.

Anonymkode: 84198...057

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av interiør, så på mitt kjøkken har jeg runde kurvbrett med vannkoker og kopper i, har en stang med kroker ved siden av som jeg har satt på lyslyng som jeg setter på når mørket faller, 4 glassdører med lys i og tv på veggen som jeg setter på sånn peisvideo fra youtube. 🥰

Anonymkode: 994f1...da7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt fine ting på veggene, vannkoker og brødrister som står fremme i fin farge, og en skjærefjøl i fin fasong (fruktfasong). Ikke det mest koselige, men har valgt at de tingene som står fremme skal så langt som mulig også være fine å se til. Har vanlig kjøleskap og fryser, samme med mikrobølgeovn, men litt annet som mykner opp, og gjør det litt mer hjemmekoselig. 

Hva med å dyrke litt urter i vinduskarmen, eller gressløk? Det synes jeg selv er koselig. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er opptatt av interiør, så på mitt kjøkken har jeg runde kurvbrett med vannkoker og kopper i, har en stang med kroker ved siden av som jeg har satt på lyslyng som jeg setter på når mørket faller, 4 glassdører med lys i og tv på veggen som jeg setter på sånn peisvideo fra youtube. 🥰

Anonymkode: 994f1...da7

Hvilke runde kurvbrett har du? Kunne tenke meg det, men ikke funnet noen plass. ts :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lune farger som likevel skiller seg litt ut. Har gamle krukker på kjøkkenbenk med sleiver osv, flasker med olje, friske urter. 

Anonymkode: 22c5b...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi har en god balanse mellom materialer.  Vi  har en stor øy med stein benkeplate, måtte da myke myke det litt opp med vaser i leire grønne planter og elementer i tre for at det ikke skulle bli for hardt og kaldt. 

så skal vi få oss klebersteinsovn nå etter jul, det gleder jeg meg så sykt til! Vi har et gammel jotundrog nå som har gjort mer enn nytten sin😅

Anonymkode: 2797e...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...