Gå til innhold

Ny jobb, lønn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

har fått meg ny jobb i et lite eiendomfirma med noen ansatte, jeg vet at firmaet har bra og stødig økonomi. 
jeg begynte å jobbe på mandag, og lønningsdag er den 16. i hver mnd.
Jeg vet at jeg i utgangspunktet kun vil få få lønn den 16 november for de pengene jeg allerede har tjent frem til da. Men har en del større utgifter jeg må få unna.

TROR dere og er det normalt å spørre om få lønnen for dissesiste 5 dagene i oktober samt hele november lønnen den 16? 
Eller tror dere jeg må vente til 16 desember?

sjefen min og regnskapsfører er veldig greie for altså 😊
Men er det frekt å urealistisk å spørre?

Anonymkode: 63d33...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei!

har fått meg ny jobb i et lite eiendomfirma med noen ansatte, jeg vet at firmaet har bra og stødig økonomi. 
jeg begynte å jobbe på mandag, og lønningsdag er den 16. i hver mnd.
Jeg vet at jeg i utgangspunktet kun vil få få lønn den 16 november for de pengene jeg allerede har tjent frem til da. Men har en del større utgifter jeg må få unna.

TROR dere og er det normalt å spørre om få lønnen for dissesiste 5 dagene i oktober samt hele november lønnen den 16? 
Eller tror dere jeg må vente til 16 desember?

sjefen min og regnskapsfører er veldig greie for altså 😊
Men er det frekt å urealistisk å spørre?

Glemte å si at jeg har fast lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke du da få et problem neste gang når du mangler en halv (eller hel?) lønning? Har du fått sluttoppgjøret ditt fra forrige jobb? Visst ikke ville jeg heller bedt om det :)

Anonymkode: 654b2...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig å få lønn for hele måneden ved fastlønn. Altså både dagene før 16. og dagene fra 16. og ut måneden?

Da vil du få over en mnd-lønn utbetalt i november.

Anonymkode: c325a...355

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se hva det står i kontrakten din, det kan fort skje at du kun får for de 5 dagene du jobba i oktober nå i november. 

Anonymkode: 5af03...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil ikke du da få et problem neste gang når du mangler en halv (eller hel?) lønning? Har du fått sluttoppgjøret ditt fra forrige jobb? Visst ikke ville jeg heller bedt om det :)

Anonymkode: 654b2...e0d

Nei har ikke jobber på flere mnd og har fått sluttoppgjør, forstår fornuftigheten om det hadde vært aktuelt men står desverre uten penger til utgiftene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må se hva det står i kontrakten din, det kan fort skje at du kun får for de 5 dagene du jobba i oktober nå i november. 

Anonymkode: 5af03...842

Har ikke fått kontrakt enda. 
får den over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fastlønn så får du vel lønn for hele november og etterbetalt evt. tillegg fra oktober den 16.nov

er hvertfall sånn her. i motsetning til timelønn som er etterbetalt

Anonymkode: 6a34f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iogmed fastlønn er delvis forskuddsbetaling så har vi policy på ingen forskudd på forskudd... så det kan fort hende du får nei, hvis du  får en hel månedslønn den 16 så bør det vel ordne seg

Anonymkode: 6a34f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver vil en ansatt med fastlønn, og utbetaling midt i måneden, få halvparten av lønna som forskudd og halvparten på etterskudd. Du kan forvente en full månedslønn 16/11. Du kan også forvente lønn for de 5 dagene i oktober den 16/11. Så kommer desembermåneden med halv skatt 💰🎄

Anonymkode: 41d28...949

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass hadde vi lønningsdato den 15. i hver mnd. Og da var det fjorten dager på etterskudd og fjorten dager på forskudd man fikk lønn for. F.eks den 15. januar fikk jeg altså lønn for hele januar.

Kanskje det er sånn på din arbeidsplass også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...