AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #1 Del Skrevet i går, 09:19 Jeg skal til en bursdagsfeiring lage pasta til middag, da hovedpersonen elsker pasta. Har dere forslag på noen skikkelig gode pastaretter? Den må ikke inneholde kjøtt. Anonymkode: 72059...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #2 Del Skrevet i går, 09:20 Vegetarlasagne Laks og pasta med kremet saus Anonymkode: 0c508...4f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet i går, 09:22 #3 Del Skrevet i går, 09:22 jeg bruker grønnsaker, typ brokkolini / brokkoli, asparges, søtpaprika, sopp, løk, tomater - alt ettersom og lager saus og viola - veggispasta ❤️ om du vil kan du ha i scampi, blåskjell osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet i går, 09:26 #4 Del Skrevet i går, 09:26 Jeg pleier noen ganger og "rydde" litt i grønnsakskuffen og tar det jeg har av tomater i alle varianter, paprika, litt løk og hvitløk, har jeg hakket tomat hiver jeg det med og mulig ei litta fløteskvett og alt i en ildfast form. Krydrer og rører. Setter inn i kald ovn og slår temperatur på max. Når den når max varme slår jeg ovnen av og lar formen stå så lenge jeg vil. Stavmikser om nødvendig og har over nykokt pasta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:34 #5 Del Skrevet i går, 09:34 Kremet 👌🏼 alfredo foreksempel Anonymkode: 4f29c...6b4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet i går, 09:36 #6 Del Skrevet i går, 09:36 Denne er veldig god 😊 https://vegetarentusiast.no/vinnerlasagne/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #7 Del Skrevet i går, 09:36 Problemet med vegetarretter av pasta er at det blir mye karbohydrater og lite protein. Man blir ikke ordentlig mett. Jeg spiser veldig lite kjøtt, men akkurat vegetarpasta er lite tilfredsstillende. Hadde gått for vegetarlasagne eller gnocchi ala sorentina. Hvis du går for pasta + saus, må du passe på å bruke noe som tilfører umami. Tomater+tomatpuré, sopp eller parmesanost hjelper. Anonymkode: 9ae45...d96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:39 #8 Del Skrevet i går, 09:39 Denne https://vegetarmat.org/oppskrift/pasta-med-sopp-og-spinatsaus/ Anonymkode: adcab...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet i går, 09:44 #9 Del Skrevet i går, 09:44 (endret) Jeg lager en veldig god pasta med fløtesaus. oppskrift 4 (småspiste) pers: Steker opp en pakke aromasopp i skiver, krydre godt med salt og pepper. Steker deretter 3-4 sjalottløk og 3-4 fedd hvitløk med en generøs klype sukker og godt med margarin. Blander deretter sopp og løk, lar det surre litt før jeg tilsetter 3 dl fløte, en spiseskje (eller to om man vil) soyasaus og strø på timian. Knus valnøtter ved siden av som folk kan strø oppå sammen med parmesan og server med hvitt brød Endret i går, 09:45 av Anononyma 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet i går, 09:49 #10 Del Skrevet i går, 09:49 Puttanesca er godt, erstatt ansjosen med litt soyasaus, kanskje litt ekstra oliven. Ellers er cacio e pepe nammelig, hvis man er glad i ost. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsen Skrevet i går, 09:49 #11 Del Skrevet i går, 09:49 Pasta e Ceci er overraskende godt. https://www.seriouseats.com/pasta-e-ceci-pasta-with-chickpeas 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 10:00 #12 Del Skrevet i går, 10:00 Pasta med blåmuggost er veldig godt. Lag sausen med litt løk og hvitløk, og gjerne også champignon eller annen sopp, som du steker, putter oppi en liten blåmuggost, som da smelter sammen med løk/hvitløk, har oppi litt fløte for å få litt mer saus og mildere smak, salt og pepper, ferdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet i går, 10:08 #13 Del Skrevet i går, 10:08 (endret) Denne oppskriften fra Meny (men helt uten vodka, vodka er liksom ikke gratis her i landet og det trengs ikke i oppskriften). https://meny.no/oppskrifter/Pasta/pasta-a-la-vodka/ Vi serverer den med hvitløksbrød og litt salat med små tomater, agurk, rødløk og babyleafs el.l. Den faller i smak hos alle fra 3-80 år, men jeg tar litt mindre chiliflakes enn det står oppgitt siden den ellers blir litt i overkant hot. En perfekt oppskrift der man ikke savner kjøtt. Endret i går, 10:09 av Elle Melle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #14 Del Skrevet i går, 10:12 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vegetarlasagne Laks og pasta med kremet saus Anonymkode: 0c508...4f5 Laks er ikke vegetar. Anonymkode: e0efc...887 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #15 Del Skrevet i går, 10:18 Støtter lasagne, er den letteste retten å frakte med deg og den er fiks ferdig til servering. Denne er veldig god og har masse proteiner i form av bl.a. ricotta ost. https://cooking.nytimes.com/recipes/1021031-the-big-lasagna?unlocked_article_code=1.Wk4.LXGC.deb1zL2U0KOp&smid=share-url Anonymkode: f5009...b6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:58 #16 Del Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Laks er ikke vegetar. Anonymkode: e0efc...887 TS sa ikke at det måtte være vegetar, bare at det ikke måtte inneholde kjøtt. Anonymkode: 0c508...4f5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #17 Del Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): TS sa ikke at det måtte være vegetar, bare at det ikke måtte inneholde kjøtt. Anonymkode: 0c508...4f5 Når ble ikke fisk kjøtt? En god vegetarpastarett: Pasta. Samma hvilken type Litt pastavann Hvitløk Gul løk Cherrytomat Spinat Raspa gulrøtter Brokkoli Red curry paste Fløte Litt vann med buljong Kok pasta, stek løk, ha oppi resten av grønnsakene, ha oppi red curry paste og vannet. Rør om. Ha oppi fløten. La det koke litt inn. Ha pastaen over. Ha oppi litt pastavann. Enjoy! Anonymkode: 00793...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:23 #18 Del Skrevet i går, 11:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når ble ikke fisk kjøtt? Anonymkode: 00793...add Nå gjør du deg dum. Du vet veldig godt at mat ofte deles inn i kategoriene kjøtt, fisk og vegetar. Anonymkode: 0c508...4f5 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 12:07 #19 Del Skrevet i går, 12:07 Jeg har fått servert både bolognese med linser, og spagetti med en lys soppsaus med erter, og grønne linser (og sopp). Begge har vært veldig gode, særlig den med lys saus. Nå er jeg svak for sopp da 😋 Denne er med sopp og brokkoli, og har parmesan, men en bytte parmesan med annen ost uten animalsk løpe, om en ønsker det. Tipper Jarlsberg vellagret kan passe. Osten gir også litt mer protein. Cannelloni er også veldig godt, og kan lages med lasagneplater om en ikke får tak i de store rørene. https://www.renmat.no/oppskrift/cannelloni-med-gront Igjen med parmesan, men sett andre bruke Jarlsberg her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #20 Del Skrevet i går, 12:12 Har man grønnsaker, urter og fløte så har man automatisk en god vegatarpasta. Når det gjelder selve pastaen er sopptortellini veldig godt med en kremete saus. Anonymkode: 7eea3...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå