John McClane Skrevet 4 timer siden Forfatter #41 Del Skrevet 4 timer siden Bombasi skrev (9 minutter siden): Nei, jeg tror du er i mindretall. Jeg tror overhodet ikke at menn flest sitter hjemme med sin partner og drømmer og ønsker seg en annen jente/kvinne. Og den biologien du prøver å sette menn under med instinkt og DNA som "våkner" er bare tull. Jeg synes biologi-argumentet fra menn har blitt en gedigen unnskyldning for dårlig beherskelse, dårlige holdninger og/eller dårlig atferd - uten at jeg sier at du lider noe av dette, for det vet jeg ikke - men unnskyldning er reell. Men siden du lider av disse flukterende tankene, så kan du jo stoppe det ved roten om du ellers bare ønsker. Til syvende og sist så er fantasier om andre kvinner noe du selv velger å dyrke eller å stoppe. Menn har en hjerne, og det er hjernen som er opphavet til dine fantasier. Ikke noe annet. Så bli bedre og snu fokuset, istedenfor å sitte der i fantasiland om en annen ved siden av din frue. Jeg har ikke tall som kan bekrefte noe så det får bare være uenige meninger om dette. Det at vi vil spre dna vårt og mange menn er utro og knuller uten å engang tenke konsekvenser hvis de får tilbudet er eksempel på hva jeg mener. Jeg sier jo at vi er smarte nok til å vite og la være så jeg mener ikke at vi har lov, det virker sim du tror det? Selvsagt må vi kunne klare å stoppe lysten, men mange velger å være egoistiske og kjøre på for å mate instinktet. De velger dette selv men ikke uten press. Du tolker meg dithen at vi er enige, jeg er enig med deg og selvsagt skal vi ha moral og styrke nok men selv om den er der så har mange lyst til å gjøre det og fantaserer om hva som ville skjedd...... Mange menn ville knullet vilt rundt om de hadde kunnet gjøre det skjult, men så lenge det ikke går så tør de ikke men tankene er der, fantasiene ruller..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 3 timer siden #42 Del Skrevet 3 timer siden (endret) John McClane skrev (30 minutter siden): Jeg har ikke tall som kan bekrefte noe så det får bare være uenige meninger om dette. Det at vi vil spre dna vårt og mange menn er utro og knuller uten å engang tenke konsekvenser hvis de får tilbudet er eksempel på hva jeg mener. Jeg sier jo at vi er smarte nok til å vite og la være så jeg mener ikke at vi har lov, det virker sim du tror det? Selvsagt må vi kunne klare å stoppe lysten, men mange velger å være egoistiske og kjøre på for å mate instinktet. De velger dette selv men ikke uten press. Du tolker meg dithen at vi er enige, jeg er enig med deg og selvsagt skal vi ha moral og styrke nok men selv om den er der så har mange lyst til å gjøre det og fantaserer om hva som ville skjedd...... Mange menn ville knullet vilt rundt om de hadde kunnet gjøre det skjult, men så lenge det ikke går så tør de ikke men tankene er der, fantasiene ruller..... Det eksemplet du kommer med har ingenting med mannlig biologi å gjøre. Det er ingen biologisk automatikk i det. Det har med individuell egoisme, dårlig beherskelse, dårlige holdninger og dårlig atferd som har blitt til giftig seksualitet fordi vedkommende dyrker det fram. Du finner kvinner som er helt likens. At menn oftere gjør dette enn kvinner tenker jeg ligger på menns lavere emosjonelle intelligens, en fordel særlig kvinner har. Altså at menn er mye mer selvopptatte og emosjonelt iskalde enn det kvinner er, og har derfor lavere terskel for å utføre sine mentale fantasier. Fantasier menn har høyere terskler for å stoppe. Det handler som sagt ikke om mannlig biologi. Men heller om sosialpsykologi. En saus av EI, oppdragelse, omgangskrets, holdninger, verdier, selvhevdelse osv. Og som nevnt så er det en del kvinner som sliter med akkurat samme fantasier og lave selvregulering, så det er ikke et mannlig fenomèn. Endret 3 timer siden av Bombasi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #43 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan vet du det?Forbanna sprøyt du kommer med. Anonymkode: d50c4...5d9 Langt derifra. Du er bare uopplyst. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2024/06/01/196005745/er-det-vanlig-a-fantasere-om-samme-kjonn-nar-man-er-heterofil Anonymkode: 22bad...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #44 Del Skrevet 3 timer siden Det er sikkert menn som ønsker at de kunne være neandertaler også. Klubbe noen i hodet for å få mat og sex. Sånn slipper en unna unødvendig prat og krav Anonymkode: 79e08...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3 timer siden #45 Del Skrevet 3 timer siden (endret) John McClane skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke tall som kan bekrefte noe så det får bare være uenige meninger om dette. Det at vi vil spre dna vårt og mange menn er utro og knuller uten å engang tenke konsekvenser hvis de får tilbudet er eksempel på hva jeg mener. Jeg sier jo at vi er smarte nok til å vite og la være så jeg mener ikke at vi har lov, det virker sim du tror det? Selvsagt må vi kunne klare å stoppe lysten, men mange velger å være egoistiske og kjøre på for å mate instinktet. De velger dette selv men ikke uten press. Du tolker meg dithen at vi er enige, jeg er enig med deg og selvsagt skal vi ha moral og styrke nok men selv om den er der så har mange lyst til å gjøre det og fantaserer om hva som ville skjedd...... Mange menn ville knullet vilt rundt om de hadde kunnet gjøre det skjult, men så lenge det ikke går så tør de ikke men tankene er der, fantasiene ruller..... Nå må du ikke gå i fella og tenke for edelt om kvinner. Det med å fantasere om slikt er ingen manneting. Unnskyldning spre sine gener er bare teit. Lyst, fantasier og kåthet er sterke nok drivere i seg selv, og man blir jo ikke blind når man kommer i forhold. Dermed blir det avgjørende hvilke verdier og moral man har. Er man eller er man ikke villig/evnet til å bedrive slikt svik mot den man påstår at man elsker? Hvilken styrke og integritet har man? Hvilken respekt for partner har man? Både menn og kvinner som klarer å styre seg fra slikt, og ikke. Bombasi skrev (10 minutter siden): Det eksemplet du kommer med har ingenting med mannlig biologi å gjøre. Det er ingen biologisk automatikk i det. Det har med individuell egoisme, dårlig beherskelse, dårlige holdninger og dårlig atferd som har blitt til giftig seksualitet fordi vedkommende dyrker det fram. Du finner kvinner som er helt likens. At menn oftere gjør dette enn kvinner tenker jeg ligger på menns lavere emosjonell intelligens, en fordel særlig kvinner har. Altså at menn er mye mer selvopptatte og emosjonelt iskalde enn det kvinner er, og har derfor lavere terskel for å utføre sine mentale fantasier. Fantasier menn har høyere terskler for å stoppe. Det som sagt ikke om mannlig biologi. Men heller om sosialpsykologi. En saus av EI, oppdragelse, omgangskrets, holdninger, verdier, selvhevdelse osv. Og som nevnt så er det en del kvinner som sliter med akkurat samme fantasier og lave selvregulering. Akkurat! 👍 Endret 3 timer siden av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 3 timer siden #46 Del Skrevet 3 timer siden (endret) John McClane skrev (2 timer siden): Kona sier du? Jeg er 100% åpen om alt dette til henne selvsagt, det er følelser jeg ikke kan stoppe men som jeg kan kontrollere utfallet av hva jeg gjør med de. Min kone setter pris på det selvsagt, hun skjønner fordi hun har lest seg opp og lyttet til men og ikke bare meg. Dette gjør bare oss sterkere, hun forstår meg og jeg har en jeg kan snakke med om det trengs, men dette er ikke noe som vi presser på forholdet og det er faktisk deilig. Er disse tankene som svirrer rundt i hodene på folk under sex er så tvingende nødvendig å kringkaste? Hvorfor må din kone vite at du tenker på nabokjerringa i dét øyeblikket du tømmer deg i henne? Hva kan hun gjøre med den informasjonen? Trenger du støtte og trøst i disse vanskelige øyeblikkene, eller hva tenker du hun skal bidra med? Jeg har bare vanskelig for å se for meg nytteverdien av å vite at du har hodet fullt av andre damer når dere puler, og hvorfor du føler behov for å ha slike samtaler med henne. Og er du åpen for å støtte henne om hun ønsker å dele med deg at hun drømmer om å bli pumpet full av sin velutrustede, personlige trener? At hun drømmer om å bli fylt opp mer enn hva du kan? Njei. Jeg tenker denne formen for ærlighet er uten verdi. *skrivefeil Endret 3 timer siden av ElectricScum 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 3 timer siden #47 Del Skrevet 3 timer siden Bombasi skrev (1 time siden): Nei, jeg tror du er i mindretall. Jeg tror overhodet ikke at menn flest sitter hjemme med sin partner og drømmer og ønsker seg en annen jente/kvinne. Og den biologien du prøver å sette menn under med instinkt og DNA som "våkner" er bare tull. Jeg synes biologi-argumentet fra menn har blitt en gedigen unnskyldning for dårlig beherskelse, dårlige holdninger og/eller dårlig atferd - uten at jeg sier at du lider noe av dette, for det vet jeg ikke - men unnskyldning er reell. Men siden du lider av disse flukterende tankene, så kan du jo stoppe det ved roten om du ellers bare ønsker. Til syvende og sist så er fantasier om andre kvinner noe du selv velger å dyrke eller å stoppe. Menn har en hjerne, og det er hjernen som er opphavet til dine fantasier. Ikke noe annet. Så bli bedre og snu fokuset, istedenfor å sitte der i fantasiland om en annen ved siden av din frue. Dette. Vi skal selvsagt ikke avskrive biologien, men å bruke den som en unnskyldning for å ikke ha kontroll på egne lyster får menn bare til å virke idiotisk enkle. Dersom folk hadde brukt like mye energi på vedlikehold av forhold hjemme, som de bruker på å se utover, er jeg sikker på at mye hadde vært løst. Og dette gjelder selvsagt begge kjønn. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 3 timer siden #48 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Sphere skrev (30 minutter siden): å bruke [biologien] som en unnskyldning for å ikke ha kontroll på egne lyster får menn bare til å virke idiotisk enkle. 100%. Å skylde på biologi er et forsøk på å rettferdiggjøre at menn tenker bare med kuken, der dårlige valg og tankebaner skal unnskyldes med det. Å skylde på biologi er en fordumming av menn. Det får oss til å se helt hjelpeløse ut mot såkalte hensynsløse og vonde krefter som herjer inni kukhodet... Endret 2 timer siden av Bombasi 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #49 Del Skrevet 3 timer siden ElectricScum skrev (18 minutter siden): Er disse tankene som svirrer rundt i hodene på folk under sex er så tvingende nødvendig å kringkaste? Hvorfor må din kone vite at du tenker på nabokjerringa i dét øyeblikket du tømmer deg i henne? Hva kan hun gjøre med den informasjonen? Trenger du støtte og trøst i disse vanskelige øyeblikkene, eller hva tenker du hun skal bidra med? Jeg har bare vanskelig for å se for meg nytteverdien av å vite at du har hodet fullt av andre damer når dere puler, og hvorfor du føler behov for å ha slike samtaler med henne. Og er du åpen for å støtte henne om hun ønsker å dele med deg at hun drømmer om å bli pumpet full av sin velutrustede, personlige trener? At hun drømmer om å bli fylt opp mer enn hva du kan? Njei. Jeg tenker denne formen for ærlighet er uten verdi. *skrivefeil Kommer vel an på hva som er målet med å dele denne typen informasjon, tenker jeg. Om det er å bryte noen ned, gjøre noen usikker og gi noen dårlig selvtillit, så kan det nok være ganske effektivt. For egen del så kjenner jeg at denne typen informasjon gjør at jeg mister lysten på menn fullstendig, så det kan sikkert funke for menn som ikke har lyst på sex også. Anonymkode: 58ecc...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå