AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Har mastergrad innen pedagogiske fag. Har jobbet noen år kommunalt innen det jeg er utdannet som, men er nå så sliten av å bli behandlet som skitten under skoa at jeg tror jeg holder på å gå nedenom og hjem snart, samboer er det eneste som holder meg oppe… Det er liksom ikke grenser for hva arbeidsgiver kan gjøre for å tøye grenser. Så ser meg om etter annen jobb og har hørt det er mye bedre å jobbe i staten. Bedre lønn, bedre sikkerhet, tryggere arbeidsmiljø(?) osv osv. Men lurer på hva jeg kan jobbe med i staten med min bakgrunn? Kan dessverre ikke gå mer i detalj på min utdanning og erfaring grunnet fare for å bli gjenkjent. Vil også veldig gjerne høre erfaringer fra andre som har gått over fra kommunal stilling til staten! Anonymkode: 17f8c...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Staten er veldig mye forskjellig, så det er vanskelig å si noe generelt om hvordan det er å jobbe der. Staten er alt fra politiet som patruljerer gatene, til professorer på universitetet til byråkratene som gir råd til statsministeren. Om vilkårene er bedre enn i kommunen, vil derfor variere. Gjennomgående er mitt inntrykk at det er veldig ordnede former i staten, men det finnes dårlige ledere der også. Og det finnes stillinger som ikke er spesielt populære i offentligheten. Men pedagogikk kan være en relevant utdanning for jobb i staten. F.eks. i universitets- og høyskolesektoren, i HR-avdelinger i store statlige virksomheter eller i saksbehandlerstillinger. Anonymkode: 8dab4...f64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden At det er tryggere å jobbe i staten er nok en ekstrem rosemaling av en gedigen etat. Ser den over meg nevner UH-sektoren, og her holder vi på med oppsigelser. De jeg kjenner fra min statlige jobb, som har begynt i kommunen, har fått bedre betalt i kommunen enn her. Jeg ville heller sett på hva jeg har lyst til å jobbe videre enn å bevisst gå etter en statlig jobb. Gresset er ikke nødvendigvis grønnere hos oss. Anonymkode: 96831...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Statsforvalteren for eksempel, universitet/høyskole, U.Dir, Bufetat, Bufdir, statlig NAV er noen få eksempler. Men min erfaring er at lønna er (mye) bedre i kommune. Staten betaler ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Bare en liten heads up, staten er stor. Men det som stortsett går igjen alle plasser er ; dårlig økonomi, gjentatte kutt, vakante stillinger, dårlig lønn ( ifht utdanning), politisk styrt hvor du som ansatt stadig må snu deg etter politiske vinder ( se på politiet og rus), arbeidspress. Det finnes selvsagt noen behagelige jobber i staten, men de aller fleste helt ordinære statlige jobber er nok akkurat like "pyton" som kommunale. Anonymkode: e85b4...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå