Maleficenta Skrevet 2. november #61 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 14.55): For en bedriten venninne du har, selvfølgelig er det vits med henvisning. En dysleksi diagnose utløser flere rettigheter som skolen ikke kan nekte for uansett hvor negativ "venninnen" din er. Dette løser seg, jeg har tre barn med dysleksi hvor den ene slet enormt faglig pga det. Men med diagnose å slenge på bordet fikk pipa en anen lyd og barnet er nå en suksessfull ungdom som gjør det enormt godt. Anonymkode: 20703...776 Når oppdaga dere at det var dysleksi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #62 Del Skrevet 3. november Det er mange yrker å velge i. Har en venninne som fikk seg god jobb og fin familie. Tror ungdomstiden var utfordrende, men hun har klart seg veldig godt Anonymkode: dfda0...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. november #63 Del Skrevet 3. november (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Må begge være medlem? For jeg er medlem i foreningen er også på Facebookgruppen demmes, men ante ikke at det var en egen gruppe for barn. Må jeg sjekke ut, og den tråden har jeg gått glipp av. Må jeg søke opp Takk for tips! Anonymkode: e11d5...840 Egen unggruppe ja, men usikker på aldersgrense Tråden ble laget i hovedgruppa Endret 3. november av AprilLudgate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #64 Del Skrevet 3. november Dersom PPT konkluderer med at eleven ikke har tilstrekkelig utbytte av ordinær opplæring, vil det sannsynligvis medføre en tilråding av individuelt tilrettelagt opplæring. Det skal mye til da for at skolen ikke fatter et enkeltvedtak i tråd med dette, altså tildeler eleven timer med tilrettelagt opplæring med pedagog. Dette har en del å si når ressurser skal tildeles til klassene, og er derfor viktig. En eventuell dysleksidiagnose vil også medføre rettigheter til tilrettelegging (dysleksi er arvelig, så det at du har det, øker sjansen for at barnet også har dysleksi). Hvilke styrker har barnet ditt? En del kan streve seg gjennom skoleløpet, men klare seg langt bedre i et mer praktisk rettet yrke senere i livet. Anonymkode: cc071...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #65 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom PPT konkluderer med at eleven ikke har tilstrekkelig utbytte av ordinær opplæring, vil det sannsynligvis medføre en tilråding av individuelt tilrettelagt opplæring. Det skal mye til da for at skolen ikke fatter et enkeltvedtak i tråd med dette, altså tildeler eleven timer med tilrettelagt opplæring med pedagog. Dette har en del å si når ressurser skal tildeles til klassene, og er derfor viktig. En eventuell dysleksidiagnose vil også medføre rettigheter til tilrettelegging (dysleksi er arvelig, så det at du har det, øker sjansen for at barnet også har dysleksi). Hvilke styrker har barnet ditt? En del kan streve seg gjennom skoleløpet, men klare seg langt bedre i et mer praktisk rettet yrke senere i livet. Anonymkode: cc071...7d0 Ja, det er arvelig. Jeg har egentlig gått å ventet på at et av barna skulle få dette dessverre, så det kommer ikke som et sjokk. Det er mulig at det blir ekstra sårt for jeg hadde det virkelig tøft på skolen og jeg var voksen når det ble funnet ut av. Jeg ønsker så klart at mitt barn skal få en "lettere" vei enn det. Mitt barn er veldig omsorgsfull, snill og har masse empati, er sterk sosialt. Hva som blir hennes styrke som voksen vet jeg ikke. Jeg gikk inn i service yrke som 14 åring og er det enda. Så tenker det blir nok et mer praktisk yrke, barnet er mye mer praktiker enn lesehesten jeg har som er eldre. Fikser sånt lettere, så godt å mestre litt de Vet at håp ikke er ute, men i dag så er skole så mye viktigere enn da jeg gikk der for 20 år siden. Jeg fikk jobb allerede som 14 år og har kun hatt 3 jobber siden da. Sånn er det ikke lenger og det synes jeg skummelt. Ts Anonymkode: e11d5...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå