Gå til innhold

Melde venninne til BV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reign skrev (10 minutter siden):

Det kan du ikke vite. Du aner ikke hvilke traumer barna kan sitte med i dag pga dette.

Jeg har daglig kontakt med de. 

Anonymkode: 5c5cf...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reign skrev (7 minutter siden):

Du sier at BV har ødelagt masse for mange. Hva med alle de barna de har hjulpet? Eller alle de barna som ikke fikk hjelp, fordi voksne tenkte som deg?

Om man har god omsorgsevne er det helt uproblematisk å få en bekymringsmelding rettet mot seg. Da vil det løse seg raskt.

Å må ikke komme med gode historier til bvhatere, det hører de ikke på

Anonymkode: c3e5f...f56

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har det med saken å gjøre? Tror du virkelig at du kjenner til andres personlige traumer fordi du har daglig kontakt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hah ja å du tror du vet alt likevel??

Anonymkode: c3e5f...f56

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre? Tror du virkelig at du kjenner til andres personlige traumer fordi du har daglig kontakt?

Faren deres var alkoholiker og vår nærmeste nabo + familie, moren min var pillemisbruker. Så vi prater veldig åpent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke kontakt bv. Du kan ødelegge mer enn det gjør godt! Ta det opp med dem. 

Litt til dette! Bv har ødelagt masse for mange.

Du må være sikker.

Anonymkode: 8da58...ce3

Tull! BV har hjulpet så mange barn, det blir bare ikke tatt opp i media. Og selvfølgelig kan jo foreldre mene at BV ødelegger, og videre påvirke barna til å mene det samme.

Ts: ta det først og fremst opp med venninnen din, så får du vurdere hva du gjør etter den samtalen.

Anonymkode: d0ba9...34c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst ville jeg prøvd å være en bedre venninne.. hvordan har hun det? Hva syns hun om mannen sin oppførsel? 

melder du henne til BV lager du ett levende helvete for henne. Tror du ikke hun har nok med å være så si alenemor for tre, men huset har i det minste to inntekter… det har MYE å si i dagens samfunn. 

Anonymkode: d7271...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte barnevernet anonymt og diskutere og få rådgivning uten å nevne navn.

Å drikke 4-8 pils i uka delt på to personer er ikke ensbetydende med å være alkoholiker. Det blir i snitt 1 per dag for en person, en halv om begge drikker...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk først med venninna di. Tilby henne hjelp med å komme seg unna denne mannen. Ikke døm henne, bare tilby hjelp. Barn bør ikke vokse opp med en alkoholiker i hus.

Anonymkode: 6ce72...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk slik at helsepersonell (kanskje ikke alle, men dette har skjedd i nær relasjon) melder til BV ved mistanke om alkoholisme hos ene forelder, uavhengig av den andre forelderen. BV oppretta sak, tok alle familiemedlemmer til samtale, samt planlagt og uplanlagt besøk. 

Jeg synes derimot ikke du bør melde til BV, men det er mulig å ta en telefon og bare ta en prat med dem og høre hva de tenker om saken. Jeg ville også tatt en prat med venninna di om dette. Hvordan har hun det sammen med en alkoholiker? Det kan jo ikke være greit, tenker jeg. 

Anonymkode: 60572...f19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var tynn suppe! Du må ha mer enn den synsinga der for å melde. 

Anonymkode: 1d553...514

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Om det nesten ble deres død så var garantert foreldrene deres problemet. Ikke barnevernet. At du ikke klarer å se dette som voksen, og fortsatt frikjenner dine foreldre, er utrolig.

Jeg har ALDRI frifunnet mine foreldre, så det tar du helt feil. At livet mitt ble betraktelig verre under bv, er fakta og noe jeg fikk en stor sum i erstatning for.

Men DU veit vel best om hvordan MITT liv var, og hvordan det utartet seg, eller? 

Mine foreldre hadde vært ute av bildet lenge da jeg holdt på å dø. 

At du som voksen ikke evner å se at folk har forskjellige erfaringer, og har gått glipp av ALLE gangene bv har blitt felt i retten, sier noe om ditt sneversyn.

Men slutt å tro at du veit noe som helst om andres liv. Det gjør at du fremstår som en drittsekk.

Anonymkode: 64a8a...09f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er problematisk at barna vokser opp i lag med en alkoholisert forelder, slik det høres ut her. 
(Men er ting i beskrivelsen til ts jeg stusser på, fex kommentaren om at hun har sett mor kjøpe øl midt i uka. Kjøper ikke ofte øl, men når jeg kommer på det kan jeg kjøpe en 6-pakn en tirsdag morgen og sette den i bua for å drikke to i helga, håper ikke folk tror vi er drankere lsm) 

Det jeg er nysgjerrig på, er hva dere som sier at her må bv involveres mener bv skal gjøre? For den eneste løsningen jeg kan se for meg her er at mor går fra far og tar med seg barna. Det hadde jeg (tror jeg) gjort om jeg var denne mora. Det høres ut som far bidrar lite til AS familien uansett. Men BV kan ikke bestemme at mor skal hive ut far? Eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en skikkelig dårlig venninne hvis du melder dem anonymt til barnevernet. Uten å engang fortelle om din bekymring. 

Hva tror du ville vært mest ok for dem? At de fikk en wake up call fra en de kjenner og vet vil deres beste, eller er en overraskende anonym bekymringsmelding som gjør at de begge må brette ut livet sitt til fremmede? 

Barnevern er viktig, men herregud menneske. Alt må ikke gjøres av det offentlige. Hvis du er glad i henne kan du i hvert fall snakke med henne i forkant 

Anonymkode: 20e4b...55d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en annen hobby en å telle hvor mye alkohol andre kjøper. 

Anonymkode: 58a6c...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen høres ut som en god mor. Ville ikke kontaktet barnevernet for så lite info. Noen øl gjør ikke noen til alkoholikere. DETTE ER IKKE TUNGE RUSMISBRUKERE.  Og husk en ting det er lite som tyder på at disse barna vil få det bedre under barnevernet. De blir tatt bort fra alt det trygge de kjenner, tatt vekk fra foreldre som de er glad i å plassert hos fremmede som ikke er glad i de på samme måte som ekte foreldre er uansett hva foreldrene sliter med. Det kan i stedet gi traumer, sorg og savn hos barna og foreldrene. Nei det er ikke verdt å kontakte barnevernet for så lite og ingen informasjon om deres hverdag.

Anonymkode: 346bf...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette høres ikke ut som en barnevernssak. 

Hvis du er bekymra, ta det opp med venninna di i stedet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså min tanke er sånn .

Du runger bv..hei...jeg vil melde inn foreldre der far drikker noen øl hverdag.. mor tar vare på barna. Far kan ha kort lunte innimellom 

Er det slikt du vill beskriver det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske skremmende å ha deg som venn stakkars venninne. Høres ut som om barna har det fint. Ingen beskymring for de.

Anonymkode: 6bb88...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...