AnonymBruker Skrevet 1. november #61 Del Skrevet 1. november Maleficenta skrev (4 minutter siden): Jeg har pollenallergi så jeg kan ikke holde meg hjemme hver sommer fordi jeg snørrer litt Og det handler om noe helt annet. Du er ikke smittsom, vedkommende ts viser til, tydelig er. En vesentlig forskjell. Anonymkode: e569a...686 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 1. november #62 Del Skrevet 1. november Antageligvis har du blitt smittet før kollegaen i det hele tatt følte seg dårlig. På en arbeidsplass kan man nesten ikke være hjemme en hel uke heller, og det er gjerne så lenge man føler man hangler etter å ha vært så syk at man var hjemme. Når jeg begynner å hoste og bli snørrete; det er gjerne da jeg begynner å føle meg bedre. Men folk går med en forestilling om at det skal kunne ses og høre at man er forkjøla. Verst er det når man ser og høres normal ut. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #63 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Må jeg holde meg unna jobb fordi jeg nyser litt, hoster eller kjenner det renner litt i nesa kan jeg like godt bli ufør. Da ser jeg nesten aldri arbeidsplassen uansett. TS, mener du man skal holde seg hjemme og inne i ukesvis selv om man er litt småforkjøla? da ser du jo aldri dagens lys. Hallo Anonymkode: 11e38...37e Nå er det en vesentlig forskjell på å være hjemme i ukevis, enn å hå på jobb med feber og tydelig syk. I der minste drar du på jobb, begrens smittespredning og hold deg unna andre. Personen ts beskriver er prototypen på å opprettholde et smittepress og et R tall, som betyr langt flere syke. Ingen er tjent med det. Og du skaper langt flere sykedager, enn du sparer. Anonymkode: e569a...686 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #64 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og det handler om noe helt annet. Du er ikke smittsom, vedkommende ts viser til, tydelig er. En vesentlig forskjell. Anonymkode: e569a...686 Kan være kolleger tror jeg er syk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #65 Del Skrevet 1. november Jeg jobber på en slik plass. Så da kommer jeg også syk på jobb. Har ikke hatt en egenmelding på 8 år. Har hatt noen halve dager. Går på jobb selvom jeg spyr. Dette resulterer i at ALLE på kontoret alltid blir smittet. Jeg tenker det er helt greit. De sendte signaler om at de gjør det slik på den arbeidsplassen fra dag en. Dette er foressten en arbeidsplass med skyhøyt sykefravær. Ingen skjønner hvorfor. Lite langtidssyke. Anonymkode: c51f5...573 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #66 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber på en slik plass. Så da kommer jeg også syk på jobb. Har ikke hatt en egenmelding på 8 år. Har hatt noen halve dager. Går på jobb selvom jeg spyr. Dette resulterer i at ALLE på kontoret alltid blir smittet. Jeg tenker det er helt greit. De sendte signaler om at de gjør det slik på den arbeidsplassen fra dag en. Dette er foressten en arbeidsplass med skyhøyt sykefravær. Ingen skjønner hvorfor. Lite langtidssyke. Anonymkode: c51f5...573 Du kan da ikke gå på jobb med spysyken da. Alle vet da hvor sinnsykt smittsomt det er. Og det kan man bli smitta med flere ganger. Altså om en sykehusavd får norovirus f eks så stenger de avd og tar ikke inn flere pasienter der så lenge det er smitte. Ikke tar de imot besøk heller da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #67 Del Skrevet 1. november Maleficenta skrev (1 minutt siden): Du kan da ikke gå på jobb med spysyken da. Alle vet da hvor sinnsykt smittsomt det er. Og det kan man bli smitta med flere ganger. Altså om en sykehusavd får norovirus f eks så stenger de avd og tar ikke inn flere pasienter der så lenge det er smitte. Ikke tar de imot besøk heller da Jeg jobber på kontor. Jeg er ikke sen eneste som har spysyke og drar på jobb. Men jeg har hvertfall null sykefravær 😁 Anonymkode: c51f5...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #68 Del Skrevet 1. november (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber på kontor. Jeg er ikke sen eneste som har spysyke og drar på jobb. Men jeg har hvertfall null sykefravær 😁 Anonymkode: c51f5...573 Uansett poenget mitt var bare å illustrere hvor smittsomt det er. Og spysyken er det siste jeg vil ha så ville ikke jobbet der du jobber. Hva får du igjen for null sykefravær? Endret 1. november av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 1. november #69 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Egoist! Det fins faktisk mennesker som dør av litt feber altså🤦🏼♀️ Jeg har faen ikke ord! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. november #70 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det blir mange flere sykedager på et kontor totalt sett dersom syke folk kommer og smitter kollegene sine. Anonymkode: cf63b...198 Dette virker ikke logisk. i Norge har vi mye høyere sykefravær enn i Sverige. Sannsynligvis er dette fordi de i Sverige har et system der man taper økonomisk på å være hjemme, så folk har en høyere terskel for å ta egenmelding og går på jobb selv om de er litt pjusk. I følge din logikk burde de ha mye mer sykdom i Sverige, men sånn er det jo ikke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #71 Del Skrevet 1. november Gliffy skrev (Akkurat nå): Dette virker ikke logisk. i Norge har vi mye høyere sykefravær enn i Sverige. Sannsynligvis er dette fordi de i Sverige har et system der man taper økonomisk på å være hjemme, så folk har en høyere terskel for å ta egenmelding og går på jobb selv om de er litt pjusk. I følge din logikk burde de ha mye mer sykdom i Sverige, men sånn er det jo ikke. De har gjerne mer sykdom men det merkes ikke på sykefraværet fordi de går på jobb uansett?... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #72 Del Skrevet 1. november Jeg har vært på jobb i 16 timer pga dere forbanna egoister som faen ikke klarer å holde dere hjemme når dere er sjuk! Lærte dere ingenting under pandemien?? Ta på dere et satans munnbind om dere på død og liv skal på jobb/ikke kan ha hjemmekontor! Hele jobben min ligger med knekt rygg fordi noen tullinger faen ikke evner å vise hensyn! Så nå er folk som er igjen så overarbeidet at sykemeldingene renner inn, og jeg drukner i arbeid som ikke kan vente og som jeg heller ikke kan, men de som kan ligger hjemme med alt fra norovirus til korona! Drittsekk! Anonymkode: c899d...f49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #73 Del Skrevet 1. november Tussemor47 skrev (2 minutter siden): Egoist! Det fins faktisk mennesker som dør av litt feber altså🤦🏼♀️ Jeg har faen ikke ord! Feber er grunn til å holde seg hjemme ja. Litt snørr hoste ok. Men feber da er du for syk til å gå på jobb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #74 Del Skrevet 1. november Maleficenta skrev (2 minutter siden): Uansett poenget mitt var bare å illustrere hvor smittsomt det er. Og spysyken er det siste jeg vil ha så ville ikke jobbet der du jobber. Hva får du igjen for null sykefravær? I min bransje er lavt sykefravær et forhandlingskort for høyere lønn og bedre stilling. Jeg vet det er smittsomt. Det er jo en grunn til at alle på kontoret får det hver gang. Anonymkode: c51f5...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #75 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I min bransje er lavt sykefravær et forhandlingskort for høyere lønn og bedre stilling. Jeg vet det er smittsomt. Det er jo en grunn til at alle på kontoret får det hver gang. Anonymkode: c51f5...573 Da er det noe galt med kulturen på arbeidsplassen. Man skal ikke ofre liv og helse for jobben. Jeg hadde ikke giddet spying og rennaræv flere ganger i året for god lønn. Så mye er ikke penger verdt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #76 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det florerer bakterier uansett i disse dager. Skole, bhg, kollektivtransport og arbeidsplass. Blir ikke hjemme pga litt snørr Anonymkode: ddfef...10b Noen må stoppe smittekjedene da,det kan være du! Anonymkode: 5f136...d24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. november #77 Del Skrevet 1. november Maleficenta skrev (4 minutter siden): De har gjerne mer sykdom men det merkes ikke på sykefraværet fordi de går på jobb uansett?... Har man skikkelig influensa så kommer man seg jo ikke på jobb. Samme om man taper penger på det. Sannsynligvis har de flere som går småsyke på jobb, men det fører i alle fall ikke til at det blir mer sykdom av typen sengeliggende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #78 Del Skrevet 1. november Før Covid visste vi at det var normalt å være forkjølet 4-6 ganger i året. Husker jeg var venn med en fra Florida på utveksling, vokst opp i et annet klima og han måtte ha fire ulike medisiner og forventet store mengder sympati da han ble forkjølet for første gang. Sånn er det å bo i Nord. Man blir forkjølet. Vi kan ikke alle slutte å jobbe hver gang vi er forkjølet, det er ikke ledig arbeidskraft (vikarer) å oppdrive. Anonymkode: e2f7a...ea3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 1. november #79 Del Skrevet 1. november Maleficenta skrev (1 time siden): Nå er det jo forskjellig hvor farlig sykdommer er. Og det fins andre måter som å ta vaksiner Jeg er helt enig. Og der vi en dag i framtida mangler oversikt over hvor farlig noe er og vaksine for samme, er det jeg tenker er det verste mulige utfall. Da er det kun god generell smittehåntering på samfunnsnivå som berger oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #80 Del Skrevet 1. november Etter min mening så har man ingenting på jobben å gjøre hvis man har feber. Heller ikke om man er helt «sylta» med konstant snørr, tårer og masse nysing og harking. Anonymkode: 7e977...cda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå