AnonymBruker Skrevet 1. november #81 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Takk for perspektiver. Jeg skjønner man må holde avstand selv, men jeg ser ikke helt for meg den samtalen med sjefen; «jeg flytter på hjemmekontor fordi jeg mener de andre som er syk kan smitte meg», eller «jeg spiser på pulten min resten av måneden fordi de syke kollegene ikke viser hensyn», uten å høres ut som en raring. Jeg synes jo at det er 100% de syke må vise respekt og sitte på egen pult. samtidig syns jeg dette er noe leder må regulere. Men hvordan tar man opp med leder at man syns det er ugreit ? Anonymkode: 1695b...8cb Jeg er uenig i at andre må ta hensyn i den grad du mener. Du kan holde avstand selv og du kan være nøye med håndhygiene. Bortsett fra det får du ikke gjort noe. Du kan ikke diktere når andre kommer og ikke kommer på jobb. Anonymkode: 40879...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 1. november #82 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er egoistisk å komme på jobb og smitte andre! Gode holdninger å holde seg hjemme!!!!!!!!!! Anonymkode: cf63b...198 Hvordan tror du landet skal gå rundt om alle holder seg hjemme ved forkjølelse h er vinter? Og tror du oppriktig det er farlig for deg som voksen med forkjølelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #83 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Må jeg holde meg unna jobb fordi jeg nyser litt, hoster eller kjenner det renner litt i nesa kan jeg like godt bli ufør. Da ser jeg nesten aldri arbeidsplassen uansett. TS, mener du man skal holde seg hjemme og inne i ukesvis selv om man er litt småforkjøla? da ser du jo aldri dagens lys. Hallo Anonymkode: 11e38...37e Herregud🙄 «hjemme i ukesvis»? Hvorfor overdrive sånn? Man holder seg hjemme de dagene man er smittsom, altså de første dagene av en influensa. Du klarer vel å vurdere selv om du er småforkjølt eller om du er smittsom med noe nyoppstått? Anonymkode: cf63b...198 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #84 Del Skrevet 1. november Helsevesenet her! Om jeg og mine kollegaer skulle holdt oss hjemme med snue skulle det blitt meg et spetakkel. Så ja, vasser i syke mennesker men går på jobb selv om nesen renner og halsen er hes. Med halsbetennelse og feber, type influensa er jeg så syk at jeg ikke kommer meg noen steder, men det skjer sånn ca hvert 15 år. Men magesyke, der er jeg nøye og overholder reglene, men det er iallefall 10 år siden sist. Verre blir det om noen år når vi gjør som våre naboer og innfører karensdag. Anonymkode: 9f4f8...0d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #85 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber på en slik plass. Så da kommer jeg også syk på jobb. Har ikke hatt en egenmelding på 8 år. Har hatt noen halve dager. Går på jobb selvom jeg spyr. Dette resulterer i at ALLE på kontoret alltid blir smittet. Jeg tenker det er helt greit. De sendte signaler om at de gjør det slik på den arbeidsplassen fra dag en. Dette er foressten en arbeidsplass med skyhøyt sykefravær. Ingen skjønner hvorfor. Lite langtidssyke. Anonymkode: c51f5...573 Er det noe rart det er skyhøyt sykefravær når alle kommer syke på jobb?? Og du drar på jobb med spysjuka?? Herregud så egoistisk! Hva om du smitter noen som bor sammen med kronisk syke i risikogruppen, eller noen som besøker spedbarn ofte eller lignende? Tenker ikke folk lenger enn sin egen snute..?? Anonymkode: cf63b...198 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #86 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud🙄 «hjemme i ukesvis»? Hvorfor overdrive sånn? Man holder seg hjemme de dagene man er smittsom, altså de første dagene av en influensa. Du klarer vel å vurdere selv om du er småforkjølt eller om du er smittsom med noe nyoppstått? Anonymkode: cf63b...198 Du har ikke influensa om nesa renner, da er du forkjølt. Influensa er noe helt annet. Anonymkode: 9f4f8...0d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #87 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helsevesenet her! Om jeg og mine kollegaer skulle holdt oss hjemme med snue skulle det blitt meg et spetakkel. Så ja, vasser i syke mennesker men går på jobb selv om nesen renner og halsen er hes. Med halsbetennelse og feber, type influensa er jeg så syk at jeg ikke kommer meg noen steder, men det skjer sånn ca hvert 15 år. Men magesyke, der er jeg nøye og overholder reglene, men det er iallefall 10 år siden sist. Verre blir det om noen år når vi gjør som våre naboer og innfører karensdag. Anonymkode: 9f4f8...0d2 Snue er en ting, influensa er noe annet. Du går vel ikke på jobb med influensa når du jobber i helsevesenet og er nær kronisk syke mennesker?? Si iallfall fra til pasientene du skal møte, så kan pasienten få muligheten til å snu i døra!! Anonymkode: cf63b...198 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #88 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke influensa om nesa renner, da er du forkjølt. Influensa er noe helt annet. Anonymkode: 9f4f8...0d2 Jeg har ikke sagt noe annet? Ts er syk og har blitt smittet av en kollega som var syk, det er det, og lignende situasjoner vi diskuterer, ikke småforkjølelser. Anonymkode: cf63b...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 2. november #89 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts skriver influensa i hi, det er ikke bagateller. God arbeidsmoral er også å ikke spre sykdom på arbeidsplassen, selv om en synes det er greit å være på jobb, så synes kanskje ikke 3 av 5 som blir smittet det, da blir sykefraværet høyere pga en som ikke tok ansvar. Og er produktiviteten like bra om man jobber med feber? Man må tenke litt lenger enn kunn et registrert oppmøte på jobb. Det er heller ikke de korte egenmeldings periodene som er hovedproblemet her til lands. Dessuten det er den som sprer smitte som må ta hoved ansvar med å holde avstand, ikke fly rundt som ts skriver om. Anonymkode: 8add4...cc1 Nåvel. Jeg tror ikke på at folk går på jobb med influensa. At de sier det har det når de er febersyke og pjusk, det tror jeg på, men alle som har hatt ekte influensa vet at man ikke er i stand til å jobbe da. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #90 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Snue er en ting, influensa er noe annet. Du går vel ikke på jobb med influensa når du jobber i helsevesenet og er nær kronisk syke mennesker?? Si iallfall fra til pasientene du skal møte, så kan pasienten få muligheten til å snu i døra!! Anonymkode: cf63b...198 Selvsagt ikke, trodde jeg skrev det. En vanlig menneske har influensa hvert 10 ende år, jeg hvert 15, men mange her omtaler snue som influensa og det er bare så feil! Anonymkode: 9f4f8...0d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #91 Del Skrevet 2. november Jeg er nesten aldri syk. De to siste årene, en gang årlig, og de dagene jeg virkelig følte meg dårlig ( feber) og ikke ville gått på jobb uansett, hadde jeg tilfeldigvis ferie begge gangene. Men jeg gikk på jobb i over 2 mnd i fjor høst etter jeg var syk, med skikkelig hoste. Kunne selvfølgelig ikke holde meg hjemme av den grunn. Jeg synes mange i dag har en dårlig arbeidsmoral. Det er alt for lett å melde seg syk. Jeg jobber på kontor, og vi har mulighet for hjemmekontor, men flere er stadig vekk så "syke" at de ikke engang orker å logge på hjemmekontorløsningen. Jeg nekter å tro at voksne normalt friske mennesker er dausjuk 4-8 ganger årlig. Men mulig at det er vondt i viljen som er mest slitsomt. Anonymkode: ed50b...f0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 2. november #92 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er egoistisk å komme på jobb og smitte andre! Gode holdninger å holde seg hjemme!!!!!!!!!! Anonymkode: cf63b...198 Sett fram antiback og la ver å gå oppi kvarandre. Har ei veninnne som holder både seg og barna heime for litt snufs og nys. Irriterer meg sånn på det. Verste er kva holdninger ho lærer barna sine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november #93 Del Skrevet 2. november Pilleville skrev (Akkurat nå): Sett fram antiback og la ver å gå oppi kvarandre. Har ei veninnne som holder både seg og barna heime for litt snufs og nys. Irriterer meg sånn på det. Verste er kva holdninger ho lærer barna sine. Noe basselusker må man ha mtp immunforsvaret. Det må ikke folk glemme. Mange som ble mye mer syke av virus de ikke ble syke av før pandemien. Immunforsvaret til mange ble redusert pga all spritingen og å holde seg unna folk under pandemien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #94 Del Skrevet 2. november Piggsopp skrev (På 1.11.2024 den 20.15): Er du klar over hva som ville skjedd om alle holdt seg hjemme pga. hoste, snørr og lett feber? Barnehager, skoler, sykehus og alle mulige offentlige tjenester ville overhodet ikke klart å opprettholde forsvarlig drift. Med alle konsekvenser det har for resten av samfunnet. Folk som jobber på kontor kan jo jobbe hjemmefra noen dager, men vi som jobber med mennesker er faktisk nødt til å møte opp på jobb fordi andre er avhengige av oss. Da kan man ikke la være å komme på jobb fordi man hoster litt og enkelte er redd for smitte. Opprettholder man god håndhygiene og holder litt avstand klarer man seg greit gjennom sesongen. Ellers må man finne seg en jobb der man ikke treffer folk, tenker jeg. Vi har allerede skyhøyt sykefravær i Norge, det siste vi trenger er denne misforståtte ideen om å ta hensyn til andre ved å la være å jobbe. Kjempelurt å troppe opp på jobben sin på sykehuset med feber og behandle syke pasienter. Herlighet, hvor dum går det an å bli?! Anonymkode: c746d...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november #95 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjempelurt å troppe opp på jobben sin på sykehuset med feber og behandle syke pasienter. Herlighet, hvor dum går det an å bli?! Anonymkode: c746d...548 Hoste skrev vedkommende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #96 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvis alle som er forkjøla på vinteren skal holde seg borte fra jobb, da stanser hele Norge. Anonymkode: 5be31...122 Men, om folk faktisk holder seg hjemme når de er syke og smittsomme så slipper man å smitte andre igjen slik at sykefraværet kan holde seg på et akseptabelt nivå og hele Norge trenger ikke å stanse opp! Tenk på det du! Anonymkode: c746d...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #97 Del Skrevet 2. november Maleficenta skrev (1 minutt siden): Hoste skrev vedkommende *BÆÆÆÆÆP* Feil. Hoste, snørr og lett feber står det. Anonymkode: c746d...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november #98 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): *BÆÆÆÆÆP* Feil. Hoste, snørr og lett feber står det. Anonymkode: c746d...548 Åja. Ja enig i at man er hjemme med feber, men restsymptomer som snørr og hoste sitter ofte i dritlenge. Må kunne gå på jobb da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 2. november #99 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kjempelurt å troppe opp på jobben sin på sykehuset med feber og behandle syke pasienter. Herlighet, hvor dum går det an å bli?! Anonymkode: c746d...548 Lett feber. Jeg kan på jobb med litt febersymptomer, ofte går det over i løpet av dage . Men advarer da andre og holder litt avstand. Har jeg skikkelig feber blir jeg selvsagt hjemme. Man må jo også se an hvor man jobber. Er man på en kreftavdeling bør man ikke komme på jobb med noen slags sykdom. Men jevnt over bør man jo gå på jobb selv om man er småsjuk. Dvs ikke spysjuk, influensa eller høy feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #100 Del Skrevet 2. november Piggsopp skrev (4 minutter siden): Lett feber. Jeg kan på jobb med litt febersymptomer, ofte går det over i løpet av dage . Men advarer da andre og holder litt avstand. Har jeg skikkelig feber blir jeg selvsagt hjemme. Man må jo også se an hvor man jobber. Er man på en kreftavdeling bør man ikke komme på jobb med noen slags sykdom. Men jevnt over bør man jo gå på jobb selv om man er småsjuk. Dvs ikke spysjuk, influensa eller høy feber. Det er ikke noe som heter lett feber. Feber er feber okke som. Synes man skal holde seg hjemme ved feber uansett. Man kan smitte andre som har pasientkontakt selv om man selv ikke har det. Jeg forstår virkelig ikke at det å gå på jobb når man er syk og smittsom er noe man skal applaudere og hylle? Tror ikke noen av dere har hatt f.eks kreftsyke i familien. Om de utsettes for smitte,om det så bare er fra sekretæren som sitter med feber bak skranken, så kan det i verste fall føre til død. Men vi er nå så forskjellige... Anonymkode: c746d...548 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå