Gå til innhold

Hvor går grensen for horete oppførsel? Er drt bra eller dårlig? Er vi ikke alle på en måte horer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hore: Billig, flaggermus, tøs, løs,ei som ligger rundt, madrass, feltmadrass, rundbrenner, sklie, ludder, slut.

Var godt å få ut disse ordene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg vet hun er modell og var gift med Mick Jagger? Men kan ikke resten av historien. Kan selfølgelig googles. 

Anonymkode: 68c53...971

BØR selvfølgelig googles :) 

Anonymkode: b5a8d...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er etablert kunnskap at personlighetsforstyrrelsene er ekstreme/karikerte versjoner av personlighetstyper med de samme trekkene, som altså kan gjøre seg gjeldende i ulik grad, avhengig av hvor man befinner seg på spekteret.. Det er derfor vi snakker om «histrioniske trekk», «borderline trekk», «narsissistiske trekk», osv.. Mitt poeng var forøvrig å vise at promiskuøs atferd ikke sjelden ledsager personlighetstrekk som de fleste misliker hos andre. Når man misliker, eller skygger unna, promiskuøse drama queens, er det altså ofte av helt andre grunner enn misunnelse.

Anonymkode: 58c72...481

Helt enig med deg.

Og når noen da argumenterer mot deg basert på følelser, ikke fakta, bruker utropstegn, kaller mennesker misunnelig og fordomsfulle, etc, så forsterker de jo egentlig bare inntrykket av drama.

Anonymkode: b5a8d...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å sette grenser her. For meg er det avhengig av situasjon og person. I hovedsak vil jeg si at å være horete utenfor et forhold er oftest negativt, og kan virke billig, skittent, kanskje desperat, og på en måte egoistisk.

I et forhold derimot er hora vanligvis høyst velkommen til å utfolde seg på alle måter, der kan hun være veldig positiv både for kvinnen og for hennes mann. For meg er et forhold den riktige anledningen for en kvinne til å slippe hora i seg løs, og da nyte denne intense siden ved seg selv med sin mann. 

Så for meg er svaret på overskriften at grensen går ved forhold eller ikke. Hora kan være både bra og dårlig altså, avhengig om du er i et trygt og stabilt forhold eller ikke. Og, jeg tror alle kvinner har ei hore i seg. Det er i utgangspunktet bra, men hun må uttrykke seg på riktig arena, som for meg er i et forhold. Ikke et innestengt forhold nødvendigvis, hora kan være krevende. Hun kan både ønske, og ha behov for, flere enn en partner. Hun kan ønske og kreve også sex med samme kjønn, for å bli tilfredsstilt. Horer er også forskjellige, like forskjellige som alle kvinner. Hun er ikke bare vulgær og rå heller, hun kan begrense seg til å være bare uskyldig ekshibisjonistisk. Dvs bare ønske å bli sett, av sin mann, og kanskje andre. Dette er også et element ved hora.

For meg er hora bare et uttrykk for kvinnens dypeste instinkter og lyster. De kan være like attraktive for hennes mann som for henne selv, gjerne enda mer attraktive for han også, og de kan være så sterke at begge blir usikre på hva de kan våge.

Det er ofte opp til mannen både å trigge og håndtere hora i kvinnen, om han ønsker at hun slipper denne siden løs ved seg selv. Jeg tror ikke alle kvinner er i stand til å håndtere hora i seg helt uten at mannen er involvert og hjelper henne å sette noen grenser.

Andre mener sikker noe annet. Sik vil det alltid være.

Anonymkode: 80655...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ludder/hore. Synes ikke det er bra å kalle noen det, uansett.

Anonymkode: f977d...e26

Er noen som bruker de ordene der selv om det ikke stemmer og. Det er ofte ulempen med å bo på en liten plass...Så det er viktig å være trygg i seg selv 🤗. Spesielt når din egen X sier det til felles barn. Man glemmer ikke sånt....Da begynner man jo å lure....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke falt meg inn å tenke på hva andre gjør med tissen sin, og hvem de gjør det med. Jeg tror jeg sluttet å ha en mening om det i løpet av ungdomsskolen. 

De som vil får bjuda på. Og de som ikke vil, får la vær. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HMK skrev (3 timer siden):

Det kunne ikke falt meg inn å tenke på hva andre gjør med tissen sin, og hvem de gjør det med. Jeg tror jeg sluttet å ha en mening om det i løpet av ungdomsskolen. 

De som vil får bjuda på. Og de som ikke vil, får la vær. 

Men om du var ute etter å finne deg en fast partner, kanskje til og med et giftermål, ville du hatt en/ei som har hatt hundrevis av ligg, kanskje den forrige bare timer i forveien? Spor av den siste man hadde sex med på snoppen eller i musa? Nei takk.

Anonymkode: f977d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 12.56):

Sliter du med å skjønne at andre har andre ønsker, lyster og preferanser enn deg i livet, sånn generelt, eller er det bare når det gjelder sex at du tror dine meninger er, eller burde være, allmenngyldige?

For meg som både er på den aseksulle og konservative skalaen, er tanken på å ha sex uten at det er følelser og forhold involvert, ganske uaktuell. For meg. At andre med annen sexlyst og andre holdninger tar andre valg, er ikke mer underlig eller forkastelig for meg enn at det finnes mennesker som frivillig spiser blåmuggost eller isbader.

Prostitusjon er å redusere sex til en følelsesløs forretningstransaksjon, hvor maktforholdene vanligvis er ganske skjeve. Det har ingenting å gjøre med hvor mange man frivillig har sex med.

Anonymkode: 96c3d...b9a

Hehehe.

Blåmuggost og isbading 🥶😂  to ting høyt oppe på lista som ikke skjer her. Er derimot ikkemonogam og synes det er spennende å se tråder som denne der man blir ilagt så meget og mangt utifra antall sexpartnere eller kriteriene for sådan😂

Anonymkode: 46520...b0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 10.48):

Jeg er interessert I å vite hvordan folk tenker rundt temaet. Altså folk stemples så mye med dette, hva er det som frigjør en fra å være stemplet som hore eller puledukke? 

Du er med en mann fordi du elsker ham, du elsker ham fordi...og du lar ham ha sex med deg.. sannsynligvis noen ganger pliktsex. 

Er det hvis man blir betalt med cash money? Hva om en har sex for sexen skyld og ikke tar penger eller får goder eller gaver? 

Når han man ha uhorete sex? 

Horete oppførsel er da når man har sex mot betaling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Men kun i form av penger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kun i form av penger? 

Nei jeg tenker dersom det ligger til grunn at det blir en byttehandel og det er avtalt på forhånd så blir jo det samme sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Nei jeg tenker dersom det ligger til grunn at det blir en byttehandel og det er avtalt på forhånd så blir jo det samme sak

Gjelder dette også sex i bytte mot husarbeid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at du får sex dersom du gjør det og det så tenker jeg ja.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (8 minutter siden):

Hvis det er slik at du får sex dersom du gjør det og det så tenker jeg ja.

Da bør jo dette gjøre husarbeid mer attraktivt for menn med fantasier om å ligge med prostituerte?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men dersom mannen ikke får sex fordi han aldri bidrar hjemme så handler det om at hun gjør alt og sliter seg ut og dermed ikke orker sex av den grunn. Om begge bidrar like mye har begge mer overskudd. Da er det ikke snakk om byttehandel

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør jo dette gjøre husarbeid mer attraktivt for menn med fantasier om å ligge med prostituerte?  

Hæ? Den forstod jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 10.48):

Jeg er interessert I å vite hvordan folk tenker rundt temaet. Altså folk stemples så mye med dette, hva er det som frigjør en fra å være stemplet som hore eller puledukke? 

Du er med en mann fordi du elsker ham, du elsker ham fordi...og du lar ham ha sex med deg.. sannsynligvis noen ganger pliktsex. 

Er det hvis man blir betalt med cash money? Hva om en har sex for sexen skyld og ikke tar penger eller får goder eller gaver? 

Når han man ha uhorete sex? 

Hele begrepet horete eller puledukke eller alle de andre uttrykkene er, som andre her påpeker, å bringe skam på en person. Folk som bryr seg om ting de egentlig har noe med føler behov for å rakke ned på andre. Det er ikke noe mer enn alle andre måter vi mennesker bruker for å tråkke på hverandre; fremstill andre som noe negativt for å hevde en selv :

"Hun er horete ... men jeg er den yndige dyden selv" er jo det de egentlig mener, men det er ikke alltid man sier den siste delen høyt.

Akkurat hva som er årsaken kan nok variere. Er man misunnelig på den andre? Er man i en slags konkurranse-situasjon om oppmerksomhet? Ønsker man å fremstille seg selv i et bedre lys ... gudene veit. Men uansett, om du føler behov for å kalle noen horete osv, så er nok problemet med deg og ikke med henne (eller ham). You are the asshole here.

De færreste bruker hore i betydningen prostituert... men det er vel eneste stedet "hore" er teknisk sett riktig. Men også der kommer man inn på samme problemet. Hore er et belastet ord. Vi bruker det kun i negativ sammenheng, for å rakke ned på, skam, og alt det andre oppgulpet. Bruk heller "prostituert" om en person som har sex for penger eller andre finansielle ytelser. Pliktsex i et forhold er ikke prostitusjon.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Å nei du. Ikke i dag. Våkn opp... 

Anonymkode: fcbe1...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vist ei gullgruve mellom beina damer, start ett enkeltmannsforetak og begynn å ta betalt for godene! 

Anonymkode: ffafe...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så lenge man har frivillig sex som man har uten å motta noen form for "betaling", så er man ikke horete. Får man betalt eller ligger (litt mot sin vilje), så er det horete.

Anonymkode: 29c61...fce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...