Gå til innhold

Prisene på julevarer i matbutikkene - julen 2024

Perine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Fjugur skrev (13 minutter siden):

Rema har begrensninger på antall pr kunde, synes jammen flere kunne hatt det. Enkelte går jo helt av skaftet 🤨

Ja jeg var på coop xtra og der var de utsolgt for mye. Jeg selv har kjøpt maks 4-5 av hver ting, det er til meg og familie jeg skal feire jul hos så det er til mange personer. Skulle ønske flere gjorde samme. 

Anonymkode: 24eab...cb2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det dumme med priskrig er at alt plukkes tomt, og at ikke alle butikker får inn mer før jul. Og selv om de typiske julevarene virker å være billigere i år, synes jeg at det var pressede priser på flere ulike varetyper før jul i fjor. Typ vaskemidler, litt flere å påleggstyper osv.. begrenset hvor mange poser skumnisser og julegrøtkartonger man trenger liksom😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt inn et par julemiddager hos Kiwi , så det er jeg fornøyd med. Den ene var dyr altså, salt lammelår uten bein i strømpe.  Det er godt til middag med kålrotstappe, og veldig godt som pålegg.  Den kostet 299 pr kg, og min var på 1,5 kg.  Og så kjøpte jeg en helside med lutefisk fra Fiskemannen, som var satt ned til 76,80 pr kg. Min var på 1,3 kg.  Det er kun jeg som liker lutefisk her, men jeg gleder meg til den. Jeg tror at jeg må kjøpe litt til for å fryse.

Det var veldig mange folk i butikken i dag, man skulle nesten tro at det nærmet seg jul 🎄

Endret av Perine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perine skrev (2 timer siden):

Jeg dro til en kiwibutikk for å handle i dag, og ble så skuffet. Det var tomt for det aller meste av disse priskrigvarene.  Det var lapper i kjøledisken hvor man kunne se at det hadde vært edamer og julebrunost, ellers var det tomme plasser i godteri og saft. Kjedelig, men vanlig at jeg ikke når slike supertilbud.

Veldig irriterende å gå tomhendt hjem fordi andre har vært grådige. Overraskende mange som kun tenker på seg selv.

Anonymkode: f1bcc...769

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig irriterende å gå tomhendt hjem fordi andre har vært grådige. Overraskende mange som kun tenker på seg selv.

Ja, jeg ble litt skuffet der og da, men neste gang er jeg kanskje heldig og finner noe.  Jeg kjøpte meierismør til 42,40, men skal innom Joker og kjøpe to til for under 40. Kanskje de har igjen litt av dette:

joker.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Peppes pizza triple meat 32 kr på Kiwi nå👏

Anonymkode: 00e6a...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja jeg var på coop xtra og der var de utsolgt for mye. Jeg selv har kjøpt maks 4-5 av hver ting, det er til meg og familie jeg skal feire jul hos så det er til mange personer. Skulle ønske flere gjorde samme. 

Det er jo når alle kjøper 4-5 av hver ting at det går fort tomt, så du er like mye en del av problemet 😳

Anonymkode: 3ca1b...03b

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo når alle kjøper 4-5 av hver ting at det går fort tomt, så du er like mye en del av problemet 😳

Men jeg kjøper for 6 stykker som ikke kjøper noe. Vi klarer oss på 4 pakker marsipan, noen pakker grøt osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er galt med det? Det får være måte på hvor alturistisk en skal være. Det er jo ikke slik at noen hindrer folk i å kjøpe et annet produkt å bli mett av (dog til en normal pris). Det blir ikke nød av at ikke alle får kjøpt billig marsipan, julebrunost, surkål eller annet dill til lokkepriser.

Jeg tenker på meg og min flokk. Men jeg skjønner skuffelsen over å komme til tomme hyller. Helt naturlig det. Men sånn er livet.

For å snu på det: Hvis din lokale bensinstasjon i ettermiddag plutselig selger diesel for 5 kroner per liter, og du har tilnærmet tom tank – hva gjør du da? Fyller du full tank med et smil? Stopper du ved halv tank eller kanskje bare ved kvart tank fordi du har så stor omtanke for dine medmennesker at du vil at flest mulig ukjente skal få en skvett de også? Helt ærlig?

Selv lempet jeg ut tre kartonger (dvs 18 oster) med Tine edamer i går fra min lokale Kiwi – uten et fnugg av skam eller dårlig samvittighet. Rett inn på en hylle i kjølerommet hjemme. Og ser ikke bort fra at det blir en kartong til. (Og til de som måtte lure på hva en skal med så mange oster: Tine edamer holder seg i årevis, og blir faktisk bedre med årene. Den har faktisk potensiale til å være best etter 3-5 år).

Anonymkode: 701b3...80f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For å snu på det: Hvis din lokale bensinstasjon i ettermiddag plutselig selger diesel for 5 kroner per liter, og du har tilnærmet tom tank – hva gjør du da? Fyller du full tank med et smil? Stopper du ved halv tank eller kanskje bare ved kvart tank fordi du har så stor omtanke for dine medmennesker at du vil at flest mulig ukjente skal få en skvett de også? Helt ærlig?

Klart jeg fyller full tank. Men jeg tar ikke med meg 75 kanner på en henger og fyller opp dem også. Det er jo det som blir sammenligningsgrunnlaget her. 

Heldigvis er ikke alle like ego som deg. Jeg har kjøpt to edameroster og er fornøyd 😊

Anonymkode: 05b8c...ca9

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klart jeg fyller full tank. Men jeg tar ikke med meg 75 kanner på en henger og fyller opp dem også. Det er jo det som blir sammenligningsgrunnlaget her. 

Heldigvis er ikke alle like ego som deg. Jeg har kjøpt to edameroster og er fornøyd 😊

Anonymkode: 05b8c...ca9

Men ved å kjøpe to ost, så har du også kjøpt mer enn man «vanligvis» gjør. Jeg forstår at det er mindre enn 18, men poenget er at også du tok flere enn 1 

Anonymkode: e8071...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva er galt med det? Det får være måte på hvor alturistisk en skal være. Det er jo ikke slik at noen hindrer folk i å kjøpe et annet produkt å bli mett av (dog til en normal pris). Det blir ikke nød av at ikke alle får kjøpt billig marsipan, julebrunost, surkål eller annet dill til lokkepriser.

Jeg tenker på meg og min flokk. Men jeg skjønner skuffelsen over å komme til tomme hyller. Helt naturlig det. Men sånn er livet.

Selv lempet jeg ut tre kartonger (dvs 18 oster) med Tine edamer i går fra min lokale Kiwi – uten et fnugg av skam eller dårlig samvittighet. Rett inn på en hylle i kjølerommet hjemme. Og ser ikke bort fra at det blir en kartong til. (Og til de som måtte lure på hva en skal med så mange oster: Tine edamer holder seg i årevis, og blir faktisk bedre med årene. Den har faktisk potensiale til å være best etter 3-5 år).

Og du trenger så mye ost fordi? Galskap. Og jævlig irriterende for andre som kanskje vil ha ost også.

Anonymkode: 57105...b4e

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen fyller jo hele handlekurven. Om man er en del av problemet når man kjøper 4-5 ting kommer an på størrelsen på familien og hva man hadde kjøpt hvis det ikke var priskrig. Hvis folk kjøper det de uansett skal ha er det nok til alle. Skulle ha en risgrøt og en pose marsipan i går, var bare og glemme. 

Anonymkode: 57cc9...b5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sammenligner du full tank og 18 edamer ost? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du trenger så mye ost fordi? Galskap. Og jævlig irriterende for andre som kanskje vil ha ost også.

Hvor mange kilo ost spiser hver person i din husholdning på et år? Her i huset går det fort 1 kilo i uka. 16 edamer er bare 13,5 kilo. Vi har et romslig kjølerom. Galskap?

Men det blir bedre: Ingen av disse edamerostene vil bli spist før tidligst om to år. 😁 Noen spares lenge: I jula i år gleder vi oss til å sprette en 2018 og en 2019.

At noen måtte føle seg irriterte lever jeg særdeles utmerket med. De får eie sine egne følelser.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sammenligner du full tank og 18 edamer ost? 

Jeg sammenligner den overdrevne alturistiske tankegangen det er å ikke benytte seg av et godt tilbud fordi en er veldig opptatt av at alle andre skal få mulighet til å nyte godt av tilbudet. Så ja. Vi trenger drivstoff, vi trenger mat. Hvis du får et knalltilbud som gavner deg så makser du det, enten det er mat eller drivstoff.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Butikkene burde hatt maksantall tilbudsvarer pr kunde.  

Anonymkode: 0b7a3...593

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvor mange kilo ost spiser hver person i din husholdning på et år? Her i huset går det fort 1 kilo i uka. 16 edamer er bare 13,5 kilo. Vi har et romslig kjølerom. Galskap?

Men det blir bedre: Ingen av disse edamerostene vil bli spist før tidligst om to år. 😁 Noen spares lenge: I jula i år gleder vi oss til å sprette en 2018 og en 2019.

At noen måtte føle seg irriterte lever jeg særdeles utmerket med. De får eie sine egne følelser.

Personlig spiser jeg ikke så mye ost. Men du skjønner vel at det er kjipt for andre osteelskere at du har vært å raidet hele sulamitten? Dette gjelder alle varer som folk hamstrer med seg forøvrig. Skulle ikke vært lov.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Personlig spiser jeg ikke så mye ost. Men du skjønner vel at det er kjipt for andre osteelskere at du har vært å raidet hele sulamitten? Dette gjelder alle varer som folk hamstrer med seg forøvrig. Skulle ikke vært lov.

Ja, DET er jeg enig i. En maksgrense slik som de har på min lokale Rema (og kanskje alle Rema?) på maks tre av hver vare synes jeg er fornuftig og helt fair. Men detter anledningen i fanget på meg, slik som på min lokale Kiwi, så tar jeg den og kjøper altså med meg 16 stk. (Nå skal det sies at det sto et TÅRN av pappesker fulle av edamer i den butikken, så mine tre esker gjorde ikke noe synlig innhugg).

Og så har jeg såpass skamvett at jeg ikke snapper til med de en mengde av det aller siste av noe rett foran nesa på en annen stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, DET er jeg enig i. En maksgrense slik som de har på min lokale Rema (og kanskje alle Rema?) på maks tre av hver vare synes jeg er fornuftig og helt fair. Men detter anledningen i fanget på meg, slik som på min lokale Kiwi, så tar jeg den og kjøper altså med meg 16 stk. (Nå skal det sies at det sto et TÅRN av pappesker fulle av edamer i den butikken, så mine tre esker gjorde ikke noe synlig innhugg).

Og så har jeg såpass skamvett at jeg ikke snapper til med de en mengde av det aller siste av noe rett foran nesa på en annen stakkar.

Det er jo bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...