AnonymBruker Skrevet 1. november #21 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts her. Takk for perspektiver. Jeg skjønner man må holde avstand selv, men jeg ser ikke helt for meg den samtalen med sjefen; «jeg flytter på hjemmekontor fordi jeg mener de andre som er syk kan smitte meg», eller «jeg spiser på pulten min resten av måneden fordi de syke kollegene ikke viser hensyn», uten å høres ut som en raring. Jeg synes jo at det er 100% de syke må vise respekt og sitte på egen pult. samtidig syns jeg dette er noe leder må regulere. Men hvordan tar man opp med leder at man syns det er ugreit ? Anonymkode: 1695b...8cb Vel viss flere ansatte reagerer med å endre adferden når febesyke og synlig smittefarlig kollega møter på jobb blir jo sjefen nødt til å handle. Anonymkode: 598da...1c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 1. november #22 Del Skrevet 1. november Man skal faktisk arbeide når man er frisk nok til det. Forkjølelse er ikke grunn til sykefravær hvis ikke allmenntilstanden redusert. Dette gjelder også i helsesektoren, så da får kontorfolk klare å kontrollere snørrfobien sin. Selvsagt er det unødvendig å sitte tett i lunsjen og lurt å tilpasse hygiene og avstand, spesielt hvis man jobber for eller med spesielt sårbare mennesker. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 1. november #23 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Egoistisk Anonymkode: 9596e...226 ikke meg du kaller egoist men om allmenn tilstanden er god så er det faktisk ikke grunn nok til å vær hjemme, gjelder både bgh, skole og jobb. For noen år siden gikk jeg med snørr og hosta i 3-4mnd, kunne ikke sykemelde meg for det. Men jobber du på kontor så er det vel ikke mange plasser der det kanskje ikke er mulighet for hjemmekontor i disse tilfellene. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #24 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Sånne som deg altså.... Anonymkode: 8add4...cc1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #25 Del Skrevet 1. november Du må heller la deg smitte oftere, slik at immunforsvaret blir sterkere, da blir du gradvis sjeldnere syk. Tenk forebygging, ikke bare brannslukking. Vær smart. Bruk fornuften du fikk utdelt ved din fødsel! 👍 Anonymkode: a0f25...fe1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #26 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): EJeg snakker om de kollegaene kommer på jobb med feber og influensa, jamrer seg og lager lyder, hoster og nyser, går så og spiser lunsj med alle og totalt ignorere at de er syke. Er du syk, sitt på egen pult! Hva sier man til leder, hvordan tar man opp problemet? Leder er jo en dårlig leder som ikke sender dem hjem! Hvordan tar man det opp hvor ugreit dette er? (ja det er ugreit, bruk egenmeldingsdager over en lav sko). jeg har nå selv fått helga ødelagt og er sengeliggende, får ikke refundert helgeturen og er veldig klar for å ta dette opp med ledelsen på mandag Anonymkode: 1695b...8cb Covid pandemien er over. Lite du kan gjøre. Tenker holdningsendring er saken. De som kommer syke på jobb gjør det mest pga dårlig samvittighet. Kanskje det er lederen som har skyld i det. Hvordan reagerer han om noen ringer seg inn syk f.eks? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. november #27 Del Skrevet 1. november Violetta skrev (1 time siden): Takk for at du sprer smitte videre da. Lærte du ingenting av pandemien? Men altså, kjære vene. Har du fått med deg nyhetene om hvor høyt sykefraværet er her til lands? Vi skal ikke være hjemme fra jobb pga bagateller. Og snørr, litt feber og virus er for de fleste en bagatell!! Jeg er enig i at man ikke skal nyse å hoste på andre og man må være nøye med håndvask/generelt hygiene, eventuelt også bruke munnbind. Men, å holde seg hjemme pga naturlige sesongbaserte bassilusker fordi at noen er redd for smitte, det gjør jeg bare ikke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november #28 Del Skrevet 1. november malifika skrev (1 minutt siden): Men altså, kjære vene. Har du fått med deg nyhetene om hvor høyt sykefraværet er her til lands? Vi skal ikke være hjemme fra jobb pga bagateller. Og snørr, litt feber og virus er for de fleste en bagatell!! Jeg er enig i at man ikke skal nyse å hoste på andre og man må være nøye med håndvask/generelt hygiene, eventuelt også bruke munnbind. Men, å holde seg hjemme pga naturlige sesongbaserte bassilusker fordi at noen er redd for smitte, det gjør jeg bare ikke. Og ts. Vaksiner deg mot flunsa da ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #29 Del Skrevet 1. november malifika skrev (2 minutter siden): Men altså, kjære vene. Har du fått med deg nyhetene om hvor høyt sykefraværet er her til lands? Vi skal ikke være hjemme fra jobb pga bagateller. Og snørr, litt feber og virus er for de fleste en bagatell!! Jeg er enig i at man ikke skal nyse å hoste på andre og man må være nøye med håndvask/generelt hygiene, eventuelt også bruke munnbind. Men, å holde seg hjemme pga naturlige sesongbaserte bassilusker fordi at noen er redd for smitte, det gjør jeg bare ikke. Ts skriver influensa i hi, det er ikke bagateller. God arbeidsmoral er også å ikke spre sykdom på arbeidsplassen, selv om en synes det er greit å være på jobb, så synes kanskje ikke 3 av 5 som blir smittet det, da blir sykefraværet høyere pga en som ikke tok ansvar. Og er produktiviteten like bra om man jobber med feber? Man må tenke litt lenger enn kunn et registrert oppmøte på jobb. Det er heller ikke de korte egenmeldings periodene som er hovedproblemet her til lands. Dessuten det er den som sprer smitte som må ta hoved ansvar med å holde avstand, ikke fly rundt som ts skriver om. Anonymkode: 8add4...cc1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #30 Del Skrevet 1. november Feber hos voksne er heller ikke som feber hos barn, hvis voksne har feber er de SYKE! Anonymkode: 8add4...cc1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #31 Del Skrevet 1. november jane78 skrev (1 time siden): Selvfølgelig holder du deg hjemme med aktiv sykdom. Din brødhue. Feber er bokstavelig talt kroppen som slåss mot infeksjon, dette syntes du er moro å spre utover? Lær deg litt om empati Det er jo ikke så enkelt. Det er mange jobber som går greit å utføre selv om man er snørrete og forkjøla! Tror heller folk må slutte å lete etter en grunn til ikke å gå på jobb.. Anonymkode: f6aa4...eb3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 1. november #32 Del Skrevet 1. november Er du klar over hva som ville skjedd om alle holdt seg hjemme pga. hoste, snørr og lett feber? Barnehager, skoler, sykehus og alle mulige offentlige tjenester ville overhodet ikke klart å opprettholde forsvarlig drift. Med alle konsekvenser det har for resten av samfunnet. Folk som jobber på kontor kan jo jobbe hjemmefra noen dager, men vi som jobber med mennesker er faktisk nødt til å møte opp på jobb fordi andre er avhengige av oss. Da kan man ikke la være å komme på jobb fordi man hoster litt og enkelte er redd for smitte. Opprettholder man god håndhygiene og holder litt avstand klarer man seg greit gjennom sesongen. Ellers må man finne seg en jobb der man ikke treffer folk, tenker jeg. Vi har allerede skyhøyt sykefravær i Norge, det siste vi trenger er denne misforståtte ideen om å ta hensyn til andre ved å la være å jobbe. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 1. november #33 Del Skrevet 1. november Jeg har hatt situasjoner der jeg har måtte gå på jobb syk, men har da, fra flere meters avstand, sagt ifra til kolleger at jeg ikke er frisk, så jeg jobber (jobbet da på lab der man ikke vanlig is var flere i samme rom), men at de ikke skulle stikke inn til meg unødig, og at jeg tar lunsjen ved et annet bord. Hostet da selvfølgelig inn i armkroken, selv når det ikke var andre i rommet - folk kan jo bli smitta fra overflater også. Synes det er egoistisk å drive å smitte andre, samme om de skal noe i helgen eller ikke. I stedet for at produktiviteten til én går ned, så går produktiviteten til alle ned, og kanskje blir flere veldig syke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #34 Del Skrevet 1. november Jeg går på jobb med snørr og hoste (har holdt på sånn en måned allerede og vi er så vidt i november…), men holder meg hjemme ved feber. Da er man faktisk syk og bør ta hensyn, mener jeg. Anonymkode: ffd65...cab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #35 Del Skrevet 1. november Jobber i barnehage, klin umulig å være hjemme hvis man ikke er dausjuk. Da blir det for lite folk på jobb. Har til og med hatt NAV på jobben, som oppfordret oss til å ikke kjenne etter om vi var syke, pga. høyt sykefravær i sektoren 🤒🥴 Da var det bedre å gå på jobb og gå for halv maskin. Halv maskin når man jobber med mennesker er ikke mulig, da er det 100% påskrudd fra man kommer inn døra. Anonymkode: 67360...820 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #36 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts skriver influensa i hi, det er ikke bagateller. God arbeidsmoral er også å ikke spre sykdom på arbeidsplassen, selv om en synes det er greit å være på jobb, så synes kanskje ikke 3 av 5 som blir smittet det, da blir sykefraværet høyere pga en som ikke tok ansvar. Og er produktiviteten like bra om man jobber med feber? Man må tenke litt lenger enn kunn et registrert oppmøte på jobb. Det er heller ikke de korte egenmeldings periodene som er hovedproblemet her til lands. Dessuten det er den som sprer smitte som må ta hoved ansvar med å holde avstand, ikke fly rundt som ts skriver om. Anonymkode: 8add4...cc1 Årets influensa har ikke kommet enda. Mer sannsynlig at det er covid eller en av mange andre virusinfeksjoner. Anonymkode: 48f6f...572 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 1. november #37 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): EJeg snakker om de kollegaene kommer på jobb med feber og influensa, jamrer seg og lager lyder, hoster og nyser, går så og spiser lunsj med alle og totalt ignorere at de er syke. Er du syk, sitt på egen pult! Hva sier man til leder, hvordan tar man opp problemet? Leder er jo en dårlig leder som ikke sender dem hjem! Hvordan tar man det opp hvor ugreit dette er? (ja det er ugreit, bruk egenmeldingsdager over en lav sko). jeg har nå selv fått helga ødelagt og er sengeliggende, får ikke refundert helgeturen og er veldig klar for å ta dette opp med ledelsen på mandag Anonymkode: 1695b...8cb Det finnes heldigvis noen i samfunnet som fortsatt har høy arbeidsmoral og som ikke tar ut egenmeldinger over en lav sko, slik du og mange med deg synes er helt greit. For lav terskel for å melde seg syk er et større samfunnsproblem enn det motsatte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #38 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): EJeg snakker om de kollegaene kommer på jobb med feber og influensa, jamrer seg og lager lyder, hoster og nyser, går så og spiser lunsj med alle og totalt ignorere at de er syke. Er du syk, sitt på egen pult! Hva sier man til leder, hvordan tar man opp problemet? Leder er jo en dårlig leder som ikke sender dem hjem! Hvordan tar man det opp hvor ugreit dette er? (ja det er ugreit, bruk egenmeldingsdager over en lav sko). jeg har nå selv fått helga ødelagt og er sengeliggende, får ikke refundert helgeturen og er veldig klar for å ta dette opp med ledelsen på mandag Anonymkode: 1695b...8cb Har du ikke reiseforsikring? Få legen til å skrive en legeerklæring, så får du refundert. Anonymkode: 48f6f...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #39 Del Skrevet 1. november Jeg har fått presset inn i hodet siden barndommen at det skal mye til før man er hjemme fra jobb/skole. Min mor sendte meg på skolen med omgangssyke og diaré. Så beklager, i voksen alder er jeg litt «skadet» av dette. Jeg er lært opp til å prøve. Var skikkelig syk, gikk på jobb og ble sendt hjem med en gang. Var sykmeldt i over to uker. Det er ikke for å vise andre hvor flink jeg er som kommer på jobb, men rett og slett fordi jeg synes det er vanskelig å vite hvor syk man må være for å være syk nok. Anonymkode: 6feed...148 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. november #40 Del Skrevet 1. november Jeg kan ikke holde meg hjemme hver gang jeg er snørrete og hoster, da måtte jeg ha søkt ufør tror jeg for jeg går rundt og snufser og hoster hele vinteren. Skjønner at kollegaer sikkert syns det er ekkelt, men i og med at jeg er i god form hadde det vært svindel å holde seg hjemme også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå