Gå til innhold

Dere med menn som tjener mye mye bedre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer tjener 2,5 ganger så mye som meg eller noe. Over dobbelt. Han ligger på 1 mill. Min livsstil ser (og er) mer lukrativ ut på grunn av han, fordi han betaler mest på alt. Jeg bruker f.eks. knapt penger på mat, som gjør at spareevne og kjøpekraft hos meg blir høyere enn det hadde vært om jeg var alene eller om han tjente mindre. Vi reiser fire ganger i året pluss opphold på lokalt hotell/staycation. Det kan vi fordi han betaler størstedelen av reisesummen og mest av mat og opplevelser der vi er + at jeg har mulighet til å sette av penger til slike ting når jeg har lave utgifter ellers.

Han vippser meg aldri lommepenger, men er veldig raus i det daglige slik at jeg kan holde tritt med reising osv. med egne penger som da ikke har gått til andre ting. Restaurantbesøk, vennemiddager, byturer osv. betaler alltid han.

Inntekten er ikke svimlende høy her i huset, men vi prioriterer det som er viktig for oss, og jeg er minimalist som ikke shopper klær og interiør over ei lav sko. Vi har valgt bort barn, som også gjør at økonomien er god.

Anonymkode: 4f49d...bf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Helt utrolig hvor mange millionærer som henger på kg..🤣🤣

Anonymkode: d60df...5bb

Det er jo gjerne vi som har opplevd store inntektsforskjeller som klikker oss inn i denne typen tråder ;)

Akkurat som om jeg hadde scrollet rett forbi da både jeg og mannen var studenter. 

Anonymkode: 830df...fa8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er ikke så uvanlig å være millionær lenger. Den gamle millionæren må nå ha minst 10 for å kunne sammenlignes med før 😅

Anonymkode: 74521...d2c

Gjennomsnittsnordmannen er ingen millionær. Tror det er flere her som gjerne vil framstå litt rikere enn de er. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjennomsnittsnordmannen er ingen millionær. Tror det er flere her som gjerne vil framstå litt rikere enn de er. 

Kjenner mange i godt betalte jobber, med eneboliger og fritidsboliger. 

Høyere utdannelse er gratis i Norge, og mange har millionlønn etter noen år. Vi (og venner) kom oss inn på boligmarkedet tidlig 2000-tall, og har nesten hatt nullrente i alle år. Samtidig som krona har vært veldig svak, og alle piler i fondssmarkedet har pekt rett opp. I tillegg er vi mange barn av etterkrigsgenerasjonen, der både besteforeldre og foreldre satt på nedbetalte eneboliger. 

Det skal i det hele tatt godt gjøres å være 40 i Norge i dag, uten å ha en del millioner i netto verdier. 

Anonymkode: 830df...fa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av oss tjener 330.000 året og den andre rundt 1 million. Alt går i en fellespott. Pluss vi får 5.000-15.000 i måneden hver til fritt forbruk. 

Vi jobber like lange uker (rundt regnet 20 timer), deler husarbeid sånn nogenlunde 50/50 og har like lang utdannelse. Derfor føles det rettferdig å dele pengene 50/50 også. Om han hadde jobbet 50 timer uken i en jobb han hatet mens jeg levde det glade liv hadde det derimot føltes urettferdig. 

Anonymkode: dab79...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter sammen med en som tjener mye mer enn meg.

Vi vil fordele kostnader ved prosenter mht inntekt. Han ønsker vi skal ha samme levestandard og at jeg har mulighet til å spare og ha det greit økonomisk. 

Nå har jeg det greit økonomisk alene og har et barn.

Han er alene med to barn.

Når vi kjøper må vi ha større og mer plass pga 3 barn. Med det går andre kostnader opp som strøm, mat etc.

Han har allerde åpnet en felleskonto som skal gå til klær, gaver og aktiviteter til barna. Han har satt inn en startsum og jeg bidrar der etter evne.

Når vi flytter sammen vil vi ha flere felleskontoer som vil gå til faste kostnader, mat etc.

Vi vil også skrive samboerkontrakt og testament. 

Anonymkode: 9af5f...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem har skrevet at de er millionær i denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som tjener rundt en million I dag, I alle fall 800k+. De drar opp sittet mye og alle som slaver for 400k I året blir da fattig I motsetting

Anonymkode: 0ca3e...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (3 timer siden):

Hva tenker du er "mye"? Jeg tjener 300k mer enn mannen min. Men han er ikke akkurat avhengig  av at jeg vippser han i hverdagen 😆

Samme her, tjener  kanskje tre, fire ganger mer enn min mann.

Den dagen jeg plutselig vippser noen tusen eller kjøper noe dyrt og eksklusivt til han, tror jeg han hadde begynt å lure 🤣

Anonymkode: 64ba3...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her, tjener  kanskje tre, fire ganger mer enn min mann.

Den dagen jeg plutselig vippser noen tusen eller kjøper noe dyrt og eksklusivt til han, tror jeg han hadde begynt å lure 🤣

Men, for å svare på HI, så har vi løst det ved at jeg eier 70 % av huset og betaler minst 70 % av alle utgifter. Samt ferier og restaurantbesøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mann som tjener millioner mer en meg, så i mitt hode er det naturlig at han betaler og spanderer. Jeg betaler samme sum som han inn på konto til utgifter ( vi begge står som eier på eiendom, men han betaler lån) 

Jeg har og jobbet redusert og vært hjemme med barna, for at han skal kunne jobbe seg opp, dette er blitt kompensert med private forsikringer. Jeg var heldig og fikk tatt høyere utdanning  etter jeg var 30,  uten at jeg trengte å tenke økonomi. Så no når jeg har en grei jobb og lønn, så klarer jeg meg jo godt selv, men alltid kjekt at han liker å kjøpe fine ting til meg. 

Anonymkode: b8d41...7a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler alle utgifter  prosentmessig etter inntekt. Det gjør at jeg betaler lite av lønnen min for å bo og spise, men jeg «får» jo ikke penger av han, jeg har mine egne penger. 

Anonymkode: 4edee...a54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med «millionær»? Har en million i verdier eller tjener en million?

Ingen av delene er uvanlig dersom man nærmer seg eller er over 40 år.

Anonymkode: c71f3...831

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kan svare på overskriften, men jeg er ikke en av dem som «har en livsstil som tilsier at de får mye av ham».

Min eks skulle spinke og spare, og betale ned på lån samt ekstra på hytta med særeie, så merket ikke noe til de pengene.

Min nåværende samboer investerer mer i oppussing av felles bolig, for han har dyr smak, men av og til har han plutselig vippset/overført noen tusen til meg dersom han syntes jeg har for lite på brukskontoen. 

Anonymkode: e8261...1d5

Hva kjenner du rundt konseptet, å bli vippset lommepenger av mannen, når han finner det for godt? 

Anonymkode: 8d1cc...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er en millionær for deg? Jeg tjener langt over millionen selv, og er alenemor. Men har 6 millioner i gjeld, og lever på ingen måte et liv i sus og dus. Tenker du at jeg er «millionær»? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. 

Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? 

Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig!

Anonymkode: 1c385...900

Jeg tjener en god del mer enn mannen min. Lønn inn på felles konto, så overfører vi samme beløp til lommepenger på hver vår konto der den andre ikke har innsyn. Alle andre kontoer disponeres av begge. Man kan sikkert si at han får penger av meg, men tenker ikke akkurat slik på det. Felles liv, felles barn, felles bolig, felles fremtid, felles økonomi. 

Anonymkode: 29910...d71

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi eier 50/50. Begge beholder 5000 på egen konto etter lønning, og setter inn resten til felles kontoen. 

Anonymkode: 41b09...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har/hadde begge ca dobbel inntekt av hva jeg har.

Anonymkode: e8261...1d5

Sikkert fortjent... 

Anonymkode: 22efc...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

100% fullstendig felles økonomi. Alle penger inn er vårt.

Anonymkode: 74521...d2c

Samme her!

Anonymkode: 8470c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en millionær for deg? Jeg tjener langt over millionen selv, og er alenemor. Men har 6 millioner i gjeld, og lever på ingen måte et liv i sus og dus. Tenker du at jeg er «millionær»? 

Ikke meg du siterte, men du har det bra, veldig bra. Det har du. 

Anonymkode: 8cef1...740

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...