Gå til innhold

Hva gjør man kolleger går syk på jobb og ødelegger for alle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snufsing og hosting på denne tiden av året er helt normalt. Selv har jeg vært snørrete i to uker nå pluss hoste. Skulle jeg virkelig sykemeldt meg og holdt meg hjemme av den grunn? Høres veldig samfunnsøkonomisk smart ut. 

Anonymkode: c8140...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss blir vi sterkt oppfordret til å gå på jobb med mindre vi er sengeliggende. Kan det være noe sånt?

Anonymkode: 2688b...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (42 minutter siden):

Pandemien er over, nå er rådet at man skal gå på jobb så lenge man klarer det. "Alle" blir syke på høsten, hadde du ikke blit smittet av en kolega så hadde du møt noen på butikken eller busen. De fleste er smitsome før de blir syke også, så det kan godt være du allerede var smitet før kolegaen din viste hun var syk. 

Hvem kommer med dette rådet? Ikke helsedirektoratet i hvert fall https://www.helsenorge.no/koronavirus

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violetta skrev (4 minutter siden):

Hvem kommer med dette rådet? Ikke helsedirektoratet i hvert fall https://www.helsenorge.no/koronavirus

Rådet er å holde seg hjeme om man føler seg syk, det er ingen regler om at man skal isolere seg... Så føler man seg frisk nok til å gå på jobb så kan man d.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle vi som jobber på kontor skulle holdt oss hjemme ved snufsing og hosting, ville det blitt tomt på kontorene.

Og selv om vi som jobber på kontor i teorien kan ha hjemmekontor er ikke det noe som fungerer for alle. Selv har jeg rett og slett ikke plass til hjemmekontor i leiligheten. Jeg kan ikke kaste ut partneren min når hun har turnusfri. Er hun hjemme vil det ikke være mulig for meg å overholde taushetsplikten. Hjemmekontor er ikke løsningen for oss som bor lite og kompakt.

Anonymkode: 300bd...893

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være den eneste her som har en arbeisplass der det er øverste leder i bygget som avgjør om det skal brukes egenmelding eller ikke. Det er ikke vits i å ringe henne melde seg syk med mindre feberen er høy og man er sengeliggende. Litt feber, hoste og snørr er ikke godkjent egenmelding, da blir det trekk i lønn.

Jeg jobber i helse og vet mange er redde for å bli syke, men hjelper mye at skylda for smitte havner hos leder og ikke hos oss.

Anonymkode: b6b8b...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Rådet er å holde seg hjeme om man føler seg syk, det er ingen regler om at man skal isolere seg... Så føler man seg frisk nok til å gå på jobb så kan man d.

Jeg har heller ikke skrevet noe om å isolere seg, det var det du som gjorde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violetta skrev (3 minutter siden):

Jeg har heller ikke skrevet noe om å isolere seg, det var det du som gjorde. 

Nei vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å gå på jobb dersom de er syke. Jeg er ikke ofte syk, men når jeg først er det (typ forkjøla pluss) så blir jeg skikkelig redusert og orker egentlig ingenting. Føler det er rart å være på jobb med minimal energi, snørr som renner, blanke øyne og generell følelse av uvelhet. Jeg gjør jo ingen bra jobb da heller og bruker ennå lenger tid på å faktisk bli bra. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg må være den eneste her som har en arbeisplass der det er øverste leder i bygget som avgjør om det skal brukes egenmelding eller ikke. Det er ikke vits i å ringe henne melde seg syk med mindre feberen er høy og man er sengeliggende. Litt feber, hoste og snørr er ikke godkjent egenmelding, da blir det trekk i lønn.

Jeg jobber i helse og vet mange er redde for å bli syke, men hjelper mye at skylda for smitte havner hos leder og ikke hos oss.

Anonymkode: b6b8b...1d7

Hun har vel egentlig ikke rett i å vite hvorfor man ringer inn syk så det høres veldig spesielt ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violetta skrev (På 1.11.2024 den 18.29):

Takk for at du sprer smitte videre da. Lærte du ingenting av pandemien?

Det vi lærte av pandemien kan ikke oversettes til vanlig forkjøelse man får nå til dags. Er man skikkelig syk og ikke klarer å gå på jobb blir man hjemme, er man skikkelig forkjølet går man på jobb. 

Anonymkode: d7243...e48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.28):

Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. 

Anonymkode: a87fb...a25

Feber bør man holde seg hjemme jo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.31):

Egoistisk 

Anonymkode: 9596e...226

Nettopp. Meget egoistisk . Er NULL imponert over folk som går syke på jobb og smitter andre. Ren idioti . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det vi lærte av pandemien kan ikke oversettes til vanlig forkjøelse man får nå til dags. Er man skikkelig syk og ikke klarer å gå på jobb blir man hjemme, er man skikkelig forkjølet går man på jobb. 

Anonymkode: d7243...e48

Det er din mening, jeg mener noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om alle vi som jobber på kontor skulle holdt oss hjemme ved snufsing og hosting, ville det blitt tomt på kontorene.

Og selv om vi som jobber på kontor i teorien kan ha hjemmekontor er ikke det noe som fungerer for alle. Selv har jeg rett og slett ikke plass til hjemmekontor i leiligheten. Jeg kan ikke kaste ut partneren min når hun har turnusfri. Er hun hjemme vil det ikke være mulig for meg å overholde taushetsplikten. Hjemmekontor er ikke løsningen for oss som bor lite og kompakt.

Og hva er løsningen der da tror du? Jo, at man holder seg hjemme når man føler deg syk slik at man ikke smitter andre.

Anonymkode: c746d...548

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hva er løsningen der da tror du? Jo, at man holder seg hjemme når man føler deg syk slik at man ikke smitter andre.

Anonymkode: c746d...548

Om jeg skulle holdt meg hjemme hver gang jeg var snørrete ville jeg fått alt for mange fraværsdager. Det er forskjell på å nyse, snørre og hoste, og det å faktisk være syk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Violetta skrev (På 1.11.2024 den 18.29):

Takk for at du sprer smitte videre da. Lærte du ingenting av pandemien?

Lærte litt om hva det kostet. Fortsett det regime og alle går konkurs. 

Anonymkode: 973a6...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker alltid å vise hensyn, holde avstand og lignende, men jeg kan ikke melde meg syk når jeg er fullstendig kapabel til å gjennomføre arbeidet mitt - noe legen også var helt enig i.

Anonymkode: ead11...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lærte litt om hva det kostet. Fortsett det regime og alle går konkurs. 

Ja, slik alle gjorde siden de ikke lærte etter spanskesyken, eller noe sånt? Alt gikk konkurs, regimene falt, hele verden lå i grus (og ikke da grunnet første verdenskrig :P).

Slutt å overdrive så innmari da folkens. Vi levde før korona og, i tillegg til å ha vært igjennom flere pandemier.

Anonymkode: ead11...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkling_Pink skrev (På 1.11.2024 den 21.49):

Herrefred!

Smittehensyn bør jo tas i et sivilisert samfunn! Denne tråden tenker jeg viser at vi er klare til å krepere under neste pandemi, da det er lite vilje og hensyn å ta for å hindre smitte. Det er en ledelsesjobb både fra politiernes side og fra bedriftsledelsens side å sørge for at folk kontinuerlig minimerer smittetrykket i samfunnet.

Politikerne som snakker om og gjeninnføre karensdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...