AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #1 Del Skrevet i går, 13:37 Har mye kjøttdeig og pølser i fryseren fra 2023, og noen fiskekaker og fiskepudding. Det meste har siste forbruksdag 23 Juli 23. Har ikke blitt noe av å bruke det. Jeg la det der før siste forbruksdag. Lurer på om det kan brukes nå eller bare kastes? Anonymkode: f0698...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:42 #2 Del Skrevet i går, 13:42 Mest sannsynlig er det akkurat like fint nå. Lukt på det når det har tint. Lukter det normalt, er det helt fint å bruke. Anonymkode: faf50...0f9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet i går, 13:44 #3 Del Skrevet i går, 13:44 (endret) Jeg ville kastet det. Fettrik mat har ikke lang holdbarhet i fryseren. Fettet harskner. Matprat sier pølser maks 3 måneder, kjøttdeig maks 4 måneder, hvit fisk maks 6 måneder og melkeprodukter maks 4 måneder i fryseren. https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-i-fryser/ Men for all del, du kan sikkert spise det om du finner det appetittlig. Endret i går, 13:57 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet i går, 13:46 #4 Del Skrevet i går, 13:46 mat er holdbart i lang tid i frysern, Fet mat har kortere holdbarhet, men er holdbart i månesdvis om ikke årevis, har selv spist 6 år gammelt elgkjøtt, kunne ikke påvise smaks eller kvalitetsforringelse, fetere kjøtt som ribbe har jeg spist etter 3 år, ikke som ferskt men ikke uspiselig. som det sies over lukt på det etter at det er tint. kjøttdeig kan en jo tilberede dagen( F.eks. Taco) før slik at logistikken ikke er et problem! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #5 Del Skrevet i går, 14:34 Bombasi skrev (49 minutter siden): Jeg ville kastet det. Fettrik mat har ikke lang holdbarhet i fryseren. Fettet harskner. Matprat sier pølser maks 3 måneder, kjøttdeig maks 4 måneder, hvit fisk maks 6 måneder og melkeprodukter maks 4 måneder i fryseren. https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-i-fryser/ Men for all del, du kan sikkert spise det om du finner det appetittlig. Hvis det lukter ok så bruker jeg det. Men kan ikke vite på forhånd om jeg blir syk eller ikke om det luktet ok. Det er litt dumt. Anonymkode: f0698...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:07 #6 Del Skrevet i går, 15:07 Handerrefyren skrev (1 time siden): mat er holdbart i lang tid i frysern, Fet mat har kortere holdbarhet, men er holdbart i månesdvis om ikke årevis, har selv spist 6 år gammelt elgkjøtt, kunne ikke påvise smaks eller kvalitetsforringelse, fetere kjøtt som ribbe har jeg spist etter 3 år, ikke som ferskt men ikke uspiselig. som det sies over lukt på det etter at det er tint. kjøttdeig kan en jo tilberede dagen( F.eks. Taco) før slik at logistikken ikke er et problem! Da kan det hende det kan brukes. Anonymkode: f0698...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:11 #7 Del Skrevet i går, 15:11 Helt greit å bruke. Anonymkode: ede44...1ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:16 #8 Del Skrevet i går, 15:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt greit å bruke. Anonymkode: ede44...1ac 👍 Anonymkode: f0698...303 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet i går, 15:20 #9 Del Skrevet i går, 15:20 Jeg hadde brukt det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #10 Del Skrevet i går, 15:38 Hateridioter skrev (17 minutter siden): Jeg hadde brukt det. Da satser jeg på det går bra å bruke det 👍 Anonymkode: f0698...303 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:49 #11 Del Skrevet i går, 15:49 Bombasi skrev (2 timer siden): Jeg ville kastet det. Fettrik mat har ikke lang holdbarhet i fryseren. Fettet harskner. Matprat sier pølser maks 3 måneder, kjøttdeig maks 4 måneder, hvit fisk maks 6 måneder og melkeprodukter maks 4 måneder i fryseren. https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-i-fryser/ Men for all del, du kan sikkert spise det om du finner det appetittlig. Man smaker og lukter på maten. Du kan bruke all denne maten uten problemer . Kjøttdeig kan ligge i flere år. Hvit fisk har lengre holdbarhet i frysedisken på Rema enn 6 mnd altså dette er bare vas . Anonymkode: 3f28a...994 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet i går, 15:54 #12 Del Skrevet i går, 15:54 Bombasi skrev (2 timer siden): Jeg ville kastet det. Fettrik mat har ikke lang holdbarhet i fryseren. Fettet harskner. Matprat sier pølser maks 3 måneder, kjøttdeig maks 4 måneder, hvit fisk maks 6 måneder og melkeprodukter maks 4 måneder i fryseren. https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-i-fryser/ Men for all del, du kan sikkert spise det om du finner det appetittlig. Ja, fettrik mat kan harskne. Men det påvirker først og fremst smaken, det gjør deg ikke syk. Så lenge kjøttet har vært fryst har det jo ikke kommet bakterier i det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet i går, 16:43 #13 Del Skrevet i går, 16:43 Hateridioter skrev (1 time siden): Jeg hadde brukt det. Det hadde jeg også! Semest i går kokte jeg en saltet svineknoke med røyksmak (ja, det var det som stod på pakken) som jeg hentet i fryseboksen. Den var kjøpt i datodisk og siste forbruksdato var 23.03.23. Den smakte helt fortreffelig, så resten av kjøttet og kraften ligger i fryseboksen og venter på at jeg gidder å lage ertesuppe. Det er ikke veldig lenge siden jeg fant en pakke strimlet svinekjøtt i fryseboksen, det gikk ut en gang i 2021, mener jeg å huske, og heller ikke det var det noen usmak på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Selvfølgelig er dette fullt brukelig. Folk som sier noe annet har lite erfaring og jeg blir trist av å tenke på all den gode maten de kaster helt unødvendig. Anonymkode: cc004...5ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har hatt mat i fryser i mange år og ikke en eneste gang opplevd noe harskt eller ikke brukbart. Og jeg er 60 år og har erfaring! Anonymkode: 5d21c...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #16 Del Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt mat i fryser i mange år og ikke en eneste gang opplevd noe harskt eller ikke brukbart. Og jeg er 60 år og har erfaring! Anonymkode: 5d21c...4b2 Så bra 👍 Anonymkode: f0698...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå