AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Del Skrevet 12 timer siden Typisk norsk å tenke at du skal på jobb uansett hvor syk du er. Kjempesmart å smitte alle på arbeidsplassen liksom Har en kompis i usa, der får du sparken om du dukker opp å smitter alle andre. Anonymkode: decef...d4f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Årets influensa har ikke kommet enda. Mer sannsynlig at det er covid eller en av mange andre virusinfeksjoner. Anonymkode: 48f6f...572 Det er folk som har influensa allerede, selv om det har storinnrykk i november ofte, så begynner det smått før den tid. Anonymkode: 8add4...cc1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden Jeg mener du snakker med leder/sjef, slik at vedkommende kanskje kan legge føringer for hvor syk man kan være før man bruker egenmelding/sykemelding. På mange jobber håndhever man regel om at hvis man fysisk klarer å komme seg ut av senga MÅ man være fysisk på jobb (ingen alternativ med hjemmekontor), og da blir folk livredde for å ta egenmelding/sykemelde seg. Hjelper lite at vedkommende dropper lunsjen og kun sitter ved pulten sin hvis vedkommende hoster og snørrer, luftbårne partikler smitter de på nabopultene, som smitter de to pulter over igjen, som så smitter... Jeg vet også at fastlegene har fått oppstrammet regelverket slik at de ikke lenger kan sykemelde via telefon, tror det skader mye mer enn det hjelper. Sist jeg hadde influensa og trengte sykemelding måtte jeg reise Oslo rundt med høy feber og hoste, til sammen seks bytter mellom buss, trikk og t-bane i rushtidem. Smittet sikkert 200 personer den dagen, kontra hvis legen hadde hatt mulighet for å sykemelde meg per telefon når jeg uansett var for hås til å prate forståelig. Anonymkode: d5d3a...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #44 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så da er det greit å ødelegge for andre på kontoret? Noen har det generelt tøft og trenger ikke ekstra påkjenninger. jeg personlig har ingen smitte på kollektiv, jeg kjører eller sykler, har en tett krets rundt meg, har ikke barn, går ikke skole, men jeg blir dratt ned av alle kolleger som tenker på seg selv når de er syke. Har utelukkende bare blitt smittet på kontoret de siste årene Anonymkode: 1695b...8cb Du tror du er smittet på kontoret. Smitten kan du ha pådratt deg på butikken for alt du vet. Men når du omgås folk som hoster så er det naturlig at du er «bias» og tolker det dithen at det er fra jobben. Det trenger det slett ikke være… Man kan ikke la Norge knele som i pandemien, det har vi ikke råd til. Før pandemien var det helt naturlig å gå på jobb selv om man var forkjølet. Nå er det en forventning fra mange om at man skal la arbeidet hope seg opp i dagevis fordi det er konstruert et problem etter pandemien. Anonymkode: 49356...6fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #45 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du tror du er smittet på kontoret. Smitten kan du ha pådratt deg på butikken for alt du vet. Men når du omgås folk som hoster så er det naturlig at du er «bias» og tolker det dithen at det er fra jobben. Det trenger det slett ikke være… Man kan ikke la Norge knele som i pandemien, det har vi ikke råd til. Før pandemien var det helt naturlig å gå på jobb selv om man var forkjølet. Nå er det en forventning fra mange om at man skal la arbeidet hope seg opp i dagevis fordi det er konstruert et problem etter pandemien. Anonymkode: 49356...6fd Råd til 😂 nå har antall konsultasjoner hos fastlege grunnet utmattelse nesten doblet seg sammenlignet med før covid. Å la flere hundre tusen få long covid årlig som gjør at de må gå på nav i stedet for å gå på jobb er ikke lønnsomt. Er så glad min arbeidsplass oppfordrer folk til å ta hjemmekontor eller egenmelding om de er syke slik at de ikke smitter andre. Ingen får ros for å dukke opp på jobb med sykdom. Anonymkode: 051c3...dad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #46 Del Skrevet 12 timer siden Hadde sagt greit i fra til vedkommende. Får ingen heltepoeng fra meg 🤷🏼♀️ Så later ikke som heller. Anonymkode: cd9ac...f75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #47 Del Skrevet 12 timer siden Jeg kommer syk på jobb fordi sjefen mener vi skal være fryktelig syke før det er greit å være hjemme. Anonymkode: 1b89b...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #48 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kommer syk på jobb fordi sjefen mener vi skal være fryktelig syke før det er greit å være hjemme. Anonymkode: 1b89b...eb7 My point exactly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #49 Del Skrevet 11 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Typisk norsk å tenke at du skal på jobb uansett hvor syk du er. Kjempesmart å smitte alle på arbeidsplassen liksom Har en kompis i usa, der får du sparken om du dukker opp å smitter alle andre. Anonymkode: decef...d4f Føler ikke det er typisk norsk. I usa får du sparken om du har for mange sykedager og garantert Endret 11 timer siden av Maleficenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #50 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Så du smitter gledelig alle rundt deg, som deretter får planer ødelagt, planer de kanskje har gledet seg til? (Reiser, fester, konserter, andre sosiale greier).. dårlig gjort!!!!!!!!! Ts, jeg støtter deg fullt ut i å ta opp dette med ledelsen! Anonymkode: cf63b...198 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 11 timer siden #51 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så da er det greit å ødelegge for andre på kontoret? Noen har det generelt tøft og trenger ikke ekstra påkjenninger. jeg personlig har ingen smitte på kollektiv, jeg kjører eller sykler, har en tett krets rundt meg, har ikke barn, går ikke skole, men jeg blir dratt ned av alle kolleger som tenker på seg selv når de er syke. Har utelukkende bare blitt smittet på kontoret de siste årene Anonymkode: 1695b...8cb Eg blir vesentlig meir irritert på folk som holder seg heime om de er litt syke. Viser at man har gode holdninger om man går på jobb litt syk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 11 timer siden #52 Del Skrevet 11 timer siden Herrefred! Smittehensyn bør jo tas i et sivilisert samfunn! Denne tråden tenker jeg viser at vi er klare til å krepere under neste pandemi, da det er lite vilje og hensyn å ta for å hindre smitte. Det er en ledelsesjobb både fra politiernes side og fra bedriftsledelsens side å sørge for at folk kontinuerlig minimerer smittetrykket i samfunnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #53 Del Skrevet 11 timer siden Hvis alle som er forkjøla på vinteren skal holde seg borte fra jobb, da stanser hele Norge. Anonymkode: 5be31...122 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #54 Del Skrevet 11 timer siden Pilleville skrev (6 minutter siden): Eg blir vesentlig meir irritert på folk som holder seg heime om de er litt syke. Viser at man har gode holdninger om man går på jobb litt syk. Det er egoistisk å komme på jobb og smitte andre! Gode holdninger å holde seg hjemme!!!!!!!!!! Anonymkode: cf63b...198 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #55 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis alle som er forkjøla på vinteren skal holde seg borte fra jobb, da stanser hele Norge. Anonymkode: 5be31...122 Det blir mange flere sykedager på et kontor totalt sett dersom syke folk kommer og smitter kollegene sine. Anonymkode: cf63b...198 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #56 Del Skrevet 11 timer siden Må jeg holde meg unna jobb fordi jeg nyser litt, hoster eller kjenner det renner litt i nesa kan jeg like godt bli ufør. Da ser jeg nesten aldri arbeidsplassen uansett. TS, mener du man skal holde seg hjemme og inne i ukesvis selv om man er litt småforkjøla? da ser du jo aldri dagens lys. Hallo Anonymkode: 11e38...37e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #57 Del Skrevet 11 timer siden Sparkling_Pink skrev (5 minutter siden): Herrefred! Smittehensyn bør jo tas i et sivilisert samfunn! Denne tråden tenker jeg viser at vi er klare til å krepere under neste pandemi, da det er lite vilje og hensyn å ta for å hindre smitte. Det er en ledelsesjobb både fra politiernes side og fra bedriftsledelsens side å sørge for at folk kontinuerlig minimerer smittetrykket i samfunnet. Nå er det jo forskjellig hvor farlig sykdommer er. Og det fins andre måter som å ta vaksiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11 timer siden #58 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må jeg holde meg unna jobb fordi jeg nyser litt, hoster eller kjenner det renner litt i nesa kan jeg like godt bli ufør. Da ser jeg nesten aldri arbeidsplassen uansett. TS, mener du man skal holde seg hjemme og inne i ukesvis selv om man er litt småforkjøla? da ser du jo aldri dagens lys. Hallo Anonymkode: 11e38...37e Jeg har pollenallergi så jeg kan ikke holde meg hjemme hver sommer fordi jeg snørrer litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #59 Del Skrevet 11 timer siden Dette vil det bare bli mer og mer av hvis det blir ny sykelønnsordning. Ser ut som folk har glemt pandemien. Anonymkode: 70d6b...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #60 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Utrolig egoistisk. Folk tror de er flinke, men dette vitner om total uvitenhet. Anonymkode: e569a...686 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå