AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:55 #81 Del Skrevet søndag kl 22:55 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 23.15): Men hvorfor blander du inn vegetar? TS har ikke sagt at det skal være vegetar. Bare at det skal være uten kjøtt. Det er ikke kjøtt i parmesan. Anonymkode: 91e19...e8d Jo det er det. Anonymkode: 5196d...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:02 #82 Del Skrevet søndag kl 23:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo det er det. Anonymkode: 5196d...682 Tror du blander vegansk og vegetar Anonymkode: 5e6b3...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:59 #83 Del Skrevet søndag kl 23:59 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tror du blander vegansk og vegetar Anonymkode: 5e6b3...12e Nei det gjør jeg ikke. Jeg er selv veganer og har god kontroll på begrepene, men parmesan inneholder kalvemage noe som vil si kjøtt. Anonymkode: 5196d...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:09 #84 Del Skrevet i går, 00:09 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei det gjør jeg ikke. Jeg er selv veganer og har god kontroll på begrepene, men parmesan inneholder kalvemage noe som vil si kjøtt. Anonymkode: 5196d...682 Ok, da er du bare fanatisk. Men ok, det finnes gode alternativer med vegetabilsk eller mikrobiell løpe om man er såpass opptatt av slikt. Anonymkode: 5e6b3...12e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:13 #85 Del Skrevet i går, 00:13 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei det gjør jeg ikke. Jeg er selv veganer og har god kontroll på begrepene, men parmesan inneholder kalvemage noe som vil si kjøtt. Anonymkode: 5196d...682 Igjen, nå blander du inn vegetar uten at TS har spurt om vegetar. Løype er ikke kjøtt og har aldri vært kjøtt. Det at man må slakte dyret for å utvinne løype fra magen gjør det ikke til kjøtt. Et hjortegevir er ikke kjøtt. En pelsjakke er ikke kjøtt. Løype er bare enzymer. Hadde TS ønsket vegetar eller vegansk, så burde TS sagt det og ikke "uten kjøtt". Det kan være andre grunner enn vegetarianisme som er grunnen til at TS ønsker å lage uten kjøtt. Anonymkode: 91e19...e8d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20 timer siden #86 Del Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (På 2.11.2024 den 20.38): Scampi og blåskjell er da ikke vegetarisk det sa jeg heller ikke, og TS spurte etter mat uten kjøtt, ikke vegetar nødvendigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20 timer siden #87 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 19.37): Her er du helt på bærtur... Kjøtt har jo mye smak. Men hvis du bare har smakt indrefilet og karbonadedeig, så ja, da smaker det lite. Det er de fete og seige stykkene som har mest smak. Det er også noe av grunnen til at det er verdt å bruke mye tid på å steke seige stykker kjøtt. Og jeg er ikke fan av at krydder skal overdøve smaken av maten. Jeg har faktisk nesten helt sluttet å bruke krydder fordi jeg liker å smake maten. Du må ha ødelagt smaksløkene dine hvis ikke kjøtt smaker noe for deg. Trist hvis du ikke har hatt noen gode matopplevelser, bare krydderopplevelser. Anonymkode: 91e19...e8d Jøss, det var tydeligvis et tema som du føler sterkt for det med kjøtt AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 19.56): Du har tydeligvis ikke lært deg hvordan man skal bruke krydder. Krydder skal brukes brukes for å løfte frem smakene og har man lært seg hvordan krydder skal brukes ordentlig vil ikke krydderne overdøve smaken av maten. Anonymkode: 5196d...682 dette! Takk for at du formulerte det for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #88 Del Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (På 2.11.2024 den 22.00): Da så. Jaja da får man ta vanlig gulost da Noen oster er laget med løype av mage, derfor er ikke ost vegetarisk. Og det finnes flere typer vegetarianere. Ikke akke spiser meieriprodukter og egg, det er allikevel ikke helt det samme som veganer. Lacto-ovo vegetarianere spiser melk og egg. En veganer er mer enn hva man spiser, de ser på absolutt alle produkter de bruker, er derfor du får tak i vegansk håndsåpe feks. Det er litt komplisert. Anonymkode: 03572...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #89 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen oster er laget med løype av mage, derfor er ikke ost vegetarisk. Og det finnes flere typer vegetarianere. Ikke akke spiser meieriprodukter og egg, det er allikevel ikke helt det samme som veganer. Lacto-ovo vegetarianere spiser melk og egg. En veganer er mer enn hva man spiser, de ser på absolutt alle produkter de bruker, er derfor du får tak i vegansk håndsåpe feks. Det er litt komplisert. Anonymkode: 03572...726 Altså vegetarisk er aldri ost, det ble feil, men en vegetarianer som spiser melk kan ikke spise all ost mener jeg. Måtte rette meg selv. Anonymkode: 03572...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå