AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden Hensatt skrev (2 timer siden): Du kan kontakte barnevernet anonymt og diskutere og få rådgivning uten å nevne navn. Å drikke 4-8 pils i uka delt på to personer er ikke ensbetydende med å være alkoholiker. Det blir i snitt 1 per dag for en person, en halv om begge drikker... Jeg tenkte det samme. Jeg hadde ikke sett problem med den mengden og at de har det åpent. Er du sikkert de ikke bruker noe av dette i maten? Øl kan brukes i marinader og slikt. Hadde folk fulgt på meg ang slikt hadde jeg blitt meldt for lenge siden. Bruker en del slikt i mat, både vin og konjakk. Anonymkode: dabf4...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #42 Del Skrevet 3 timer siden Du skal ikke melde venninna de, det er faren til ungene du skal melde til barnevernet. Anonymkode: 3993d...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 2 timer siden #43 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Faren deres var alkoholiker og vår nærmeste nabo + familie, moren min var pillemisbruker. Så vi prater veldig åpent. Anonymkode: 5c5cf...097 Tror du ja. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ALDRI frifunnet mine foreldre, så det tar du helt feil. At livet mitt ble betraktelig verre under bv, er fakta og noe jeg fikk en stor sum i erstatning for. Men DU veit vel best om hvordan MITT liv var, og hvordan det utartet seg, eller? Mine foreldre hadde vært ute av bildet lenge da jeg holdt på å dø. At du som voksen ikke evner å se at folk har forskjellige erfaringer, og har gått glipp av ALLE gangene bv har blitt felt i retten, sier noe om ditt sneversyn. Men slutt å tro at du veit noe som helst om andres liv. Det gjør at du fremstår som en drittsekk. Anonymkode: 64a8a...09f Og du har åpenbart gått glipp av alle gangene barn har fått nødvendig hjelp. Uanonym bruker skrev (3 timer siden): Dette høres ikke ut som en barnevernssak. Hvis du er bekymra, ta det opp med venninna di i stedet. Alkoholisme hos en forelder er absolutt en barnevernssak, jo… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 2 timer siden #44 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikkert de ikke bruker noe av dette i maten? Anonymkode: dabf4...0f1 Dette må være den rareste unnskyldningen jeg har sett… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 2 timer siden #45 Del Skrevet 2 timer siden Reign skrev (1 minutt siden): Alkoholisme hos en forelder er absolutt en barnevernssak, jo… For det første vet vi ikke om denne mannen er alkoholiker. For det andre er det ikke en barnevernssak så lenge barna har en annen forelder som er oppegående. Og for det tredje høres det ut som en utrolig kjip ting å gjøre mot venninna si uten å snakke med henne først! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #46 Del Skrevet 1 time siden Er du tilbakestående?🙄 Anonymkode: 8ef9a...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #47 Del Skrevet 1 time siden Nei, dette er ikke en sak for barnevernet, det er far du bekymrer deg for, ikke barna. Barna har jo mor så de er ivaretatt. Jeg ville bare holdt meg utenfor dette å tenkt at fars væremåte får være venninna din sin business. Er hun misfornøyd med ham er det opp til henne å ikke deg. Anonymkode: f004b...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 1 time siden #48 Del Skrevet 1 time siden Min erfaring er at barnevernet ikke gjør allverden når en omsorgsperson fungerer. Kan selvfølgelig være regionale forskjeller, men jobber innen rus. I de sakene vi har meldt bekymring, men barna har en oppegående mor har barnevernet henlagt saken mer eller mindre uten undersøkelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 1 time siden #49 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skal ikke melde venninna de, det er faren til ungene du skal melde til barnevernet. Anonymkode: 3993d...e04 Det er ikke sånn det fungerer med barnevernet. Man anmelder ikke en person som om det var til politiet. Man melder bekymring angående et (eller flere) barn, og så undersøker barnevernet hvordan barnet/barna har det dersom de mener det er grunn til bekymring. De undersøker ikke en spesifikk forelders egenskaper, men hvordan barnet/barna blir ivaretatt generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå