AnonymBruker Skrevet 2. november #61 Del Skrevet 2. november Jeg driter i hvem som må jobbe når jeg er syk. Å være syk er ikke noe man velger selv, for en hjernedød og dum kollega. Syk er ikke noe man velger selv. Anonymkode: 1c69c...7ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #62 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så utrolig flink du er! 50 år, ingen barn, singel og bare heldig med livet? Eller bare veldig heldig generelt kanskje! Applaus! Anonymkode: c8593...e6b Fordi jeg er ett voksent menneske. Hvorfor tar ikke du operasjoner i sommerferien din for eksempel? Er du kronisk syk er det jo noe du må avklare i jobbintervju. Anonymkode: 8fa7a...97d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #63 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Su vet overhodet ikke hvemdu snakker til eller hva mitt ståsted og hva eller hvorfor jeg uttaler meg som jeg gjør. Du kommer med påstander du heller ikke har belegg for å komme med. Slutt md denne typen hersketeknikk og personangrep på personer du ikke vet noe som helst om. Slik ting fra ts sin side blir fremstilt, så er det meget mulig at kollegaene hennes har blitt beordret på jobb, fordi ts, på kort varsel, har meldt fra at hun ikke kommer. De som er på jobb, eller skal på jobb senere samme dag eller endatil skal på natt kan ha rått hele sin dag og natt trøblet til fordi arbeidsgiver må beordre ansatte på jobb for å fylle ts sitt «hull» i vaktplaner. Vil du like å ha planter for dagene dine og tenke du skal på jobb klokken x og være ferdig klokken y, for så å få en beordring? Kollegaene kan og ha barn, som de har måttet skaffe barnevakter til. I tillegg komme falt arbeidet der noen må ta den ugreie jobben med å sitte og ringe rundt for å finne noen som er villig til å stille på jobb på kort varsel. Dette kan ta delere timer, og forskyver annet arbeid. Når en ny man ikke kjenner melder seg syk mer enn to ganger + sykt barn i løpet av 7-9 uker, så står folk der og lurer på om det er de kan stole på at kommer på jobb i morgen, neste uke, neste måned. Vi står foran jul, skal ts melde fravær også da og de andre kan bli beordret på jobb og få sine planer og fridager ødelagt av flere beordringer? Man blir usikker på alt når noen er så ustabile at de er borte støtt og stadig. Det er dessverre slik på mange arbeidsplasser har «ustabile» ansatte som tror de kan komme og gå slik det passer dem, og kaller det gyldig fravær. Fravær er fravær uansett. Heldigvis flere som har skjønt noe. Ledere skal jammen takle mye tull og unødvendig klaging fra enkelte. Her er det heller leder som bør innkalle ts til en bekymringssamtaler rundt hyppig fravær fra arbeidsplassen og hva planen er videre fra ts sin side ved syke barn osv. Anonymkode: 95b2c...bc4 Her fabler du mye og dikter vilt. Du lager en egen problemstilling her du Anonymkode: f2248...b8a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #64 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi jeg er ett voksent menneske. Hvorfor tar ikke du operasjoner i sommerferien din for eksempel? Er du kronisk syk er det jo noe du må avklare i jobbintervju. Anonymkode: 8fa7a...97d Akutte operasjoner i en sommerferie? Der beviste du biten voksent menneske så det holdt Anonymkode: c8593...e6b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #65 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akutte operasjoner i en sommerferie? Der beviste du biten voksent menneske så det holdt Anonymkode: c8593...e6b Så du hadde ett 100% akutt tilfelle som du ikke kunne forutse på forhånd? I så fall, hva er problemet, har du så tynn hud at dette plager deg? Du får flytte til Nord-Korea om du ikke liker fri tale. Anonymkode: 8fa7a...97d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #66 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi jeg er ett voksent menneske. Hvorfor tar ikke du operasjoner i sommerferien din for eksempel? Er du kronisk syk er det jo noe du må avklare i jobbintervju. Anonymkode: 8fa7a...97d Du er jo dum. Anonymkode: 1c69c...7ec 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #67 Del Skrevet 2. november Man tenker jo sitt når en nyansatt har 10 % sykdomsfravær. Anonymkode: 79f28...9ae 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #68 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er en arbeidsplass hvor mange har ønsket vaktene, og sjefene selv, 2 stk, har tilbudt seg å jobbe for å hjelpe til for å ikke belaste di andre ansatte så dem blir slitne når det gjelder flere vakter. INGEN er tvunget, kryr av vikarer. jeg har aldri sagt det er lite fravær, jeg skrev det var uplanlagt og ellers svært gyldig fravær, ikke en som sluntrer unna. Du også er kanskje sjeldent borte som resten av di fine over her. Dette var en operasjon som krevde null fysisk aktivitet. Det er en fysisk jobb, uten mulighet for tilrettelegging. ts Anonymkode: c8593...e6b Du skriver så nedlatende. Resten av « de fine over her» ? Nei, altså jeg var sykmeldt i 6 uker i høst grunnet en operasjon, og har en del fravær det siste året grunnet sykdom som altså endte i operasjon. Fraværet har selvsagt gått ut over kollegaer og sjef, det er jo det første jeg må se. « beklager at det har blitt så mye på deg i det siste, takk for at du stilte opp og jobbet ekstra.» jeg er ikke « for fin « til og bli syk , jeg er heller ikke « for fin « til og se at fraværet mitt går utover andre. Nå hadde jeg - heldigvis - jobbet der i 8 år først . Nei, du er sikkert ikke en som sluntrer unna, men det vet jo ikke kollegaene dine som ikke kjenner deg ? Hvis sjefene dine har tilbudt seg og jobbe ekstra for ikke og belaste de andre så de blir slitne har det jo vært et tema? Det er veldig uheldig med så mye fravær ved oppstart. Det er ikke det samme som at du har gjort noe galt, men måten du svarer på er jo ikke hyggelig. Anonymkode: e1d5a...830 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #69 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skriver så nedlatende. Resten av « de fine over her» ? Nei, altså jeg var sykmeldt i 6 uker i høst grunnet en operasjon, og har en del fravær det siste året grunnet sykdom som altså endte i operasjon. Fraværet har selvsagt gått ut over kollegaer og sjef, det er jo det første jeg må se. « beklager at det har blitt så mye på deg i det siste, takk for at du stilte opp og jobbet ekstra.» jeg er ikke « for fin « til og bli syk , jeg er heller ikke « for fin « til og se at fraværet mitt går utover andre. Nå hadde jeg - heldigvis - jobbet der i 8 år først . Nei, du er sikkert ikke en som sluntrer unna, men det vet jo ikke kollegaene dine som ikke kjenner deg ? Hvis sjefene dine har tilbudt seg og jobbe ekstra for ikke og belaste de andre så de blir slitne har det jo vært et tema? Det er veldig uheldig med så mye fravær ved oppstart. Det er ikke det samme som at du har gjort noe galt, men måten du svarer på er jo ikke hyggelig. Anonymkode: e1d5a...830 Svær få her har generelt skrevet hyggelig. Det er jo voldsomt mye meninger! Det er kjekt å bli kjent med kollegaene først og takke dem ja. Så absolutt! Anonymkode: c8593...e6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. november #70 Del Skrevet 2. november (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen stor operasjon ved 1 ukes fravær, da er noe småplukk som mest sannsynlig kunn vært tatt senere. Selv enkele operasjoner har to ukers sykemelding. Kreftoperasjoner har et helt annet forløpt og betydelig lengre fravær, ikke spill dum. Anonymkode: 4a1e1...6ab Nå er det ikke akkurat sånn at sykehusene står ledige til enhver tid slik at man fritt kan velge time. Jeg har heldig vis sluppet problemstillingen, men mitt inntrykk er at så lenge det ikke er akutt, er det lang ventetid. Og da tar man den timen man får. I denne debatten har begge sider sine poenger. Ja, det er irriterende med kolleger som er borte mye fra jobb. Uavhengig av årsak. Men man kan i mange tilfeller ikke noe for det. Bor besteforeldrene på andre siden av landet eller er i jobb, kan de ikke sitte barnevakt for sykt barn på kort varsel. Endret 2. november av Brunello 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #71 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du noen gang vurdert å tenke på at en sk kan sees fra mer enn en vinkel? Tunnelsyn på grunn av tunnelbriller er aldri heldig å gå rundt med. Da bør brillene taes av. Er man ny i en jobb, og får syke barn, så finner man en annen løsning for barnepass enn å være hjemme selv, for eksempel, særlig når man bet at der kommer mer fravære ganske snart. Det var dette med tunnelbrillene da! Anonymkode: 95b2c...bc4 Er det noe jeg angrer på så er det at jeg prioriterte jobb foran mitt syke eldste barn da han var liten. Heldigvis har jeg blitt så pass eldre og tryggere nå at jeg selvsagt ikke setter bort syke barn til andre enn far. Min jobb vil alltid komme i andre rekkke! Anonymkode: 62686...c2c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #72 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe jeg angrer på så er det at jeg prioriterte jobb foran mitt syke eldste barn da han var liten. Heldigvis har jeg blitt så pass eldre og tryggere nå at jeg selvsagt ikke setter bort syke barn til andre enn far. Min jobb vil alltid komme i andre rekkke! Anonymkode: 62686...c2c Så kollegene dine mister tid med sine barn pga. deg. Anonymkode: 8fa7a...97d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #73 Del Skrevet 2. november Jeg har jobbet i helse i snart 20 år, der er det ofte fravær av ulike sorter. ALDRI har jeg hørt kollegaer har klaget over enkelt personers fravær, gått å irritert seg over sånn. Dette er litt overraskende, hva slags folk bruker energi på det? Skjønner jo at det må være vaktordning innen en annen sektor, for er det noe vi har respekt for er det jo hverandres helse, det resulterer jo ikke i at folk må beordres hele tiden. Har hatt kollegaer som beklager seg for at de har blitt syke, eller skadet, og sier jo alltid at de har jo ikke gjort det med vilje. Og jeg har jobbet en kort periode som leder og ingen klagde til meg over kollegaer som slet en stund. Da er det de som klager og irriterer seg som har et holdningsproblem. Min mann skal bytte jobb rett før jeg skal ta keisersnitt, han snakket med sjefen på den nye arbeidsplassen om saken og lurte på om det kom til å bli et problem siden han var ny, og vi vet jo aldri om det er komplikasjoner osv, eller fødsel starter før. Det kan bli fravær, men dette sa sjefen var ikke noe problem. I perioder i livet er det ting vi vet må settes høyere, sa hun. Og det er jo sant. Ts har vært uheldig, that's it, og hun sier jo at det har løst seg uten at det ble store problemer. En dag er noen andre uheldige og faller ned fra sin høye hest. Anonymkode: 63e92...04f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #74 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så kollegene dine mister tid med sine barn pga. deg. Anonymkode: 8fa7a...97d Stråmann. Anonymkode: 63e92...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #75 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stråmann. Anonymkode: 63e92...04f Du vet ikke hva ordet stråmann betyr. Om jeg må jobbe overtid fordi du mener barnet ditt ikke klarer å være hos bestemor i noen timer fordi "bare barnefar er godt nok for mitt barn", så mister jeg tid med barnet mitt bare pga. din egoisme og idioti. Anonymkode: 8fa7a...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #76 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det noe jeg angrer på så er det at jeg prioriterte jobb foran mitt syke eldste barn da han var liten. Heldigvis har jeg blitt så pass eldre og tryggere nå at jeg selvsagt ikke setter bort syke barn til andre enn far. Min jobb vil alltid komme i andre rekkke! Anonymkode: 62686...c2c Enig. Ungene mine kommer ALLTID før jobb. Jobb er jobb, jeg er der for å tjene penger. Er jeg småsyk eller ungene syke? Da blir jeg hjemme med verdens beste samvittighet. Anonymkode: 68c1a...b40 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #77 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. Ungene mine kommer ALLTID før jobb. Jobb er jobb, jeg er der for å tjene penger. Er jeg småsyk eller ungene syke? Da blir jeg hjemme med verdens beste samvittighet. Anonymkode: 68c1a...b40 Jobb er ikke jobb, jobb er en gruppe med mennesker. Om du er hjemme fordi du er litt snufsete så er du en narsissist. Anonymkode: 8fa7a...97d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #78 Del Skrevet 2. november Å herregud, for en tråd. Har alle de ondskapsfull meggene på KG samlet seg i denne tråden? Anonymkode: 82153...d22 1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2. november #79 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 9.17): Begynte i ny jobb i august og har siden dette vært hjemme 2 dager med sykt barn, en ukes sykmelding på grunn av operasjon og en grunnet alvorlig akutt sykdom. Utenom dette 100% tilstede alle vakter. Alt dette er fullt gyldig fravær, men jeg jobber tett på med gjentatte som daglig poengterer «du bør ikke være så mye borte» «jeg er lei av å jobbe vaktene dine fordi du er så mye borte». Å jobbe vakter for andre er fullt valgfritt. Er det riktig av medarbeidere å snakke ut sånn? Det blir veldig ubehagelige situasjoner på jobb om dagen. Jeg har prøvd å si ifra men den spesifikke ene «værste» personen fortsetter å poengtere det og baksnakke det for resten av personalet Anonymkode: c8593...e6b Du har jo mye fravær på så kort, det er ikke til å stikke under stol. Kolleger har ikke rett på å vite hvorfor noen er borte, men her hadde du nok tjent på litt mer åpenhet overfor dine kolleger, særlig ettersom du er ny, slik at de ser at du ikke er en skulker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #80 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enig. Ungene mine kommer ALLTID før jobb. Jobb er jobb, jeg er der for å tjene penger. Er jeg småsyk eller ungene syke? Da blir jeg hjemme med verdens beste samvittighet. Anonymkode: 68c1a...b40 Hjemme viss du er småsyk? Sånne som deg som har skylda for at regjeringen har lyst på karensdager. Kvalmt. Anonymkode: 1dac8...504 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå