AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har meldt meg på et lavterskel-treningstilbud i kommunen. På telefonsamtale før innkomstsamtalen spør instruktør om jeg har noen diagnoser? Jeg svarte at det var jeg ikke komfortabel med å snakke med henne om. Da presser hun på med å fortelle hvor viktig det var for instruktørene å få vite hele historien om meg for å kunne gi meg best mulig tilbud; de var jo både sykepleiere, fysioterapauter og ernæringsterapeuter. Jeg nølte og sa at jeg evt kunne ta det opp på innkomstsamtalen. Jeg fortalte også at jeg ikke hadde noen fysiske diagnoser, men hun mente at alt burde fram i lyset i navn av best mulig opplegg for meg. Ville dere delt deres sykdomshitsorie med denne dama på telefonen, som dere aldri hadde møtt? Jeg følte meg rimelig presset, men sto imot. Jeg sitter med en dårlig følelse. Anonymkode: 927cb...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Bare å dele. Dette hemmelighetsskremmeriet er bare tull. Anonymkode: 21279...d79 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ville fortalt, det er jo i din egen interesse. Jeg har en ganske kompleks helseproblematikk med flere diagnoser og forskjellige behandlere involvert og deler alt de vil ha av informasjon (og gjerne litt ekstra i tillegg) - det gjør ting enklere og tryggere både for dem og for meg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Men er det individuell trening? Sånne lavterskeltilbud pleier vel ofte å være gruppetreninger, og da blir det vel uansett ikke skreddersydd noe opplegg for hver enkelt? Synes det høres veldig spesielt ut og ikke minst uprofesjonelt av henne å spørre om sånt på telefonen. Det eneste måtte jo være hvis du hadde noen fysiske plager og det derfor er øvelser du ikke kan gjøre, men da sier man vel fra når det ev. skjer. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Kommunen tilbyr vel ikke trening til hvem som helst, så det ligger vel i kortene at du har vansker med noe? Det kan vel være relevant for dem å vite om du feks sliter med angst, eller synes det er ubehagelig med menn pga historikk. Anonymkode: e0e92...0e0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Seff skrev (1 minutt siden): Men er det individuell trening? Sånne lavterskeltilbud pleier vel ofte å være gruppetreninger, og da blir det vel uansett ikke skreddersydd noe opplegg for hver enkelt? Synes det høres veldig spesielt ut og ikke minst uprofesjonelt av henne å spørre om sånt på telefonen. Det eneste måtte jo være hvis du hadde noen fysiske plager og det derfor er øvelser du ikke kan gjøre, men da sier man vel fra når det ev. skjer. Det er for å sette sammen gruppene best mulig. Noen gjør det for livsstilsendring, andre for overvekt, eller pga fysiske eller psykiske problemer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Hvis det skal skreddersys noe for deg, skjønner jeg at de ønsker å vite. Hvis de er fagpersoner, er jo dette nyttig og relevant informasjon for at de skal kunne gjøre jobben sin (og dermed ditt utbytte) best mulig. Hvis du ikke er komfortabel med å fortelle diagnoser, kan du kanskje bare presisere hvilke fysiske hindringer/utfordringer du har (altså ikke diagnose, men at du blir lett andpusten f.eks.)? Anonymkode: f8d64...f69 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Hun burde jo berolige deg med at det blir mellom dere to. At hun har feks ikke lov å dele videre med noen. Det handler vel om at de skal vite litt om deg, slik at de finner gode tilbud som passer deg best, og ikke plasserer deg i samtaler og opplegg som ikke vil hjelpe deg. De vil jo ditt beste. Men jeg forstår godt at det er ubehagelig å dele med en fremmed person. Anonymkode: 30fb3...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Du skulle vel ikke dele hele sykdomshistorien, bare diagnose? Bare fortell i korte trekk, ikke gå inn i detaljer. De skal vel finne ut hvem av behandlere som skal følge deg opp for eksempel da er det relevant å vite hva du sliter med. Anonymkode: 35a64...744 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har meldt meg på et lavterskel-treningstilbud i kommunen. På telefonsamtale før innkomstsamtalen spør instruktør om jeg har noen diagnoser? Jeg svarte at det var jeg ikke komfortabel med å snakke med henne om. Da presser hun på med å fortelle hvor viktig det var for instruktørene å få vite hele historien om meg for å kunne gi meg best mulig tilbud; de var jo både sykepleiere, fysioterapauter og ernæringsterapeuter. Jeg nølte og sa at jeg evt kunne ta det opp på innkomstsamtalen. Jeg fortalte også at jeg ikke hadde noen fysiske diagnoser, men hun mente at alt burde fram i lyset i navn av best mulig opplegg for meg. Ville dere delt deres sykdomshitsorie med denne dama på telefonen, som dere aldri hadde møtt? Jeg følte meg rimelig presset, men sto imot. Jeg sitter med en dårlig følelse. Anonymkode: 927cb...1a4 Nei, det hadde jeg ikke delt sånn uten videre, og jeg jobber selv i helsesektoren. Ville gjerne visst hvilken rolle denne personen har først, og hun burde vært profesjonell nok til å stoppe utspørringen når hun merket din reaksjon. Du skal overhodet ikke ha noe dårlig følelse for å stå opp for deg selv når noen prøver å presse deg på denne måten. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Nei, ikke så lenge du sier du kan snakke om dette i innkomstsamtalen. Over telefon kan sånt være vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Helsepersonell og også de som jobber med sensitive opplysninger (helsesekretærer etc) har taushetsplikt. Det er for å tilrettelegge for deg at de ønsker å vite dette. Ting skal planlegges og alt blir bedre hvis man er noenlunde forberedt på hva som møter en når man jobber med mennesker. Anonymkode: 2db90...d85 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ville heller ikke delt hva som helst. Mitt inntrykk er at enkelte i rehabiliteringsomsorgen er uprofesjonelle, og lar fordommer komme frem om de får for mye info om diagnoser. Jeg ville fortalt kort om hva jeg trengte hjelp til uten å komme inn på diagnoser. Anonymkode: 6236c...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kommunen tilbyr vel ikke trening til hvem som helst, så det ligger vel i kortene at du har vansker med noe? Det kan vel være relevant for dem å vite om du feks sliter med angst, eller synes det er ubehagelig med menn pga historikk. Anonymkode: e0e92...0e0 Kommunen tilbyr trening til hvem som helst som vil, ja. Ts Anonymkode: 927cb...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Er en diagnose paranoia? Anonymkode: cad46...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden De spør fordi de har en jobb å gjøre, ikke fordi du er så himla spennende. Anonymkode: 73d88...539 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden De kan ikke tilpasse om de ikke vet diagnoser Anonymkode: 5d8a7...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg kommer ikke til å fortelle i innkomstsamtalen. Jeg sa det bare for at hun skulle slutte å mase. Jeg har dårlige erfaringer med å dele åpent om helse. Det kan og vil bli brukt mot deg. Men denne dama presset hardt på for å få.vite alt. Helt ærlig oppfatter dæjeg det som et dårlig tegn. Det dreier seg mest om gruppetrening, ja, så ikke noe individuelt program skreddersydd for meg. Nei hun var grenseoverskridende, jeg fikk pigger tvert. Anonymkode: 927cb...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kommer ikke til å fortelle i innkomstsamtalen. Jeg sa det bare for at hun skulle slutte å mase. Jeg har dårlige erfaringer med å dele åpent om helse. Det kan og vil bli brukt mot deg. Men denne dama presset hardt på for å få.vite alt. Helt ærlig oppfatter dæjeg det som et dårlig tegn. Det dreier seg mest om gruppetrening, ja, så ikke noe individuelt program skreddersydd for meg. Nei hun var grenseoverskridende, jeg fikk pigger tvert. Anonymkode: 927cb...1a4 De tilpasser grupper. De vil ikke ha folk med smerter sammen med de uten, og spontane Aspergermenn med kvinner med ptsd. Anonymkode: 5d8a7...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er en diagnose paranoia? Anonymkode: cad46...568 Føler du deg truffet? Anonymkode: 927cb...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå