AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Skolen til sønnen min har halloween opplegg kl 17. Vi har ikke sjans i havet til å delta. Dessuten ikke lagt i skolens område med 20-30 minutter unna, går ingen busser dit så man må evt bruke bil. Hvordan har folk tid til sånt? Jeg har nettopp kommet meg hjem fra jobb og står og lager middag. Hadde forsåvidt ikke hatt tid til å bare slenge i oss en skive å dra heller. Og nei det er ikke matservering der kun kake så... Hvorfor legge sånne ting så tidlig? Har ikke folk jobber? Anonymkode: e17a6...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skolen til sønnen min har halloween opplegg kl 17. Vi har ikke sjans i havet til å delta. Dessuten ikke lagt i skolens område med 20-30 minutter unna, går ingen busser dit så man må evt bruke bil. Hvordan har folk tid til sånt? Jeg har nettopp kommet meg hjem fra jobb og står og lager middag. Hadde forsåvidt ikke hatt tid til å bare slenge i oss en skive å dra heller. Og nei det er ikke matservering der kun kake så... Hvorfor legge sånne ting så tidlig? Har ikke folk jobber? Anonymkode: e17a6...c1b Fordi man ofte går klokken 18-19 og da er det greit å ha litt tid. Noen kan begynne 17...noen ikke før 18-19 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Har fleks, så det løser jo det meste. Men ved sene møter; Kostymer og sminke i bilen. Wraps laget klar dagen før, og fylte vannflasker. Suppe klar i kjøleskapet for å varmes opp til kvelds, da det blir en enkel middag. Om hjemmet ligger i feil retning allierer vi oss med en som bor i nærheten. Ville i alle fall prioritert å kjøre til arrangement fremfor å logge opp her og skrevet. Anonymkode: e7dda...eae 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Her begynte de kl. 16.30 med eldste. Man må bare prøve få det til, tenker jeg. Sånn er det jo i fritidsaktiviteter også, plutselig er det fotballkamp langt uti gokk som starter 17.30 og med en times kjøretid Anonymkode: b9e31...f01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden 16. 30 til 17.30 her men avlyst pga uværet Det må jo bli sånn for at de skal rekke tiggerunde etterpå. Anonymkode: 239bf...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Folk må roe ned på dette rigide middagsopplegget. JA, det er viktig for familien å ha felles måltider sammen, men barna kommer ikke til å huske om dette skjedde to ganger pr. uke eller HVER dag. Smör en matpakke, ha pölser på termos, Wraps eller what not. Höres helt sökt ut å stå hjemme og frenetisk lage middag, i stedet for å la ungen dra på Halloweenfeiring. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Hadde vært mye viktigere å få ungene avgårde på høstens store snakkis enn å spise middag sammen akkurat den dagen. Jeg hadde antagelig hatt en bag med matpakke, sminke og kostyme med meg på jobb.Om vi hadde trengt skyss hadde jeg alliert meg med en annen forelder i god tid - også hadde jeg avspasert en halvtime eller time om nødvendig for å få det til å gå opp. Pynting/sminking kunne enten foregått på skolen eller fremme på lokasjon. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Perle skrev (17 minutter siden): Folk må roe ned på dette rigide middagsopplegget. JA, det er viktig for familien å ha felles måltider sammen, men barna kommer ikke til å huske om dette skjedde to ganger pr. uke eller HVER dag. Smör en matpakke, ha pölser på termos, Wraps eller what not. Höres helt sökt ut å stå hjemme og frenetisk lage middag, i stedet for å la ungen dra på Halloweenfeiring. Jeg nekter å gå arrangement med skrubbsultne barn og utslitte foreldre (de minste får jo ikke mat i barnehagen etter kl 14) og utslitt etter jobb . Vi må få i oss mat. Jeg kom hjem fra jobb 1645 hvordan vi skal rekke arrangementer 17 da liksom... Jeg har ikke en jobb som tillater fleksitid. 18 hadde vært mye mer passende. Rekker ikke komme oss der arrangementet er fordi det er så langt unna. Anonymkode: e17a6...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg nekter å gå arrangement med skrubbsultne barn og utslitte foreldre (de minste får jo ikke mat i barnehagen etter kl 14) og utslitt etter jobb . Vi må få i oss mat. Jeg kom hjem fra jobb 1645 hvordan vi skal rekke arrangementer 17 da liksom... Jeg har ikke en jobb som tillater fleksitid. 18 hadde vært mye mer passende. Rekker ikke komme oss der arrangementet er fordi det er så langt unna. Anonymkode: e17a6...c1b Men da drar dere til 18 da, de stenger vel ikke dørene for inngang? Anonymkode: 84600...2ff 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Dropper middag og tar noe enkelt. Lager noen brødskiver som vi tar på veien og fyller på med noe når vi kommer hjem. Halloween er bare en dag i året og gøy for ungene. Anonymkode: 9c925...62c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg nekter å gå arrangement med skrubbsultne barn og utslitte foreldre (de minste får jo ikke mat i barnehagen etter kl 14) og utslitt etter jobb . Vi må få i oss mat. Jeg kom hjem fra jobb 1645 hvordan vi skal rekke arrangementer 17 da liksom... Jeg har ikke en jobb som tillater fleksitid. 18 hadde vært mye mer passende. Rekker ikke komme oss der arrangementet er fordi det er så langt unna. Anonymkode: e17a6...c1b Hvorfor ikke mat og kostymer i bilen? Noe sier meg at det er "utslitt mor" som er hinderet her. Senk skuldrene litt når det kommer til middag slike dager. Eller sett på en annen måte; du har fortsatt tid og overskudd til KG. Hvorfor ikke tid og overskudd til barn? Anonymkode: e7dda...eae 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg nekter å gå arrangement med skrubbsultne barn og utslitte foreldre (de minste får jo ikke mat i barnehagen etter kl 14) og utslitt etter jobb . Vi må få i oss mat. Jeg kom hjem fra jobb 1645 hvordan vi skal rekke arrangementer 17 da liksom... Jeg har ikke en jobb som tillater fleksitid. 18 hadde vært mye mer passende. Rekker ikke komme oss der arrangementet er fordi det er så langt unna. Anonymkode: e17a6...c1b Da ville jeg hørt med andre foreldre om han kan sitte på. Kjedelig om barnet skal gå glipp av mye fordi du kommer hjem kvart på fem da, det kommer nok flere slike ting etterhvert. Anonymkode: b9e31...f01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden 17 er passelig for mange på halloween. Mange skal gå knask eller knep etter feiring på skolen, og for de minste er det gjerne for sent i utgangspunktet med en fest som begynner kl 18. Kommer begge foreldrene hjem først 1645? Hvis ikke kan vel den andre orde noe, og evt være den som tar med barna på feiringen? Evt at man avtaler med noen andre som kan ta med barnet? Vi har middagskvelds flere dager i uken pga treninger osv som gjør at vi ikke rekker middag først uten at det bare blir styr. Da blir det heller kveldsmat/skiver etter skole og jobb, og så spiser vi middag til kvelds i isteden. En gang i blant går ikke kabalen opp i det hele tatt, og da blir det kun et speilegg eller skiver den dagen, evt noe som er laget ferdig dagen før. En dag her og der uten skikkelig middag er virkelig ikke noe problem. Anonymkode: 58158...7d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skolen til sønnen min har halloween opplegg kl 17....Hvorfor legge sånne ting så tidlig? Har ikke folk jobber? Anonymkode: e17a6...c1b Fordi ungene legger seg klokka 20. Anonymkode: d1496...fae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Joda, vi har også jobber selvsagt. Men dropper middag og pakker heller med ekstra matpakke til slike dager. Har dere aldri trening kl.17? Selv ville vi kanskje spist matpakken i bilen hvis det ble så sent på jobb, og så tatt middagen senere. Anonymkode: e6a60...1bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Planlegging. Rett og slett. Jeg jobbet til 16.30 når barna var små. Men jeg prøvde å gjøre slik at jeg kunne gå hjem tidligere akkurat slike dager. Laget wraps dagen før som var klar i kjøleskapet. Ellers så måtte jeg høre med noen andre om dem kunne ta dem etter skolen den dagen. Så kunne jeg hente. Man prøvde å hjelpe hverandre så godt man kunne. Jeg jobbet mye kveld. Men man fikk det til å gå på en måte. Anonymkode: 2c6ee...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skolen til sønnen min har halloween opplegg kl 17. Vi har ikke sjans i havet til å delta. Dessuten ikke lagt i skolens område med 20-30 minutter unna, går ingen busser dit så man må evt bruke bil. Hvordan har folk tid til sånt? Jeg har nettopp kommet meg hjem fra jobb og står og lager middag. Hadde forsåvidt ikke hatt tid til å bare slenge i oss en skive å dra heller. Og nei det er ikke matservering der kun kake så... Hvorfor legge sånne ting så tidlig? Har ikke folk jobber? Anonymkode: e17a6...c1b Ehm, et alternativ er å bli med ungene på at dette er en viktig dag og tilrettelegge og planlegge. Det er veldig få av foreldre der jeg jobber som tar en lang dag 31.10. De fleste avslutter i 14-15 tiden. Slik jeg også gjør. Sparer opp fleksitid for å kunne avspasere ved behov. Mat må man klare å tilpasse. Slutter man tidlig på jobb klarer man å få spist noe. For vår del løser vi floka med klassefester der endel tar med en rett. Så barna får mat. Så ja, min middag i dag var også en mumiepølse. Men det kan jeg leve med denne ene dagen i året. det handler bare om å planlegge. De aller fleste klarer å få tidlig fri denne dagen bare man går inn for det. Fordi det er en viktig dag for barna. Og helt ærlig, om man hiver seg med i moroa er det jo enda mer gøy! Hiv deg inn i arrangementskomiteen heller enn å klage Livet blir ikke mer moro enn hva man gjør det til selv! Anonymkode: 42e9d...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå