AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg bor 2 timer ca unna familien min. Har av ulike grunner ikke kunnet feire julaften med den på 2 år. Nå er min far desverre blitt syk, så jeg har veldig lyst å feire med han i år, da vi ikke vet hvordan form han er i neste år. Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem, og det er kommet inn en sykmelding til over jul. Vi er 2 nattevakter på min avd hver natt. Til vanlig er vi 5 som bytter på, men i år kun 4, som vil si 2 av oss må jul, og 2 nyttår. Nyttår vil jeg ikke, så da blir det jul desverre. Feirer alltid hos familie som bor 2 timer og 20 min unna jobben min. Jeg kjører på kvelden, det gjør meg ingenting. Har regnet på det, og jeg må reise fra selskapet 19:30 for å rekke jobb. Mener de pleier be til kl 16, når barna var små mener jeg huske det var kl 15. Er det forferdelig frekt å spørre om hun kan invitere til kl 15 i år?🙈 Hører selv det ikke er innafor, men jeg vil så gjerne ha noen timer med de julaften! Anonymkode: 8f89c...110 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes det er helt innafor! Hvis jeg var vertinne ville det i alle fall vært null problem. Anonymkode: 24e2e...763 22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er helt innafor! Hvis jeg var vertinne ville det i alle fall vært null problem. Anonymkode: 24e2e...763 Det var godt å høre da skal jeg høre med henne Anonymkode: 8f89c...110 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bor 2 timer ca unna familien min. Har av ulike grunner ikke kunnet feire julaften med den på 2 år. Nå er min far desverre blitt syk, så jeg har veldig lyst å feire med han i år, da vi ikke vet hvordan form han er i neste år. Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem, og det er kommet inn en sykmelding til over jul. Vi er 2 nattevakter på min avd hver natt. Til vanlig er vi 5 som bytter på, men i år kun 4, som vil si 2 av oss må jul, og 2 nyttår. Nyttår vil jeg ikke, så da blir det jul desverre. Feirer alltid hos familie som bor 2 timer og 20 min unna jobben min. Jeg kjører på kvelden, det gjør meg ingenting. Har regnet på det, og jeg må reise fra selskapet 19:30 for å rekke jobb. Mener de pleier be til kl 16, når barna var små mener jeg huske det var kl 15. Er det forferdelig frekt å spørre om hun kan invitere til kl 15 i år?🙈 Hører selv det ikke er innafor, men jeg vil så gjerne ha noen timer med de julaften! Anonymkode: 8f89c...110 Hvorfor vil du heller ha fri på nyttårsaften enn julaften? 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bor 2 timer ca unna familien min. Har av ulike grunner ikke kunnet feire julaften med den på 2 år. Nå er min far desverre blitt syk, så jeg har veldig lyst å feire med han i år, da vi ikke vet hvordan form han er i neste år. Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem, og det er kommet inn en sykmelding til over jul. Vi er 2 nattevakter på min avd hver natt. Til vanlig er vi 5 som bytter på, men i år kun 4, som vil si 2 av oss må jul, og 2 nyttår. Nyttår vil jeg ikke, så da blir det jul desverre. Feirer alltid hos familie som bor 2 timer og 20 min unna jobben min. Jeg kjører på kvelden, det gjør meg ingenting. Har regnet på det, og jeg må reise fra selskapet 19:30 for å rekke jobb. Mener de pleier be til kl 16, når barna var små mener jeg huske det var kl 15. Er det forferdelig frekt å spørre om hun kan invitere til kl 15 i år?🙈 Hører selv det ikke er innafor, men jeg vil så gjerne ha noen timer med de julaften! Anonymkode: 8f89c...110 Hadde du vært min familie hadde jeg gjort alt for å tilpasse slik at du og kunne delta i feiringen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Reign skrev (Akkurat nå): Hvorfor vil du heller ha fri på nyttårsaften enn julaften? Det forstår ikke jeg heller 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Klart du kan be om det! Hadde blitt glad om det var det eneste som. Skulle til for å få feiret sammen. Egentlig burde julaften begynne klokken 14.00 for dere i år Anonymkode: bb891...c9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Dette hadde jeg som familie tilpasset med glede. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart du kan be om det! Hadde blitt glad om det var det eneste som. Skulle til for å få feiret sammen. Egentlig burde julaften begynne klokken 14.00 for dere i år Anonymkode: bb891...c9d Det er julaften. Ikke julelunsj. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Svaret mitt avhenger av hvorfor du ikke kan jobbe nyttår dersom du har mulighet for det. Man får ofte ikke både i pose og sekk. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Kometen skrev (1 minutt siden): Svaret mitt avhenger av hvorfor du ikke kan jobbe nyttår dersom du har mulighet for det. Man får ofte ikke både i pose og sekk. Ts her. Jeg vil ikke jobbe nyttår for min mor er bortreist hele julen hos sin mor som bor i utlandet. Jeg vet det er sårt for henne vi ikke er sammen, og sårt for meg. Og det betyr veldig mye for henne vi kan ferie nyttårsaften sammen. Anonymkode: 8f89c...110 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg bor 2 timer ca unna familien min. Har av ulike grunner ikke kunnet feire julaften med den på 2 år. Nå er min far desverre blitt syk, så jeg har veldig lyst å feire med han i år, da vi ikke vet hvordan form han er i neste år. Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem, og det er kommet inn en sykmelding til over jul. Vi er 2 nattevakter på min avd hver natt. Til vanlig er vi 5 som bytter på, men i år kun 4, som vil si 2 av oss må jul, og 2 nyttår. Nyttår vil jeg ikke, så da blir det jul desverre. Feirer alltid hos familie som bor 2 timer og 20 min unna jobben min. Jeg kjører på kvelden, det gjør meg ingenting. Har regnet på det, og jeg må reise fra selskapet 19:30 for å rekke jobb. Mener de pleier be til kl 16, når barna var små mener jeg huske det var kl 15. Er det forferdelig frekt å spørre om hun kan invitere til kl 15 i år?🙈 Hører selv det ikke er innafor, men jeg vil så gjerne ha noen timer med de julaften! Anonymkode: 8f89c...110 Det er vel helt innafor å begynne en time før. Da får dere jo noen timer sammen på julaften. Håper det går bra med faren din. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden For min del ville det vært helt uproblematisk i den situasjonen, så jeg ville absolutt ha lagt frem situasjonen og hørt☺️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutselig_gravid Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden I din situasjon hadde jeg prioritert far over mor, denne julen. Jeg hadde altså tatt fri julaften, og jobbet nyttårssaften. Det bør din mor tåle, oppmuntre og vise forståelse for, uten å bli sår. 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Det blir litt i overkant kort tid på julebesøk. Det beste er hvis du kan komme en ekstra tur i tillegg, litt før eller etter, så dere får mer tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Si til dem at du gjerne vil feire med de men at du pga jobb må reise den tiden og så ser du hva som skjer? Da ber du ikke spesifikt om at det taes hensyn men gjør oppmerksom på at da må du desverre dra.. Anonymkode: b9d24...ed7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Mener de pleier be til kl 16, når barna var små mener jeg huske det var kl 15. Er det forferdelig frekt å spørre om hun kan invitere til kl 15 i år?🙈 Hører selv det ikke er innafor, men jeg vil så gjerne ha noen timer med de julaften! Anonymkode: 8f89c...110 Hos oss hadde du sluppet å spørre om det, for når vi inviterer til julefeiring inviteres alle som ikke er overnattingsgjester til å komme når de vil (fra kl 11) . Uansett, jeg synes ikke det er frekt å spørre om du kan få komme tidligere på dagen for å få mest mulig tid sammen med familien! Om det er en dag i året man kan være ekstra raus er det vel på julaften Anonymkode: d8fe3...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden I Grosny skrev (22 minutter siden): Det blir litt i overkant kort tid på julebesøk. Det beste er hvis du kan komme en ekstra tur i tillegg, litt før eller etter, så dere får mer tid. Ts her. Jeg mener så klart ikke at alle skal reise samtidig med meg. I fjor varte ikke selskapet kjempe lenge da heller, snakket med dem i 21 tia, da skulle de til å reise hjem. Anonymkode: 8f89c...110 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Tenker du at de skal spise julemiddag kl. 15? Det blir i så fall fort veldig tidlig. Men det er vel ikke noe problem å komme på besøk da, jeg vet at jeg kunne ha kommet når jeg ville til mine foreldre. Kan jo hende de er litt opptatt på kjøkkenet, men det går vel greit? Anonymkode: 5048a...6e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden I min familie, det "faste juleselskapet" så er det en som jobber turnus, og en som jobber dagtid og nesten alltid må jobbe noen timer overtid. Vi tilpasser ALLTID julemiddagen slik at alle kan spise middagen sammen så langt det overhode er mulig. Så klart, hvis en starter på jobb kl 15 og en slutter kl 17, så er det ikke mulig, men vi strekker oss svært langt for at flest mulig skal få kunne spise sammen. Vi har også overlappet en middag, hvor den som måtte på kveldsvakt fikk spise middag før den måtte dra, og den andre kom etter middagen men fikk spise dessert med familien. Anonymkode: 964d4...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå