AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Er hjemmeværende, gift 3 barnsmor til voksne barn. Sitter for det meste og surfer på nett hele dagen. Har lagt på meg 30 kg. Mangler energi til å ta tak i meg selv. Jeg er ikke deprimert men mangler energi. Har ingen sexlyst lenger heller. Anonymkode: 82131...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ok? Anonymkode: d3e87...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Du får begynne med å gå til fastlegen da. Kanskje du kan få noen gode råd, og snakke om hvordan du kan få livet ditt på riktig spor igjen. Anonymkode: c5543...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er hjemmeværende, gift 3 barnsmor til voksne barn. Sitter for det meste og surfer på nett hele dagen. Har lagt på meg 30 kg. Mangler energi til å ta tak i meg selv. Jeg er ikke deprimert men mangler energi. Har ingen sexlyst lenger heller. Anonymkode: 82131...8d7 Du er deprimert, garantert. Snakk med fastlegen din. Anonymkode: b6861...4cf 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Jo, det der er garantert et nivå av å være deprimert. Prøv å vær uten nett en uke, så vil du kjenne på ting du antageligvis holder unna ved å ty til nettet. Du må ta grep; sier ikke mannen din noe? Husk hvor leit det er for barna å se moren svinne hen på den måten. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden visp skrev (2 minutter siden): Jo, det der er garantert et nivå av å være deprimert. Prøv å vær uten nett en uke, så vil du kjenne på ting du antageligvis holder unna ved å ty til nettet. Du må ta grep; sier ikke mannen din noe? Husk hvor leit det er for barna å se moren svinne hen på den måten. Mannen min jobber mye og når han kommer hjem spiser vi og ser TV før jeg sovner på sofaen. Anonymkode: 82131...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Huff, du må pusse tennene og dusje. Kanskje det hadde vært kjekt å jobbe eller studere noe? Anonymkode: a2395...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min jobber mye og når han kommer hjem spiser vi og ser TV før jeg sovner på sofaen. Anonymkode: 82131...8d7 Ja, man sover mye når alt blir svart! Jeg tenker at du må begynne veldig smått. Sett deg som mål å få dusjet og pusset tenner hver dag som et minimum den første uka. Den andre uka legger du også til en liten gåtur ute på minimum et kvarter. Også prøver du å øke på med litt her og der. I det store bildet, så bør du etterhvert begynne å tenke på andre ting som bør inn i daglig rutine. Hjemmeværende er drepen i lengden etter at ungene ikke trenger deg på samme måte lengre. Du orker det sikkert ikke nå, men på sikt bør du prøve å få til noe som gjør at du kommer deg ut på fast basis noen dager i uka. Frivillig arbeid eller noe. Men følg rådet om fastlegen. Kanskje de har noe opplegg som du kan begynne forsiktig med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Du beskriver depresjonssymptomer. Depresjon er flathet i stemningsleiet, likegyldighet. Du må ta tak i deg selv, eller få hjelp til å gjøre det hvis du ikke klarer det selv. Anonymkode: 28016...9b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sitter for det meste og surfer på nett hele dagen. Har lagt på meg 30 kg. Mangler energi til å ta tak i meg selv. Anonymkode: 82131...8d7 Kjenner meg igjen i dette. Surfing, vektøkning og meget lav energi. Har selv en depresjon. Anonymkode: afcff...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Har du opplevd tap av interesser? Anonymkode: afcff...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden visp skrev (4 minutter siden): Ja, man sover mye når alt blir svart! Jeg tenker at du må begynne veldig smått. Sett deg som mål å få dusjet og pusset tenner hver dag som et minimum den første uka. Den andre uka legger du også til en liten gåtur ute på minimum et kvarter. Også prøver du å øke på med litt her og der. I det store bildet, så bør du etterhvert begynne å tenke på andre ting som bør inn i daglig rutine. Hjemmeværende er drepen i lengden etter at ungene ikke trenger deg på samme måte lengre. Du orker det sikkert ikke nå, men på sikt bør du prøve å få til noe som gjør at du kommer deg ut på fast basis noen dager i uka. Frivillig arbeid eller noe. Men følg rådet om fastlegen. Kanskje de har noe opplegg som du kan begynne forsiktig med. Takk for fin kommentar❤️ Anonymkode: 82131...8d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du opplevd tap av interesser? Anonymkode: afcff...d14 Ja Anonymkode: 82131...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden Begynne å jobbe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Høres definitivt ut som en grad av depresjon for meg. Har ofte depresjon og mørke dager og noen perioder påvirker også hygienen. Vasker meg ikke like ofte, går ikke så mye ut, spiser mindre, slurver meg tannpuss, lukter svette, noen ganger i tillegg da det gikk ut over manglende klesskift også urin. Anonymkode: cd4d9...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er hjemmeværende, gift 3 barnsmor til voksne barn. Sitter for det meste og surfer på nett hele dagen. Har lagt på meg 30 kg. Mangler energi til å ta tak i meg selv. Jeg er ikke deprimert men mangler energi. Har ingen sexlyst lenger heller. Anonymkode: 82131...8d7 Hva er hensikten din med å fortelle hele verden at du ikke tar vare på deg selv? Mangler energi? Hva spiser du da? Hvordan handler du, når livet ditt er inne i en pc? Er du så miserabel som du prøver å fremstille deg så er du moden for innleggelse og i hvertfall for å ta tak i livet ditt og bruke livet på en bedre måte. Kommer vel snart en tråd om at du har tannproblemer og ikke penger til tannlege og? Snakk om å sette liten pris på livet du har fått tildelt, og å ta vare på kropp og helse. Anonymkode: 644e2...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Det høres ut som depresjon men om du ikke vil anerkjenne at dette er et problem og noe du må ta tak i før det utvikler seg til noe verre så er det ikke så mye anonyme mennesker på internett kan gjøre for deg. Men skal gjøre et forsøk. Mange mennesker i dag er i lite kontakt med seg selv og distraherer seg selv så mye at de ikke forstår alvoret av egen situasjon. Prøv å ikke surfe på nettet en dag og la mobilen være, da skal du se at ting begynner å gå opp for deg. Nå sier jeg ikke dette med moralpekefinger og en dømmende holdning da jeg sliter med det samme selv og bruker mange timer daglig på å distrahere meg selv. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å gjøre endring mest fordi jeg ikke har håp eller tro om en bedre fremtid. Der er ingen gulrot jeg kan løpe etter. Ikke noe lys i enden av tunnelen som får meg til å ville jobbe for noe. Jeg vet at om jeg har et konkret mål med garantert belønning så klarer jeg å jobbe målrettet - det høres teit ut, men det har jeg opplevd i spillverdenen (jeg spiller dataspill), av alle ting. Om jeg gjør det og det så får jeg det og det. Jeg vil ha det og det. Så da gjør jeg det og det for å få nettopp det. Gir det mening? Der hvor det er en garantert belønning jeg virkelig vil ha, der gir jeg meg ikke. Og jeg er motivert mesteparten av tiden for å jobbe for det. Du kan for eksempel endre kostholdet og gå ned i vekt. Men er det garantert at du vil føle deg bedre? Nei. Er det garantert at energien vil komme tilbake? Faktisk også nei. Det avhenger av kosthold, stemningsleie, det er mange faktorer. Å gå ned i vekt er sunt for helsa, jeg sitter ikke her og forsvarer sykelig overvekt, men poenget mitt er at der er ingen garanti for at man føler seg bedre av vektnedgangen. Har man sterk nok tro på at man vil føle seg bedre, så vil man jobbe for dette. Jeg vet hvordan hodet mitt fungerer; å gå ned i vekt vil ikke løse problemene mine. Ergo står et så stort prosjekt på vent for min del. Selv har jeg gått mange timer i terapi, både hos BUP, DPS (jeg er i dag voksen altså, mange år siden jeg fikk behandling hos BUP) og privat psykolog. Er fortsatt deprimert og har innsett og akseptert at depresjonen trolig alltid vil være en del av meg. Dette har dog ført til en enorm mental knekk som har vedvart i snart ett år. Jeg må lære meg å leve med et monster jeg ikke kan fordra og som jeg helst vil bli kvitt, men som jeg har brukt mye krefter på å få bort - og det har ikke gått. Nå høres jeg veldig pessimistisk ut, men det skal sies at mange blir også friske av riktig behandling. Noen blir friske eller fungerer bedre med medisiner. Det er mye der ute som kan hjelpe og det er viktig at du prøver noe, i det minste. Det kan være en lang prosess men til slutt så finner du det som hjelper deg. Om du ikke vil gå til fastlegen enda kan det kanskje være lurt å lese en bok om emnet? Denne har jeg liggende på stua her men jeg har ikke lest den enda, kjøpte den fordi den skal være lettlest og hjelpsom, kanskje den kan være av interesse: https://www.friskforlag.no/produkt/rett-vei-ut-av-depresjon/ Tenker det er lurt å ta tak så raskt som mulig slik at det ikke blir verre. Tennene dine må du spesielt tenke på. Det er ikke kult å sitte der med ødelagte tenner og ikke nok penger til å fikse de. Men dette er vanskelig å bry seg om når man er deprimert, men det er viktig at det reflekteres rundt det. Det får meg til å pusse tennene nå mesteparten av dagene, selv om det så klart er dager og perioder hvor det blir mindre ordentlig gjort og til tider droppet fullstendig. Vet ikke hva annet jeg skal si, sender deg en klem. Men et brutalt og kanskje vondt råd er å droppe pc-en en dag og se hva som skjer. For det kan hjelpe deg å innse at du trenger hjelp og at dette ikke går lenger. Slutt å distrahere deg selv og konfronter deg selv, slik at du kan identifisere problemet og finne en løsning. Terapi er veldig nyttig for dette også. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er hensikten din med å fortelle hele verden at du ikke tar vare på deg selv? Mangler energi? Hva spiser du da? Hvordan handler du, når livet ditt er inne i en pc? Er du så miserabel som du prøver å fremstille deg så er du moden for innleggelse og i hvertfall for å ta tak i livet ditt og bruke livet på en bedre måte. Kommer vel snart en tråd om at du har tannproblemer og ikke penger til tannlege og? Snakk om å sette liten pris på livet du har fått tildelt, og å ta vare på kropp og helse. Anonymkode: 644e2...10a Jeg fikk ikke innleggelse for dette. Har vært i samme situasjon som trådstarter og er det faktisk fortsatt (men er blitt flinkere til å dusje og pusse tennene). Anonymkode: 8ecc6...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Til TS. For noen måneder tilbake var jeg hos fastlegen min. Jeg var sikker på at jeg manglet vitaminer eller noe i den duren og tenkte jeg skulle ta noen blodprøver for å sjekke ståa. Jeg gikk ut derfra med en sykemelding og status "depresjon". Helt ærlig, jeg visste ikke at det stod så dårlig til. I ettertid ser jeg alle tegnene på depresjon. Ta deg en tur til legen. Få hjelp. Du tror alt er bra, men tro meg, det kan bli enda bedre. ❤ Anonymkode: 439d1...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er hjemmeværende, gift 3 barnsmor til voksne barn. Sitter for det meste og surfer på nett hele dagen. Har lagt på meg 30 kg. Mangler energi til å ta tak i meg selv. Jeg er ikke deprimert men mangler energi. Har ingen sexlyst lenger heller. Anonymkode: 82131...8d7 Et tips er å logge av nettet,gå å dusj,puss tenna. Anonymkode: c3377...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå