AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #21 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg har aldri bedt legen om sykemelding. Anonymkode: 3ecdc...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 2. november 2024 #22 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg har kun hatt sykemelding en gang for ca. 30 år siden. Jeg tror det var legen som tok det opp, men husker ikke helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marilla83 Skrevet 2. november 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 2. november 2024 Spør rett og slett fordi jeg ikke tørr å spørre om det... men var nettopp til legen og fikk beskjed om at jeg har en lattere depresjon. Men ble ikke sykemeldt selvom jeg sliter med kvalme, huepine, nedstemthet og egentlig ganske fraværende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #24 Del Skrevet 2. november 2024 marilla83 skrev (2 timer siden): Spør rett og slett fordi jeg ikke tørr å spørre om det... men var nettopp til legen og fikk beskjed om at jeg har en lattere depresjon. Men ble ikke sykemeldt selvom jeg sliter med kvalme, huepine, nedstemthet og egentlig ganske fraværende Ved lettere depresjon er det anbefalt å ikke være sykemeldt. Sannsynligvis derfor legen ikke spurte om det. Har du behov for sykemelding tar du kontakt igjen. Anonymkode: c43ad...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #25 Del Skrevet 2. november 2024 Begge deler har hendt. Som regel er det jeg som ønsker sykmelding, og så begrunner jeg hvorfor. Dette på grunn av at jeg har en kronisk sykdom med gode og dårlige perioder. I dårlige perioder må jeg av og til ha sykmelding. Anonymkode: dd132...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #26 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg har blitt tilbudt sykemelding flere ganger og takket nei. Har også bedt om det en gang, da fikk jeg det. Anonymkode: e8464...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #27 Del Skrevet 2. november 2024 Stort sett spør legen. Jeg har også spurt selv. Kommer litt an på hva det gjelder? Anonymkode: 7bb5a...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. november 2024 #28 Del Skrevet 2. november 2024 Stort sett er det legen som spør om jeg trenger. Et par ganger har hun beordret det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #29 Del Skrevet 2. november 2024 marilla83 skrev (3 timer siden): Spør rett og slett fordi jeg ikke tørr å spørre om det... men var nettopp til legen og fikk beskjed om at jeg har en lattere depresjon. Men ble ikke sykemeldt selvom jeg sliter med kvalme, huepine, nedstemthet og egentlig ganske fraværende I utgangspunktet blir man ikke sykmeldt for lettere nedstemthet. Man kan allikevel bli sykmeldt pga symptomene . Hvis du kaster opp mye pga av kvalmen feks er det jo ikke alle jobber man fungerer i. Synes det er rart at legen har sagt du har depresjon egentlig, det burde du vel bli utredet for. Ikke la legen journalskrive denne diagnosen så den kanskje feilaktig fortetter og følge med deg. Kanskje feil ord for nedstemthet. Anonymkode: 7bb5a...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #30 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg har både blitt spurt om jeg vil ha og takket nei, blitt "beordret" til sykemelding av fastlegen (pga fysisk sykdom, som jeg ikke innså selv hvor alvorlig var) og faktisk bedt om det selv da jeg ikke taklet alt som skjedde på en gang i livet mitt (to syke foreldre, jeg selv var syk - men i utgangspunktet ikke syk nok til sykemelding isolert sett), samboer hadde vært utsatt for en ulykke og ventet på operasjon, og det var usikkert på om han kom til å få tilbake "normal" funksjonsevne. Fikk det uten diskusjon, men jeg ba om det da hun spurte hva hun kunne hjelpe meg med da jeg kom (forklarte selvfølgelig hvorfor, som beskrevet her). Men legen har spurt/foreslått/beordret oftere enn jeg har bedt om, det er helt klart. Anonymkode: d6de3...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå