AnonymBruker Skrevet 7. desember #121 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som kjøper 4-5 pakker med marsipanpølser, mengder med julegriser eller lignende, hadde dere kjøpt det samme om dere måtte betalt fullpris? Har gått forbi flere sånne tilbud på den lokale Rema butikken i dag (ikke utplukket utvalg som mange skriver om her), men plukket ikke med meg noe. Jeg ville jo aldri kjøpt marsipanpølser eller julegriser ellers, og det blir feil å sette seg til å spise seg feit bare fordi det er billig.. Skal heller handle litt ekstra klementiner eller bananer dersom det kommer på salg. Hvorfor denne galskapen rundt billig dritt? Ville jo ikke hatt det om jeg fikk det gratis en gang. Er ikke rart at de fleste er overvektige.. Det skjer noe oppe i hodet når det blir sånne salg som dette, og folk tenker nesten ikke logisk. Anonymkode: cd368...8d0 Jeg har handlet inn det jeg skal ha til pepperkakehus og julestrømpe. At voksne handler og spiser mengder for de stå for selv, men jeg synes det er synd at barn har så lett tilfang på godteri at de er forspist på marsipan lenge før jul. Anonymkode: e6cba...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7. desember #122 Del Skrevet 7. desember Svisker er nå rett under 15kr på Kiwi. Grov sennep fra Idun like så. Er spent på om grov sennep kommer ned på 6-7kr som den gjorde i fjor. Kanel har også gått ned en del, men husker ikke prisen nå. Var en god del julekrydder som var satt ned på Kiwi. Karve var en av dem for de som vil lage eget surkål. Julebrus uten sukker kostet også under 10kr (8,90 eller noe) for halvannen liter på Kiwi. Det er den som før var Eldorado. Jeg er ikke så glad i julebrus, men synes den er helt ok. Kiwi hadde også pinnekjøtt til 149kr kiloen. Det er vel ganske rimelig. Var billigste sort, men en del av de billige har jo vunnet tester så det trenger ikke bety noe. Klementiner til 19,90kr kiloen på Rema, Extra og Kiwi, eller 14,90 for First price, eler 16,90kr kiloen på Joker. Regner med det blir presset enda mer før jul. Mandelpoteter til kroner 19,90 for to kilo på Kiwi det også. Kålrot til under 10kr kiloen på Kiwi. Ikke lest hele tråden nå, men regner med sjokoladeplater er nevnt flere ganger. 30kr platen på de fleste butikker. Rødkål og surkål, samt rødbeter og sylteagurk er på vei nedover, men studerte ikke prisen nå. Stod ikke pris på de fleste julekakene, men regner med de går nedover og derfor mangler de litt priser. Har ofte vært sånn når prisene endrer seg fortløpende på en del varer fremover mot jul. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #123 Del Skrevet 7. desember Perine skrev (På 5.12.2024 den 18.15): Jeg fikk kjøpt inn et par julemiddager hos Kiwi , så det er jeg fornøyd med. Den ene var dyr altså, salt lammelår uten bein i strømpe. Det er godt til middag med kålrotstappe, og veldig godt som pålegg. Den kostet 299 pr kg, og min var på 1,5 kg. Og så kjøpte jeg en helside med lutefisk fra Fiskemannen, som var satt ned til 76,80 pr kg. Min var på 1,3 kg. Det er kun jeg som liker lutefisk her, men jeg gleder meg til den. Jeg tror at jeg må kjøpe litt til for å fryse. Det var veldig mange folk i butikken i dag, man skulle nesten tro at det nærmet seg jul 🎄 Det var trippel trumf nå på torsdag også, så det gjorde nok at mange skulle handle en del til jul. Skjønner jo her i tråden hvorfor det er klin umulig å få tak i de rimelige varene, når noen skal ha 20 poser non stop bare fordi de kan brukes til alt, så andre ikke får tak i den ene de vil ha til pepperkakehuset… Anonymkode: 9e467...c6d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #124 Del Skrevet 7. desember Ikke mulig å få tak på en pakke med julepølse engang. Tusen takk til dere som tydeligvis skal stappe dere fulle! Anonymkode: 57105...b4e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #125 Del Skrevet 7. desember Her har heldigvis rema satt en grense på 3 varer pr person, så der var det ikke like ribbet som på andre butikker jeg har vært innom. Var en pott sur dame som hadde bitchfit i kassa og så ut som hun var nære ved å hoppe over diske for å ta kvelertak på fyren fordi hun ikke fikk ta med seg hele eska med godterier. Anonymkode: f1deb...ae6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #126 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her har heldigvis rema satt en grense på 3 varer pr person, så der var det ikke like ribbet som på andre butikker jeg har vært innom. Var en pott sur dame som hadde bitchfit i kassa og så ut som hun var nære ved å hoppe over diske for å ta kvelertak på fyren fordi hun ikke fikk ta med seg hele eska med godterier. Anonymkode: f1deb...ae6 Samme sist jeg var på rema, klin gæren dame med handlevogna full av godteri. Plakater over alt med maks 3 pr kunde til nedsatt pris. Anonymkode: df279...d2c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #127 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 12.31): Ja, DET er jeg enig i. En maksgrense slik som de har på min lokale Rema (og kanskje alle Rema?) på maks tre av hver vare synes jeg er fornuftig og helt fair. Men detter anledningen i fanget på meg, slik som på min lokale Kiwi, så tar jeg den og kjøper altså med meg 16 stk. (Nå skal det sies at det sto et TÅRN av pappesker fulle av edamer i den butikken, så mine tre esker gjorde ikke noe synlig innhugg). Og så har jeg såpass skamvett at jeg ikke snapper til med de en mengde av det aller siste av noe rett foran nesa på en annen stakkar. Anonymkode: 701b3...80f Det opplevde jeg og barnet. Vi sto ved marsipangrisene og sa: skal vi ha en hver sin marsipangris til jul? Da tenkte jeg på p kjøpe to (2) marsipangriser. Vi sto rett ved og skulle ta, så kom en gammel mann mellom oss med albuene sine, og tok alle som var igjen. Rett foran oss. Jeg gikk til kassa og spurte om de har mer på lager eller om de får inn igjen, og nei, dette var det siste de har før jul. God jul… Anonymkode: 74743...cf7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #128 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Her har heldigvis rema satt en grense på 3 varer pr person, så der var det ikke like ribbet som på andre butikker jeg har vært innom. Var en pott sur dame som hadde bitchfit i kassa og så ut som hun var nære ved å hoppe over diske for å ta kvelertak på fyren fordi hun ikke fikk ta med seg hele eska med godterier. Anonymkode: f1deb...ae6 Vår Rema har unnlatt å sette priser ved varene som er på tilbud, så vi finner ikke frem til tilbudene. Og risgrøt har de ikke hatt på to uker nå. 🤡 Anonymkode: 74743...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #129 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke mulig å få tak på en pakke med julepølse engang. Tusen takk til dere som tydeligvis skal stappe dere fulle! Anonymkode: 57105...b4e Burde vært Max antall man får kjøpe av alle disse tilbudsvarene. På nærbutikken sa en av de ansatte at folk tømte hele disken med grøt, og kom med fulle handlekurver risgrøt. Hvem klarer å spise så mye? Den har jo og en holdbarhetsdato. Kunne nesten lure på om de skal mate en hel krigshær. I dag var det kommet lapp med Max tre stykk på disken. Anonymkode: ac12e...050 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #130 Del Skrevet 7. desember Macrons i frysedisken var kr 17 og noen ører. Pleier koste kr 54. Extra. Anonymkode: ac12e...050 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #131 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Burde vært Max antall man får kjøpe av alle disse tilbudsvarene. På nærbutikken sa en av de ansatte at folk tømte hele disken med grøt, og kom med fulle handlekurver risgrøt. Hvem klarer å spise så mye? Den har jo og en holdbarhetsdato. Kunne nesten lure på om de skal mate en hel krigshær. I dag var det kommet lapp med Max tre stykk på disken. Anonymkode: ac12e...050 Ja, når det koster et par kroner for en pakke blir jo det mer eller mindre i prinsippet gratis. Da er det enkelte som ikke klarer å styre seg. Dette burde butikkene vite på forhånd. Det er grunn til å anta at veldig mye av maten som gis bort ikke blir spist. Jeg fostår ikke denne greia her.... ... Anonymkode: 19d75...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #132 Del Skrevet 7. desember Butikkene burde vite at dette vil skje ja. Burde innføre maksgrense med en gang og holde seg til det. Anonymkode: 57105...b4e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #133 Del Skrevet 7. desember Kunne vi spora tråden tilbake på temaet? Jeg syns det var så kjekt å få en pekepinn om gode kjøp. Så kan antallet, grådighet, og fulle bensintanker tas i en egen tråd? Anonymkode: d7180...0ef 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #134 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 10.44): Men ved å kjøpe to ost, så har du også kjøpt mer enn man «vanligvis» gjør. Jeg forstår at det er mindre enn 18, men poenget er at også du tok flere enn 1 Anonymkode: e8071...d67 Hva « man « vanligvis gjør er helt individuelt. Jo, det er noen som vanligvis kjøper 2 ost . Hvor stor husstanden er har jo litt og si. Hvis alle kjøper det de skal ha hadde det blitt nok til alle. Anonymkode: 57cc9...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #135 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 10.44): Men ved å kjøpe to ost, så har du også kjøpt mer enn man «vanligvis» gjør. Jeg forstår at det er mindre enn 18, men poenget er at også du tok flere enn 1 Anonymkode: e8071...d67 Javel og hva vet du om det? Vi har alltid kjøpt 3 edamere til jul. Det begynte vi med lenge før butikkene begynte med priskrig. Helt vanlig forbruk for oss. Anonymkode: 2030b...94c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #136 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, når det koster et par kroner for en pakke blir jo det mer eller mindre i prinsippet gratis. Da er det enkelte som ikke klarer å styre seg. Dette burde butikkene vite på forhånd. Det er grunn til å anta at veldig mye av maten som gis bort ikke blir spist. Jeg fostår ikke denne greia her.... ... Anonymkode: 19d75...f9b Enkelte mistet hodet fullstendig når priser settes ned. Jeg er medlem i en matprisguppe på face og der var det nylig en fyr som hadde hamstret gräddost kun fordi det var billig. Han skrev selv at han ikke likte den osten en gang, osten skulle bare ligge i fryseren hans og ikke spises 😅. Sånt må jeg si at jeg reagerer på. Anonymkode: 2030b...94c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet 7. desember #137 Del Skrevet 7. desember Så i dag at Coop sin egen julebrus kostet 4,90. Skulle kjøpe, men glemte det. Klementiner 1 kg nett 12,90. Dårlig kvalitet på disse så kjøpte ikke. Ellers var det tomt for det meste 😦 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 7. desember #138 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (14 timer siden): Om du kjøper mye på en gang og legger billig julemarsipan i godteskuffen din på totalt 30.000 kalorier, så er det likevel 30.000 ekstra unødvendige kalorier gjennom året som du ellers kanskje ikke hadde spist hvis det ikke var for at det var så sykt billig. Gå fordi disse dritt-tilbudene folken, gå forbi. Anonymkode: cd368...8d0 Jeg klarer fint å gå forbi, så meg trenger du ikke "bekymre" deg for... 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #139 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det forresten noen som har sett posen med Nidars Julefavoritter på REMA eller KIWI? Dette var en standard julevare tidligere, men finner den bare på Nille nå der den koster alt for mye; fant den ikke engang på Coop Mega, der de ikke følger priskrigen. Oda har den heller ikke. Så hvis resultatet av priskrigen er at man skal kutte ut et tradisjonsrikt produkt fordi dette ikke lenger er lønnsomt å selge på tilbud, er ikke opplegget mye å rope hurra for. Anonymkode: e2ac1...2f8 Tipper Nille selger varer fra fjoråret (restlager) … Anonymkode: 0b7a3...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #140 Del Skrevet 7. desember male32 skrev (2 timer siden): Så i dag at Coop sin egen julebrus kostet 4,90. Skulle kjøpe, men glemte det. Klementiner 1 kg nett 12,90. Dårlig kvalitet på disse så kjøpte ikke. Ellers var det tomt for det meste 😦 Extra annonserer med klementiner til kr 19.90 og 24.90, mens de koster kr. 9.90 i min Extra. Bruker stavmikser på dem etter å ha skrelt et fullt litermål og fryser ned i passe porsjoner. Anonymkode: ac12e...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå