Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #21 Skrevet 27. februar 2006 så har jenter på min alder fått banket inn i hodet hele livet at mensen, den er så naturlig så. Det er ikke en sykdom, og man kan gjøre alt det man vanligvis gjør, og trening, det er bare så bra mot smerter. Jo takk. Man er liksom pysete hvis man ikke holder ut... ← I know Det er et tegn på at vi er fruktbare og kan føde barn og en naturlig del av det å være kvinne. Derfor skal vi være så glade og takknemlige, løpe nakne ut i skogen og ofre en geit før vi begynner å skyte ut unger. Jeg har poppet smertestillende helt siden tenårene og vært nær ved å stupe på grunn av massive blodtap, men når folk får høre at jeg har fått stoppet mensen så er det det siste de reagerer på. "må ikke tukle med slikt. da fungerer ikke kroppen ordentlig vet du (hevet pekefinger)"
Gjest gjesta Skrevet 27. februar 2006 #22 Skrevet 27. februar 2006 Jeg hadde mensen i over 4 år med sterke menssmerter før jeg fikk begynne på p-piller da jeg var 16, legen ville ikke skrive de ut før, selv om han mente at det var bedre å gå på piller enn å hive i seg et lass med smertestillende hver måned.. Jeg hadde iallefall så vondt at jeg ikke greide å gå oppreist de første dagene av mensen, så jeg gikk noe sammenkrøket eller krøp da det var skikkelig ille.. Ellers lå jeg bare rett ut. P-piller hjalp sinnsykt på meg, og jeg har prøvd en p-pillefri måned siden jeg begynte på p-pillene og ALDRI mer, så jeg gruer meg litt til jeg skal prøve å få barn og håper det går rimelig raskt Så med p-piller har jeg ingen plager, uten p-piller blir jeg et monster i både humør og kropp
Gjest Virvel Skrevet 28. februar 2006 #23 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Gikk du til lege til slutt da? Hvordan gikk det? Ja, jeg gikk til lege for å få p-piller, og sa da at det var dels pga menssmerter også, og da satte hun i gang med dét forhøret, og var helt sjokkert over at jeg ikke hadde kommet før. Jeg ble i grunnen like sjokkert selv, for plutselig slo det meg at det skal jo virkelig ikke være så vondt. Og da var jeg 18, og hadde hatt det sånn hver eneste måned i fire år... Jeg gikk forresten til homeopat en stund også, før jeg begynte på p-piller. Det hjalp ikke noe større. Hadde noen perioder hvor det var bedre (eller litt mindre ille), men smertene kom alltid tilbake. Det er mulig det var min egen feil, for det var så innmari mye jeg måtte passe på (ting jeg kunne og ikke kunne spise osv), og det fikk jeg ikke til. Derfor skal vi være så glade og takknemlige, løpe nakne ut i skogen og ofre en geit før vi begynner å skyte ut unger. Godt sagt. Endret 28. februar 2006 av Virvel
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #24 Skrevet 1. mars 2006 I perioden da jeg var 19-22 år, hadde jeg veldig sterke menssmerter. Men jeg tenkte at mensen er noe helt naturlig bla bla og nektet å la disse smertene komme i veien for mine planlagte gjøremål disse dagene. Noe som førte til flere pinlige episoder, der jeg bl.a. besvimte på t-banen ved to anledninger. Etterhvert fikk jeg smertestillende som hjalp bra, og etter en stund forsvant smertene av seg selv. Nå har jeg absolutt ingen ubehag i forbindelse med mensen. Heldigvis
Phantasy Skrevet 1. mars 2006 #25 Skrevet 1. mars 2006 (endret) Jeg og mamma har veldig sterke mensensmerter. Vanligvis så kjenner jeg at mensen kommer snart 3 dager i forveien med at jeg for vondt i korsryggen. Når mensen kommer får jeg veldige mensensmerter, blir litt småkvalm og generelt litt dårlig. Men nå har jeg lært meg å ha med meg naproxen (reseptfritt på apotek) eller naprosyn (reseptbelagt, da dette er en sterkere "versjon" av naproxen) og paracet når jeg nærmer meg mensentider Og har da også vondt i korsryggen i 3 dager inn i mensenperioden, og mageplagene gir seg etter 3-4 dager. Har mensen i 6-8 dager. Når jeg gikk på yasmin p-piller, så hadde jeg ikke mensensmerter, men gikk opp en del kilo da. Og nå har jeg begynt på Microgynon, i håp om at dette skal hjelpe meg litt. Ellers så merker jeg jo at hvis jeg holder meg i litt rolig bevegelse for eks, gå en rolig tur, hjelper faktisk. Og ellers: Varme på magen og å ligge behagelig =) Endret 1. mars 2006 av Phantasy
Gjest Virvel Skrevet 1. mars 2006 #26 Skrevet 1. mars 2006 Noe som førte til flere pinlige episoder, der jeg bl.a. besvimte på t-banen ved to anledninger. Heisann, samme her! Heldigvis var jeg sammen med to venninner, så de bar meg hjem.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #27 Skrevet 2. mars 2006 Da jeg var 17-18 så ble jeg skikkelig 'sjabby' første dagen. Dro på skolen.. Ble kvalm, hadde vondt, holdt på å besvime. Og måtte bare dra hjem. Siden da har det vært ganske bra, har sjelden merket noe faktisk. Bortsett fra litt uggenhet og oppblåsthet første dagen.. Men nå i det siste så kommer det litt uberegnelig. Ene gangen kan jeg ikke merke noe, men nå sist var det helt j#vli.. Å det er ikke første gangen. Våknet om mrg med skikkelig vondt i magen, karret meg på do. Før jeg var ferdig ble smertene enda verre, ble skikkelig kvalm og svimmel. Fikk karret meg tilbake i sengen. Besvimte nesten. Lå da en time med hetetokter, besvimelsesanfall, og så sterke smerter i magen at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, lå bare å vrei meg i smerter. OG så varm at fy. Klarte ikke hente paracett eller vann eller noe. Lå bare å 'gispa' etter luft, det er helt j#vli når det setter igang sånn.. Heldigvis skjer det ikke hver mnd. Men har hatt to runder nå. Vanligvis klarer jeg meg med å ta et par paracett første dagen før jeg går på jobb. Men jeg vet jo aldri om jeg blir dårlig eller ikke. Men har jeg stresset mye i forveien så går jeg ofte på en smell..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå