Gå til innhold

Kjeft fra medarbeider ved fravær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Su vet overhodet ikke hvemdu snakker til eller hva mitt ståsted og hva  eller hvorfor jeg uttaler meg som jeg gjør. 
Du kommer med påstander du heller ikke har belegg for å komme med. Slutt md denne typen hersketeknikk og personangrep på personer du ikke vet noe som helst om. 

Slik ting fra ts sin side blir fremstilt, så er det meget mulig at kollegaene hennes har blitt beordret på jobb, fordi ts, på kort varsel,  har meldt fra at hun ikke kommer. De som er på jobb, eller skal på jobb senere samme dag eller endatil skal på natt kan ha rått hele sin dag og natt trøblet til fordi arbeidsgiver må beordre ansatte på jobb for å fylle ts sitt «hull» i vaktplaner. 
Vil du like å ha planter for dagene dine og tenke du skal på jobb klokken x og være ferdig klokken y, for så å få en beordring? 
Kollegaene kan og ha barn, som de har måttet skaffe barnevakter til. 
I tillegg komme falt arbeidet der noen må ta den ugreie jobben med å sitte og ringe rundt for å finne noen som er villig til å stille på jobb på kort varsel. Dette kan ta delere timer, og forskyver annet arbeid. Når en ny man ikke kjenner melder seg syk mer enn to ganger + sykt barn i løpet av 7-9 uker, så står folk der og lurer på om det er de kan stole på at kommer på jobb i morgen, neste uke, neste måned. Vi står foran jul, skal ts melde fravær også da og de andre kan bli beordret på jobb og få sine planer og fridager ødelagt av flere beordringer? Man blir usikker på alt når noen er så ustabile at de er borte støtt og stadig. 

Og dette er ett ledelsesproblem som kan være håndtert helt annerledes ved og være føre var. Hva vet du om ikke TS har tatt vakter fra de som er syke og dårlige

Det er dessverre slik på mange arbeidsplasser har «ustabile» ansatte som tror de kan komme og gå slik det passer dem, og kaller det gyldig fravær. Fravær er fravær uansett. 

Ok! Så med andre ord er alt fravær ugyldig, notert.

Heldigvis flere som har skjønt noe. 

De later som om de har skjønnt noe, men egentlig har de ikke de. Vi har lover og regler i dette landet her og forholde oss til, ikke sladringen til Turid som står med en fot i pensjonsrekka og den andre i graven, skal du først være kynisk så er det jo Turid du burde tyne mest mulig for hennes mening er det jo ingen som kommer til og bry seg om, hvorfor skulle de?

Ledere skal jammen takle mye tull og unødvendig klaging fra enkelte. 
Her er det heller leder som bør innkalle ts til en bekymringssamtaler rundt hyppig fravær fra arbeidsplassen og hva planen er videre fra ts sin side ved syke barn osv. 

Her er vi enige om at det kan gå med mye tid til ringing, men dette kunne de løst helt enkelt ved og være føre var heller enn etter snar. Det virker som om at folk er overrasket over at man har fravær på en jobb. Man burde ikke være det.

Anonymkode: 95b2c...bc4

Anonymkode: 33ef3...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi jeg er ett voksent menneske. Hvorfor tar ikke du operasjoner i sommerferien din for eksempel? Er du kronisk syk er det jo noe du må avklare i jobbintervju.

Anonymkode: 8fa7a...97d

Unnskyld, men jeg må bare spørre!

Troller du? Eller er du virkelig så tilbakestående i det virkelige liv?

Jeg skal kommentere ut ifra at du er tilbakestående fordi jeg tror ikke noen har glede av og trolle om dette her.

Først kommentaren din om hvorfor TS ikke tar operasjonen i sommerferien. Har du sett ventelisten over operasjoner? Nei ikke det nei, vel det har jeg, og for en lapraskopisk operasjon i buken så var det ventetid på ca 7 uker da jeg tok den. Sier jo seg selv at man ikke kan ringe inn og si: Njah, det passer egentlig ikke fordi Turid greier ikke og holde kjeft om gnålet sitt.

Man tar den!

Angående om kronisk må avklares. Med mindre det krever tilrettelegging så skal det ikke det nei.

TS beklager at jeg ødelegger tråden din med og svare på denne måten her, men med sånne så er det en ting som gjelder. Sette de på plass!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å herregud, for en tråd. Har alle de ondskapsfull meggene på KG samlet seg i denne tråden? 

Anonymkode: 82153...d22

Nei, men det virker som Turid er her inne.

Du vet hun som pusher pensjonsalder, som ser alle andre går henne forbi også lurer på. Hvorfor går alle som står på og vil noe forbi meg, mens jeg står på stedet hvil?

Heldigvis har jeg Kvinneguiden Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere poengterer at det er mye fravær, men mener dere Ts skal gå på jobb like etter en operasjon og når det er akutt alvorlig sykdom? Når det gjelder sykt barn, hva er valget her? 

Selvsagt er det ikke bra for kollegaer om de må ta dobbel økt. Men sure kommentarer fra kollegaer pga det hører ingen steder hjemme. 

Anonymkode: ba988...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

HÆ?

Selv hadde jeg samme operasjon lapraskopisk, for og fjerne arrvev etter utallige bukoperasjoner, og jeg var sykemeldt i 1 måned.

Hvilken stilling har du?

Jeg tenker at behovet for sykemelding kommer veldig an på hva slags type jobb man har. Hvis man bare jobber på kontor så trenger man jo en langt kortere sykemelding enn en som jobber som søppeltømmer, i barnehage med mye løft, snekker, sykepleier osv. Det er jo også individuelt fra person til person mtp tålegrense, øvrig ballast psykisk og fysisk osv.

En person med kontorjobb kan fint være tilbake i kontorstolen med kaffekoppen noen dager etter kirurgi, mens f eks en brannmann nok må holde seg hjemme i en måned. 

Anonymkode: 79f28...9ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...