AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #61 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei.. 40, som jeg skrev. Da jeg viser til eget liv, og egen omgangskrets. Egentlig ned mot 35 også, om jeg ser mot søsken og yngre venner, som også sitter godt i det. Anonymkode: 830df...fa8 Heldigvis finnes det statistikk for sånt! Tabellen under viser median inntekt (før skatt) for hele husholdningen fordelt etter alderen til den i husholdningen som tjener mest. I aldersgruppa 45-54 år er medianinntekten (den «vanlige» inntekten) for hele husholdningen drøyt én million. Det betyr at den vanlige inntekten for enkeltmedlemmer av husholdningen i 40-åra, er langt under én million. Anonymkode: 7713a...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #62 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi, det hørtes litt ut som den klassiske kvinnefella. Hvorfor betaler dere like mye for mat og husholdning når han tjener det dobbelte av det du gjør? Hvorfor tar han ikke mer av faste retninger? Og hvorfor kjøper di deg ikke mer inn i huset slik at dere eier det 50-50? Du står jo igjen med lite her om dere faller fra😞 Anonymkode: 401b7...169 Men så har jo hun bestemt sin retning i livet selv også, slik han har. De begge spiser mat, de begge betaler. Om han spiser noe som koster noe sinnsykt, eller hun, så Jan de sikkert tenke om de bør betale ulikt. Hun for tiden har lagt kortene sine til å sitte igjen med mindre, han legger kortene sine i hva han tjener til å sitte igjen med mer. Samboerskap er ikke for å bli lukrativ, men å dele livet med noen for dem som person. Om han sluker henne er det en ting, om de kommer og går hvor de er, så er jo det rettferdig. Jeg har ikke tenkt å byrde noen med at jeg tjener dårlig. Anonymkode: f5f3b...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #63 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Heldigvis finnes det statistikk for sånt! Tabellen under viser median inntekt (før skatt) for hele husholdningen fordelt etter alderen til den i husholdningen som tjener mest. I aldersgruppa 45-54 år er medianinntekten (den «vanlige» inntekten) for hele husholdningen drøyt én million. Det betyr at den vanlige inntekten for enkeltmedlemmer av husholdningen i 40-åra, er langt under én million. Anonymkode: 7713a...07f Er husholdning her definert som at det alltid er et par i den? Min husholdning består av bare meg som voksen, samt barna da. Anonymkode: 4bd18...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #64 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er husholdning her definert som at det alltid er et par i den? Min husholdning består av bare meg som voksen, samt barna da. Anonymkode: 4bd18...a74 En husholdning er alle som bor under samme tak (unntatt studenthusholdninger). Tallene i tabellen over inkluderer derfor alle typer husholdninger, fra de som bor alene til storfamilier. I tabellen under har jeg skilt ut aleneforeldre med barn mellom 0-17 år sånn at du kan se din type husholdning. Anonymkode: 7713a...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #65 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er så rart her på KG. Det er så mange som tjener langt over millionen. Jeg jobber i HR i et an Norges aller største teknologi selskaper. Jeg har ganske god greie på lønn. Og man skal ganske langt opp i systemet for å tjene langt over millionen i vår bedrift med 14000 ansatte Da skal du opp i høyere lederstillinger. Det er ganske mange som tjener millionen, men langt over millionen er det ikke så mange som tjener Anonymkode: 53d91...408 Jeg jobber i olje som ingeniør med spesialkompetanse. Mine kolleger har som regel spesialkompetanse og/eller erfaring fra andre roller. Jeg har kun 3 år erfaring fra oljebransjen, men attraktiv utdannelse. De aller fleste kollegene mine tjener en million eller mer. Ingen av oss har ansvar utover våre egne leveranser. Prosjektledere og ledere med personalansvar har betydelig bedre lønn enn oss ingeniører. Anonymkode: c71f3...831 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 2. november 2024 #66 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Gjennomsnittsnordmannen er ingen millionær. Tror det er flere her som gjerne vil framstå litt rikere enn de er. Anonymkode: d60df...5bb Hva skulle være vitsen med det, på et anonymt forum? Jeg har en million på konto selv, men jeg er langt ifra rik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #67 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg tjener mye mer enn mannen min. Han har kort til lønnskontoen min og bruker det på hva han vil. Jeg betaler også alle faste regninger. Så hans lønn går til reiser, klær, elektronikk og sånt til ham selv. Anonymkode: b0b63...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #68 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig! Anonymkode: 1c385...900 Da vi bodde sammen tjente jeg 3-400k, mens han tjente 1,2 mill og oppover (jobbet med cybersikkerhet, så han tjente ofte 1,4-1,6). Vi hadde felles konto, delte alt. Han betalte huslån og de største regningene, jeg handlet inn mat og passet på unger og hus. Satte av til barna, og til pensjonssparing. Han var ganske raus og det var aldri snakk om noe mitt eller ditt, alt var vårt. Og som nevnt var det felles kontoer og felles økonomi. Anonymkode: 5038c...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #69 Del Skrevet 2. november 2024 Eksmannen min tjente dobbelt så mye som meg. Vi delte alle kostnader 50/50, bortsett fra kostnader til barna (klær, fritidsinteresser osv.) som jeg betalte 100 % av. Økonomien min har vært veldig lik både før og etter bruddet. Anonymkode: b8fc9...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #70 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Heldigvis finnes det statistikk for sånt! Tabellen under viser median inntekt (før skatt) for hele husholdningen fordelt etter alderen til den i husholdningen som tjener mest. I aldersgruppa 45-54 år er medianinntekten (den «vanlige» inntekten) for hele husholdningen drøyt én million. Det betyr at den vanlige inntekten for enkeltmedlemmer av husholdningen i 40-åra, er langt under én million. Anonymkode: 7713a...07f Jeg har ikke sagt medianen. Jeg sier veldig mange. Og mange med høyere utdannelse finner en annen med høyere utdannelse, så det er mange husholdninger med samlet veldig høy inntekt. Videre viser jeg til at mange kom inn på boligmarkedet veldig tidlig, og har lite lån. Samt at mange får millionlån fra foreldre og besteforeldre, som har sittet på nedbetalte eneboliger. Det skal ekstremt godt gjøres å ikke være millionær om du er 40+ i Norge i dag. Anonymkode: 830df...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #71 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kan svare på overskriften, men jeg er ikke en av dem som «har en livsstil som tilsier at de får mye av ham». Min eks skulle spinke og spare, og betale ned på lån samt ekstra på hytta med særeie, så merket ikke noe til de pengene. Min nåværende samboer investerer mer i oppussing av felles bolig, for han har dyr smak, men av og til har han plutselig vippset/overført noen tusen til meg dersom han syntes jeg har for lite på brukskontoen. Anonymkode: e8261...1d5 Hvordan vet din samboer ar din brukskonto har lav saldo? AnonymBruker skrev (21 timer siden): Min mann og jeg har felles økonomi. Han tjener ca. 11 ganger mer enn meg. Jeg drar kortet fritt på ting som mat og sånt, men jeg våger ikke å kjøpe en dyr veske eller tilsvarende. Det trenger jeg forsåvidt heller ikke, han kjøper så mye fint til meg til bursdag, jul, valentine's, etc. Jeg har blitt ufrivillig bortkjemt, jeg ser jo det 😅Det beste med å ha en ressurssterk mann er ikke luksusen, men tryggheten. Jeg vet at vi er good uansett om han eller jeg eller begge skulle bli syke over lange perioder. Vi ville uansett hatt nok til å kunne leve komfortabelt og gi det de 3 barna våre trenger til de skal flytte ut og studere. Det gir en helt annen ro og livsglede i hverdagen. Anonymkode: 5649a...11f Hva gjør du om mannen plutselig ønsker skilsmisse? Du klarer neppe å opprettholde den livsstilen, og det kan være vanskelig å justere AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min mann tjener godt over det dobbelte av meg, men innkjøp, dyrlegeregninger etc det må jeg stå for fordi han alltid er blakk. Han setter inn penger på en felles konto til faste regninger som huslån billån etc, men kommer det en uforventet regning eller en regning som er større enn tenkt (f.eks strøm) så er det jeg som må ta det. Så her vippses det ingenting. Anonymkode: f16b8...37a Hva bruker han sine penger til? Sparer til fremtiden eller sløser? Er dere samboere vil hans private formue være han ved et brudd. Er dere gift vil hans sløsing gi mindre til deg ved et brudd. Anonymkode: a7683...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #72 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mannen min tjener rundt 200 000 mer enn meg. Men vi er ikke millonærer. Merker lite til at han tjener mer. Vi betaler alt 50/50 her. Selv om han vet jeg går i minus mange måneder. Får til og med akkurat samme sum i bursdagsgave som jeg gir. Så her skal alt likestilles😅 Jeg føler ikke han vil spandere noe som helst lengre. Virker som alle har felleskontoer her og direkte tilgang til lønnskontier osv. Vi har bare opprettet felles konto for barnet vårt, for regninger og mat, vi overfører likt hver måned. Skal sies jeg sparer i fond og greide spare mer under pandemien og når vi hadde lavere lån og utgifter. Han investerer null i fond eller aksjer. Så i det minste har jeg spart en del. Til gjengjeld har jeg også studielån noe han ikke har. Anonymkode: d2cac...2ab Hvis dere er gift så må du være klar over at dine sparepenger er like mye hans. Anonymkode: d5837...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 2. november 2024 #73 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oi, det hørtes litt ut som den klassiske kvinnefella. Hvorfor betaler dere like mye for mat og husholdning når han tjener det dobbelte av det du gjør? Hvorfor tar han ikke mer av faste retninger? Og hvorfor kjøper di deg ikke mer inn i huset slik at dere eier det 50-50? Du står jo igjen med lite her om dere faller fra😞 Anonymkode: 401b7...169 Tror du må lese deg opp på hva kvinnefella er 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #74 Del Skrevet 2. november 2024 Han tjener litt over en million, jeg tjener 600 000. Han eier mer av huset, for han hadde mer penger enn meg da vi møttes. Men, jeg sparer en del i fond hver måned, ettersom jeg har lavt lån. Han betaler mer av utgiftene våre enn meg, ettersom han tjener mest. Vi har ikke barn, så begge har romslig økonomi uansett. Vi er ikke sløsete, men når en av oss ønsker seg noe dyrt så unner vi hverandre å kjøpe det. Jeg føler at vi har ganske greit med penger i grunnen, selv om jeg vet at det er mange som har mer penger enn oss. Vi er i 40-årene, så har jo noen år i arbeidslivet bak oss. Anonymkode: 84770...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #75 Del Skrevet 3. november 2024 Mannen tjener rundt det dobbelte av meg 1,1 og jeg tjener fra 400000-600000, jobber kun 50%. han betaler alt av lån på huset vi eier sammen, vi er gift og kjøpte det sammen. han betaler forsikringer, bil og stort sett mat når vi handler ilag. Jeg kjøper og en del mat og betaler strøm og fellesutgifter og fritidsaktiviteter og ting til barna. Han handler og til barna noen ganger. Tror ikke han føler han blir utnyttet heller. Vi sparere begge et par tusen i måneden og ingen er åpenbare sløsere. Jeg har et par millioner i banken og eier i tilegg en leilighet verdt det samme så jeg har en del sikkerhet der. Anonymkode: a5ede...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #76 Del Skrevet 3. november 2024 Min mann tjente i noen år dobbelt så mye som meg. Nå tjener han ca 150 000 kr mer enn meg. Vi har alltid gjort ting på samme måte; han setter av et par tusen til eget forbruk og diesel. Resten av pengene setter han på felles konto også sørger jeg for at vi har nok på regningkonto, matkonto, sparing, lån osv. Også er jeg litt mere glad i forbruk enn han så det som står på min brukskonto er mer enn på hans 💃🏼 Anonymkode: 0b28e...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå