Gå til innhold

Gi brukt undertøy til Fretex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har MYE brukt undertøy som er slitt og som jeg vil kvitte meg med. Men er en god del som også ser fint ut fortsatt, da spesielt bh-er og litt mer "sexy" undertøy som aldri er brukt (har vært singel siden jeg kjøpte det..). 

Kan jeg ha det i en gjennomsiktig pose i Fretex boksen? Alt er naturligvis vasket og rent. De resirkulerer vel gamle klær som ikke blir solgt videre, som jeg regner de gjør med brukt undertøy? 

Anonymkode: 54e6d...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Undertøy gir jeg aldri. Ok kanskje noen bh er. Truser, aldri. Jeg har truser i dag som er for store. Kunne aldri tenke meg å donere dette. Jeg vasker disse på 90 grader. Men nei. Dette donerer jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har MYE brukt undertøy som er slitt og som jeg vil kvitte meg med. Men er en god del som også ser fint ut fortsatt, da spesielt bh-er og litt mer "sexy" undertøy som aldri er brukt (har vært singel siden jeg kjøpte det..). 

Kan jeg ha det i en gjennomsiktig pose i Fretex boksen? Alt er naturligvis vasket og rent. De resirkulerer vel gamle klær som ikke blir solgt videre, som jeg regner de gjør med brukt undertøy? 

Gjør ingen verdens ting. I Danmark er det tusenvis av annonser der det selges brukt undertøy. (Trendsales.dk) Hva er problemet? Hadde fint kunnet brukt andres tøy inkl. undertøy så lenge det er vasket. Fretex har sett slikt før og avgjør hva de skal gjøre med det, så no problem!

Anonymkode: f2897...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke gjort noe med det annet enn å kaste det, så jeg synes du kan kaste det selv. Det blir ikke solgt og det kan ikke brukes til å lage noe. 

Anonymkode: 1bb45...3c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan fint og nesten ikke brukt undertøy brukes! Uansett skal ikke tekstiler kastes i restavfall. Ikke en gang strømpebukser skal i restavfall.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvsagt kan fint og nesten ikke brukt undertøy brukes! Uansett skal ikke tekstiler kastes i restavfall. Ikke en gang strømpebukser skal i restavfall.

Vi kaster alt i restavfallet inkl klær. Gir ikke bort eller selger noe.

Anonymkode: 9d832...dfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi kaster alt i restavfallet inkl klær. Gir ikke bort eller selger noe.

Anonymkode: 9d832...dfc

Bidrar virkelig til et bedre miljø du da. Håper det blir bøter for slikt også!

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan jeg ha det i en gjennomsiktig pose i Fretex boksen?

Kvitt deg med restavfallet ditt selv. 

Spørsmål og svar om levering | Fretex.no

Tar Fretex imot undertøy?

Nei takk. Det blir verken solgt eller delt ut brukt undertøy, så det er ikke noe Fretex ønsker å få. 

Anonymkode: 5543c...7e4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvitt deg med restavfallet ditt selv. 

Spørsmål og svar om levering | Fretex.no

Tar Fretex imot undertøy?

Nei takk. Det blir verken solgt eller delt ut brukt undertøy, så det er ikke noe Fretex ønsker å få. 

Anonymkode: 5543c...7e4

Det er bare i Norge vi er så pripne på dette. På tilsvarende finn.no i Danmark (trendsales.dk) ligger det ute tusentalls annonser der folk selger brukt undertøy (vasket selvfølgelig). Skulle ikke være noe verre eller farligere å selge/kjøpe dette for oss en for Danskene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg pent brukt undertøy i en lukket pose før du putter det i Fretex-boksen. BH-er i god stand kan bli solgt videre, mens slitt undertøy resirkuleres som tekstilmateriale. Sørg for at alt er rent og pakket forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver dere navn og adresse på det dere leverer/selger? Hvor ligger sperren liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ekkelt. 

Anonymkode: 3b8de...e10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bidrar virkelig til et bedre miljø du da. Håper det blir bøter for slikt også!

Hvor mener du brukt undertøy skal kastes?

Anonymkode: 885ff...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor mener du brukt undertøy skal kastes?

Anonymkode: 885ff...a28

Ikke meg du spurte, men jeg kaster ubrukelige tekstiler i restavfallet, fordi gjenvinningsstasjonen er flere mil unna og jeg har ikke bil. Det må være mulig å levere der folk bor, ellers blir det ikke sortert.

Anonymkode: f3569...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke under noen omstendigheter hadde jeg levert brukt undertøy eller kjøpt brukt undertøy. ÆSJ. Det er en grunn til at butikker ikke har åpent kjøp på undertøy/badetøy som med annet tøy. 

Anonymkode: 009b5...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke under noen omstendigheter hadde jeg levert brukt undertøy eller kjøpt brukt undertøy. ÆSJ. Det er en grunn til at butikker ikke har åpent kjøp på undertøy/badetøy som med annet tøy. 

Hva er det i ditt brukte undertøy som ikke tåler dagens lys? Er det ikke bedre å levere til tekstil-gjenvinning en å bidra til miljøforurensning? Har du sett de enorme haugene med klær som havner i naturen i syd-Amerika? Så vidt meg bekjent er det i dag for eksempel mulig å kjøpe strømpebukser av gjenvunnet fiber. Har ikke hørt om noen som har aversjon mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer alt til tekstilgjenvinning. Brukt undertøy og ødelagte klær blir ikke solgt videre, men det blir brukt til å lage malingsfilt, og diverse andre produkter.

Kaster aldri tøy i restavfall, det kan stoppe maskiner på avfallsstasjonen og er lite miljøvennlig.

Anonymkode: 0a64c...190

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er ekkelt. 

Anonymkode: 3b8de...e10

Her sitter det i hodet ditt! Kokvaskes det så er det like rent som ditt eget. 

Anonymkode: 7fc3a...239

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er det i ditt brukte undertøy som ikke tåler dagens lys? Er det ikke bedre å levere til tekstil-gjenvinning en å bidra til miljøforurensning? Har du sett de enorme haugene med klær som havner i naturen i syd-Amerika? Så vidt meg bekjent er det i dag for eksempel mulig å kjøpe strømpebukser av gjenvunnet fiber. Har ikke hørt om noen som har aversjon mot dette?

Ingenting annet enn at tissen min har gnidd seg mot undertøyet gjennom flere år. Å levere til gjenvinningsstasjon blir noe helt annet, det gjør jeg gjerne. Du må gjerne bruke andres brukte truser hvis du syns det er allright. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...