AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #41 Del Skrevet 1. november 2024 Mannen min tjener rundt 200 000 mer enn meg. Men vi er ikke millonærer. Merker lite til at han tjener mer. Vi betaler alt 50/50 her. Selv om han vet jeg går i minus mange måneder. Får til og med akkurat samme sum i bursdagsgave som jeg gir. Så her skal alt likestilles😅 Jeg føler ikke han vil spandere noe som helst lengre. Virker som alle har felleskontoer her og direkte tilgang til lønnskontier osv. Vi har bare opprettet felles konto for barnet vårt, for regninger og mat, vi overfører likt hver måned. Skal sies jeg sparer i fond og greide spare mer under pandemien og når vi hadde lavere lån og utgifter. Han investerer null i fond eller aksjer. Så i det minste har jeg spart en del. Til gjengjeld har jeg også studielån noe han ikke har. Anonymkode: d2cac...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #42 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig! Anonymkode: 1c385...900 Vi har felles økonomi… alt går inn på forskjellige kontoer (regninger, mat, barn/utstyr, forbruk, buffer, sparing). Anonymkode: a2207...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #43 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjenner mange i godt betalte jobber, med eneboliger og fritidsboliger. Høyere utdannelse er gratis i Norge, og mange har millionlønn etter noen år. Vi (og venner) kom oss inn på boligmarkedet tidlig 2000-tall, og har nesten hatt nullrente i alle år. Samtidig som krona har vært veldig svak, og alle piler i fondssmarkedet har pekt rett opp. I tillegg er vi mange barn av etterkrigsgenerasjonen, der både besteforeldre og foreldre satt på nedbetalte eneboliger. Det skal i det hele tatt godt gjøres å være 40 i Norge i dag, uten å ha en del millioner i netto verdier. Anonymkode: 830df...fa8 Tror du må rette til 50* Anonymkode: a724d...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #44 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har hatt store forskjeller begge veier, akkurat nå tjener han det dobbelte av meg. Vi har hver våre lønnskonti og kredittkort. Men vi har fordelt det slik at han betaler alt på huslånet og alle faste trekk. Jeg har trekk til fondsparing, og tar det meste av andre betalinger. Slik har vi gjennom 20 år bare tatt regninger og fordeling etter hva vi har på konto. Vi har veldig likt syn på forbruk og sparing. Så har tillit til valg den andre tar økonomisk. Anonymkode: 830df...fa8 Samme her. Han tjener 3-4 ganger så mye som jeg. Hver våre konti og kort, flere av de store faste trekkene går på ham og noen går på meg. Om det kommer ekstra utgifter ser vi hvem som har mest igjen på konto. Kjempestore regninger (dyr bilreparasjon, utbedringer på huset osv) går _alltid_ på han da jeg sjelden har nok på brukskontoen Vi har mange barn og ganske høye daglige utgifter, så diskusjonene om luksusforbruk utgår. Vi bruker en del på ferier, aktiviteter og restauranter, men lite på klær, smykker, vesker, biler etc. Anonymkode: 5c0e5...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 1. november 2024 #45 Del Skrevet 1. november 2024 (endret) . Endret 2. november 2024 av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #46 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er en millionær for deg? Jeg tjener langt over millionen selv, og er alenemor. Men har 6 millioner i gjeld, og lever på ingen måte et liv i sus og dus. Tenker du at jeg er «millionær»? Anonymkode: 8d1cc...fea Det er så rart her på KG. Det er så mange som tjener langt over millionen. Jeg jobber i HR i et an Norges aller største teknologi selskaper. Jeg har ganske god greie på lønn. Og man skal ganske langt opp i systemet for å tjene langt over millionen i vår bedrift med 14000 ansatte Da skal du opp i høyere lederstillinger. Det er ganske mange som tjener millionen, men langt over millionen er det ikke så mange som tjener Anonymkode: 53d91...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #47 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig! Anonymkode: 1c385...900 Jeg har vesentlig høyere lønn enn han, setter over penger på brukskonto etter behov. Jeg tar regningene og jeg eier huset vi bor i. Anonymkode: bf23c...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #48 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg tjener 1.1M mer enn mannen og jeg betaler pensjonssparing for han, samt alt av faste utgifter inkl huslån og bil. Vipser ikke men vi har et felles kort jeg setter inn på som han også disponerer. håper det fikk greit at jeg svarte selv om jeg ikke er mann 😌 Anonymkode: 52658...197 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #49 Del Skrevet 1. november 2024 Min mann tjener en god del mer enn meg (i allefall nå når jeg i tillegg er på AAP pga en skade). Men alt går på felles konto og ingen har «egne» penger. Vi snakker om alle kjøp og har relativt lik tilbærming på livet. Jeg er økonomiansvarlig i hjemmet og styrer det meste av utgifter. Vi gjør innkjøp og slikt sammen som regel (ikke mat og slikt selvsagt, men større ting), og ingen av oss har en «luksuriøs» livsstil. Vi er dog glad i skikkelig kvalitetstøy og bruker nok litt penger på det og turutstyr. Han betaler også ned på mitt studielån, og penger fra felles konto går til fond sparing som er i mitt navn. Anonymkode: 5caee...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #50 Del Skrevet 1. november 2024 Vi har samlet lønn på 1,9m i året, der jeg tjener 70% av det. Betaler også rundt 70% av kostnadene hjemme (men får tilsvarende mengde rentefradrag). Gir henne penger når det trengs, kanskje 20-30k i året. Anonymkode: 8b970...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #51 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig! Anonymkode: 1c385...900 Mine penger er mine, hans penger betaler barnas utgifter, mat, og fornøyelser. Han betaler leie fordi jeg eier boligen. Det siste er fordi jeg og barna ikke skal bli husløse dersom han dør da han har særkullsbarn som har fått forskudd på arv i form at egne boliger. Tigger ikke om penger, men bruker kredittkort, som vi går gjennom og fordeler hvem som betaler hva. Anonymkode: f3ff1...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #52 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min tjener rundt 200 000 mer enn meg. Men vi er ikke millonærer. Merker lite til at han tjener mer. Vi betaler alt 50/50 her. Selv om han vet jeg går i minus mange måneder. Får til og med akkurat samme sum i bursdagsgave som jeg gir. Så her skal alt likestilles😅 Jeg føler ikke han vil spandere noe som helst lengre. Virker som alle har felleskontoer her og direkte tilgang til lønnskontier osv. Vi har bare opprettet felles konto for barnet vårt, for regninger og mat, vi overfører likt hver måned. Skal sies jeg sparer i fond og greide spare mer under pandemien og når vi hadde lavere lån og utgifter. Han investerer null i fond eller aksjer. Så i det minste har jeg spart en del. Til gjengjeld har jeg også studielån noe han ikke har. Anonymkode: d2cac...2ab Så du har en mann som er gjerrig og driter i om du er blakk når dere har en livsstil som tydligvis er tilpasset hans lønnsnivå og ikke ditt? Sjarmerende. Anonymkode: a3613...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #53 Del Skrevet 1. november 2024 Min mann tjener dobbelt så mye som meg. Vi betaler samme beløp inn på felleskonto til hus og hytte,han betaler forsikring, brøyting og slike ting som kommer med hus,hytte og bil. Han betaler også noen tusen mere enn meg inn på matbudsjettet, men har ikke behov for vippsing likksom i hverdagen. Han vippset alltid til meg om jeg skal på venninneturer o.l, men hadde følt meg litt tilbakesatt om han skulle gjort de i hverdagen.. Anonymkode: e2dcd...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #54 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er så rart her på KG. Det er så mange som tjener langt over millionen. Jeg jobber i HR i et an Norges aller største teknologi selskaper. Jeg har ganske god greie på lønn. Og man skal ganske langt opp i systemet for å tjene langt over millionen i vår bedrift med 14000 ansatte Da skal du opp i høyere lederstillinger. Det er ganske mange som tjener millionen, men langt over millionen er det ikke så mange som tjener Anonymkode: 53d91...408 Kan ikke tilbakevise dine påstander, jeg har selv jobbet i et lignende selskap som du beskriver, og kan bekrefte «flat» lønnsstruktur der. Hva mange her tjener og ikke kan jeg ikke gå god for, men synes det er merkelig at kvinner mistenkeliggjøres for å ljuge. Det blir uansett en uinteressant og meningsløs debatt, så da er det greiest å holde seg unna, beklager innspillet. Anonymkode: 8d1cc...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #55 Del Skrevet 2. november 2024 Særboere og fullstendig delt økonomi. Han tjener mer enn dobbelt så mye som meg. Deler alt (ferier, spise ute, etc) 50-50. Jeg syns feriene våre har vært for dyre for min økonomi, så jeg blir ikke med mer. Ingen Vippsing her i gården. Anonymkode: 8dcda...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #56 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror du må rette til 50* Anonymkode: a724d...126 Nei.. 40, som jeg skrev. Da jeg viser til eget liv, og egen omgangskrets. Egentlig ned mot 35 også, om jeg ser mot søsken og yngre venner, som også sitter godt i det. Anonymkode: 830df...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #57 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Samboeren min tjener nesten det dobbelte av det jeg gjør, brutto. Er ikke gift og har ikke felles økonomi. Setter inn likt beløp for mat og husholdning. Pga den store forskjellen i inntekt eier han 2/3 av huset og jeg 1/3. Da har begge greit med "lommepenger". Anonymkode: 42e80...84b Oi, det hørtes litt ut som den klassiske kvinnefella. Hvorfor betaler dere like mye for mat og husholdning når han tjener det dobbelte av det du gjør? Hvorfor tar han ikke mer av faste retninger? Og hvorfor kjøper di deg ikke mer inn i huset slik at dere eier det 50-50? Du står jo igjen med lite her om dere faller fra😞 Anonymkode: 401b7...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #58 Del Skrevet 2. november 2024 Dere som har menn/samboere som tjener masse mer enn dere. Er dere ikke litt redd for å vende dere til denne luksusen? Fallhøyden blir jo desto større om dere faller fra. Hadde slitt med denne tanken selv om jeg hadde en mann som jeg flyttet inn i villaen hos og fikk kort av ham som jeg kunne trekke som jeg ville for mat og husholdning++. Det hadde antagelig blitt så behagelig og dermed desto mer ubehagelig om forholdet etterhvert ble dårlig. Jeg hadde slitt med å gå fra ham pga den gode økonomien jeg hadde vendet meg til. I slike tilfeller kan jeg nesten skjønne ‘rike fruer med utro menn. Som har skylapper. Fordi alternativet er å gå fra et liv i luksus til et liv med dårlig økonomi. Anonymkode: 401b7...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #59 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som har menn/samboere som tjener masse mer enn dere. Er dere ikke litt redd for å vende dere til denne luksusen? Fallhøyden blir jo desto større om dere faller fra. Hadde slitt med denne tanken selv om jeg hadde en mann som jeg flyttet inn i villaen hos og fikk kort av ham som jeg kunne trekke som jeg ville for mat og husholdning++. Det hadde antagelig blitt så behagelig og dermed desto mer ubehagelig om forholdet etterhvert ble dårlig. Jeg hadde slitt med å gå fra ham pga den gode økonomien jeg hadde vendet meg til. I slike tilfeller kan jeg nesten skjønne ‘rike fruer med utro menn. Som har skylapper. Fordi alternativet er å gå fra et liv i luksus til et liv med dårlig økonomi. Anonymkode: 401b7...169 Men hva mener du man da skal gjøre? Kreve å nedskalere bolig, droppe ferier, og at pengene han tjener blir satt på konto? Gå i graven med likskjorta full av penger? Vi har levd med lite, vi har levd med mye, men alltid dratt lasset sammen. Og uavhengig av økonomi; jeg hadde gått på dagen om han fant på noe tull. Anonymkode: 830df...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #60 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oi, det hørtes litt ut som den klassiske kvinnefella. Hvorfor betaler dere like mye for mat og husholdning når han tjener det dobbelte av det du gjør? Hvorfor tar han ikke mer av faste retninger? Og hvorfor kjøper di deg ikke mer inn i huset slik at dere eier det 50-50? Du står jo igjen med lite her om dere faller fra😞 Anonymkode: 401b7...169 For noe tull. Dette er jo ikke noen kvinnefelle. Hvis de hadde hatt et billigere hus på f.eks 5 mill hvor vedkommende eide 50% så hadde det vært greit i forhold til at vedkommende nå f.eks eier 1/3 av et hus på 7,5 mill mener du? Vedkommende ville eid akkurat like mye. Det at mannen eier mer fordi han tjener mer er ikke det som er kvinnefella. Anonymkode: 3d862...9b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå