Gå til innhold

Bli kvitt separasjonsangst hos whippet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De som har den nå vet ingenting om hva den har opplevd tidligere. 

Dette vet jeg jo ikke helt egentlig, de sier den kan være alene når det er andre dyr i hus. Har ikke fått svar på hvordan atferden dens er når den har separasjonsangst, de sier at hunden ikke liker det når de går. At den har gjort fra seg et par ganger inne når den var alene, men at dette har sluttet. Men den er sammen med andre hunder der den bor nå, da. 

Anonymkode: 61ff3...337

Å gjøre fra seg inne når den er alene er et tegn på høyt stress. Altså, separasjonsangst. At den ikke gjør det når det er andre dyr i hus, betyr ikke at den er rolig. Det betyr kun at den er noe roligere.

Hunden burde gå til noen som har tid og kapasitet til å jobbe ordentlig med den fordi de jobber hjemmefra eller er pensjonister. Den fortjener å føle seg 100% komfortabel. 

Jeg ville sett meg om etter noe annet om jeg var deg. Om du er fast bestemt på denne, bør du ha den i en prøveperiode. Og, du bør ha lest deg opp om trening av separasjonsangst før hunden kommer i hus. Det er flere innlegg i kjæledyr forumet her om separasjonsangst, med gode råd, steg for steg trening og bokforslag

Anonymkode: caae8...fda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...