Gå til innhold

Holder dere kontakt med ekser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ubulu skrev (22 timer siden):

Nei, skjønner ikke hvorfor jeg skulle være det

Er jo direkte slemt mot fremtidig partner

Jeg ville sett på det som et sunnhetstegn i partner om de opprettholdt en fin relasjon. Å innse at man ikke egner seg som partnere, behøver ikke være en prosess full av grums..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cafflatte skrev (1 time siden):

Hvorfor? 

Hvorfor skal man nødvendigvis kutte noen ut av livet sitt fordi de ikke er kompatible som kjærester?

Dersom man ikke skilles som uvenner eller pga noe dramatisk, hvorfor kaste bort et vennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig godt forhold til begge mine ekser.

Anonymkode: 20665...5c3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen kontakt annet enn far til mine barn. Avsluttet ikke stygt med noen, men har jo nytt forhold, er gift, så av respekt for han, ( og meg selv) har jeg null kontakt med ekser. Ingenting i mot dem altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 31.10.2024 den 18.38):

Jeg hadde kontakt med eksen i mange år etter det ble slutt. Det bare skjedde. Initiert med at hun ønsket å besøke hunden "vår", som ble min da. Og vennskapet falt oss naturlig fordi vi begge switchet om og oppførte oss 100% vennskapelig mot hverandre etter bruddet. Hadde èn av oss hatt 1% baktanke eller egoistiske hensikter med vennskapet så hadde det ikke gått, for da hadde det bare blitt surr.

Hun brukte å komme på besøk til meg ca. 1 gang i måneden, der hun satt en halvtime til times tid. Jeg stakk innimellom på besøk til henne også. Samt vi kom på besøk til hverandre ved bursdager og jul. 
Og vennskapet fortsatte selv etter at hun fikk seg type. Ganske spesielt, vil jeg si. Og han kunne også ta seg en tur innom. Det var uproblematisk jamfør det jeg skrev om at vi begge var 100% vennskapelig innstilt. 

Vennskapet skle ut med årene. 1 gang pr. måned første årene ble plutselig til 1 gang annenhver måned, til 1 gang tredjehver måned. Nå etter snart 9 år etter bruddet har vi ikke hørt fra hverandre på 7 måneder, så jeg antar at vennskapet er oppløst. 

Forsåvidt greit nok. Vi har havnet på to forskjellige steder i livet og har ingenting som binder oss sammen lenger.

Men hadde jeg på disse 9 årene funnet meg en kjæreste så hadde hun blitt kuttet på dagen, for så viktig var ikke vennskapet. 

I forhold til deg, TS, så tenker jeg at du skal ikke fortsette et vennskap om du ikke vil, ønsker eller er motivert for det. Eventuelt om det er en sjanse for at det finnes 1% baktanke eller egoistisk hensikt bak det hos èn av dere. For da er ikke et vennskap med en eks liv laga.

Jeg syns dette vennskapet bar helt greit, og du hadde ikke trengt å kutte det ut om det var jeg som var med deg.

Skjønner fullt og helt det å ha kontakt(om det kun er vennskap) og spesielt med dyr. Har ei tøtte pus som jeg savner, møter i blandt og får mange snapper av, hun bor hos exen. Er fortsatt venner, men bare det. Håper vi bevarer vennskapet livet ut da, selv om vi får oss nye. Vet det er red flag, men mener det som i at han er en del av familien min nå, som alle andre i familien min er. Vil jo passe på han ut livet(Fra avstand, skal ikke ta en annen kvinne sin plass) kan ikke si adjø og har kapasitet til å bevare det vennskapet i hjertet selv om vi ikke møtes på lenge. 

Anonymkode: 23077...53f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal man nødvendigvis kutte noen ut av livet sitt fordi de ikke er kompatible som kjærester?

Dersom man ikke skilles som uvenner eller pga noe dramatisk, hvorfor kaste bort et vennskap?

Man går videre.  Av respekt til nye kjærester så kutter man kontakt dersom det ikke er barn involvert.  Blir unaturlig dersom exen kommer på kaffebesøk og jeg har ny mann og barn. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man går videre.  Av respekt til nye kjærester så kutter man kontakt dersom det ikke er barn involvert.  Blir unaturlig dersom exen kommer på kaffebesøk og jeg har ny mann og barn. 

Nye samboeren til eksen min synes ikke det er respektløst at han har kontakt med meg fortsatt...

For meg er det unaturlig kutte kontakten med folk med mindre de har oppført seg skikkelig ille.

Anonymkode: 26318...95c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med personen under.

Her er det ikke snakk om respekt for noen, da ingen føler seg truet av, eller ønsker bort ekser bare fordi..

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nye samboeren til eksen min synes ikke det er respektløst at han har kontakt med meg fortsatt...

For meg er det unaturlig kutte kontakten med folk med mindre de har oppført seg skikkelig ille.

Anonymkode: 26318...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontakt med de fleste jeg datet en stund. Ingen av bruddene var stygge. Jeg har en grense hvis noen begynner å flørte eller ønsker noe mer igjen. Da kutter jeg kontakten helt.

Det finnes alt fra de som er litt nærere som jeg snakker med innimellom til de som for det meste bare ønsker meg gratulerer med dagen på SoMe.

Ønsker absolutt alle som har krysset min vei masse lykke til videre i livet! Til og med de jeg heller burde ønske evig kløe fra myggstikk. 

Anonymkode: cf3b4...a3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv følt på at jeg ønsker kontakt, men det er nok mest for en «myk» overgang fra bruddet. Kontakten dør fort ut ettersom man kommer seg videre. Man trenger ikke nødvendigvis å kutte all kontakt, så lenge begge er enig i bruddet og man klarer å ha en god tone.

Anonymkode: 57d7f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med begge to. Den ene har jeg barn med og vi har et svært tett samarbeid. Den andre er jeg kollega med. 

Nåværende partner er en veldig annerledes relasjon og jeg mistenker at et brudd ville være veldig endelig og fort konfliktfylt om det skulle komme til det.

Anonymkode: 73e6d...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (På 31.10.2024 den 22.37):

Nei, det har jeg ikke behov for. Ser ingen grunn til å beholde kontakten med ekser.

Får en følelse av at de som fullstendig avskriver kontakt med ekser der det ikke har vært et stygt brudd er veldig kontrollerende eller at de ikke takler å se at andre fortsetter livet uten dem ved deres side. Noe galt er det med dem.

Anonymkode: d0ef0...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 31.10.2024 den 17.16):

Nei, har ingen interesse av å ha kontakt med han jeg var gift med. Vi har også barn sammen.

Tøff den. Men sikkert en del ting i mellom linjene hvor overtramp har skjedd veldig mye, da er det forståelig. Ingens historier er lik. 

Anonymkode: dbbeb...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kontakt. Jeg har sett henne én gang siden vi slo opp for 15 år siden. Jeg kjørte forbi henne, hun stod på en bussholderplass. Hun var blitt skikkelig feit og jeg humret litt og lo for meg selv da jeg kjørte forbi.

Anonymkode: 16ab7...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tøff den. Men sikkert en del ting i mellom linjene hvor overtramp har skjedd veldig mye, da er det forståelig. Ingens historier er lik. 

Anonymkode: dbbeb...167

Var en knalltøff skilsmisse for barna og meg. Eksen ble samboer 9 dager etter bruddet vårt og han ville ikke ha noe med barna våre å gjøre. Er sååååå mye mer han sa og gjorde, så kommer ALDRI til å tilgi eller glemme dette. Unner han ikke noe godt i livet faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (10 timer siden):

Fordi? 

Det kan komplisere livet til mange mennesker. 

Som vel er den mest opplagte  grunnen til å plassere ekser i en eks skuff og ikke i en rar skuff. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får en følelse av at de som fullstendig avskriver kontakt med ekser der det ikke har vært et stygt brudd er veldig kontrollerende eller at de ikke takler å se at andre fortsetter livet uten dem ved deres side. Noe galt er det med dem.

Anonymkode: d0ef0...544

Javel, hvordan er dette relevant for meg?

Min eksmann var en svært voldelig mann. Min ekssamboer var ikke voldelig på samme måte, men misbrukte min tillit økonomisk.

Det sagt, hvorfor trenger man ekser i sitt liv? De er et ferdig kapittel. For meg handler det virkelig ikke om kontroll, men det er ikke mennesker jeg ønsker i livet mitt. De er ekser for en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Folk som fremdeles har kontakt med ekser er respektløse overfor nye partnere, og åpenbart på "gjerdet".

Anonymkode: 841cb...836

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare én eks, men vi har ikke kontakt. Det er over 20 år siden det ble slutt, og vi bor i ulike landsdeler, så det er ikke naturlig å ha noe kontakt med han. 

Skulle jeg treffe på han tilfeldig, tror jeg likevel det ville blitt et hyggelig gjensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er fullstendig uaktuelt for meg. Eksen min gjorde livet mitt vanskelig i flere år, og bruddet var stygt. Hvis jeg hadde møtt på ham tilfeldig så hadde jeg stukket av. Kommer aldri til å veksle et ord til med den fyren. 

Anonymkode: f3d78...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...