AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden Sikker på at Ts faktisk går på et studium da, men tanke på alle skrivefeilene..? Anonymkode: 6e955...e62 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nvitoa Skrevet 5 timer siden Forfatter #22 Del Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikker på at Ts faktisk går på et studium da, men tanke på alle skrivefeilene..? Anonymkode: 6e955...e62 Kanskje jeg ikke bryr meg, og gjør dem litt ubevist. Det du gjør er jo typisk autisme, så håper du ikke er slik blant vanlige folk. Kan moderator blokkere brukere tilhørende de anonyme, i tråden, fra forum? Endret 5 timer siden av nvitoa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden absinthia skrev (4 timer siden): Da jeg slet litt med forståelsen av denne teksten, ba jeg Chatgtp analysere hva tekstforfatteren uttrykker ut fra et kognitivt atferdsteoretisk perspektiv og her er hva den kom frem til 😅 Kognitive Skjemaer Forfatteren av teksten ser ut til å ha utviklet kognitive skjemaer som påvirker deres oppfatning av både den eldre kvinnelige studenten og sosiale interaksjoner generelt. Det er mulig at forfatteren har en tendens til å kategorisere mennesker basert på atferd, og i dette tilfellet opplever de den eldre kvinnen som «bizarre» og «utstøtt». Dette kan tyde på en underliggende tro på at sosial aksept kun er tilgjengelig for de som oppfører seg på en viss måte, noe som skaper en rigid forståelse av sosiale normer. Negative Tanker og Antagelser Forfatterens bekymringer for den eldre studenten kan være drevet av negative tanker og antagelser om både henne selv og andre. For eksempel kan forfatteren tenke: «Hvis jeg oppfører meg på en annen måte, vil jeg bli avvist» eller «andre vil dømme meg hvis jeg ikke følger sosiale normer». Disse tankene kan skape en følelse av angst og stress, både for forfatteren selv og i relasjon til den eldre studenten. Det kan også føre til en tendens til å unngå situasjoner hvor de kan oppleve lignende sosiale feilgrep. Atferdsmønstre Forfatterens fokus på den eldre studentens «upassende» oppførsel kan indikere en tendens til å projisere egne usikkerheter på henne. I stedet for å se på situasjonen med empati, kan forfatteren kritisere kvinnen som en måte å beskytte seg selv på, og dermed unngå å konfrontere egne frykter om sosial integrering. Dette kan være en form for forsvar mot det de ser som en potensiell trussel mot deres egen selvfølelse. Sosial Sammenligning Forfatteren kan også være engasjert i en form for sosial sammenligning, der de vurderer seg selv i forhold til den eldre studenten. Dette kan føre til en følelse av overlegenhet eller ubehag, avhengig av hvordan forfatteren vurderer seg selv i lys av kvinnens oppførsel. Hvis forfatteren ser seg selv som «normal» i kontrast til kvinnen, kan dette gi en midlertidig følelse av sikkerhet, men det kan også skape avstand og en følelse av isolasjon. Behov for Empati og Refleksjon Becks kognitive tilnærming ville tilrådende forfatteren å reflektere over sine egne tanker og antagelser om den eldre kvinnen, og hvordan disse påvirker deres følelser og atferd. Å utvikle en mer empatisk holdning kan være til hjelp i å forstå kvinnen bedre, og i å utfordre egne negative tankemønstre. Konklusjon Gjennom en kognitiv atferdsteoretisk linse kan vi se at forfatterens reaksjoner og tanker angående den eldre kvinnelige studenten er dypt sammenvevd med deres egne kognitive skjemaer og negative antagelser om sosial interaksjon. Forfatteren kan ha nytte av å utforske og utfordre disse tankene for å fremme bedre relasjoner og øke sin egen følelsesmessige velvære. 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden nvitoa skrev (8 minutter siden): Kanskje jeg ikke bryr meg, og gjør dem litt ubevist. Det du gjør er jo typisk autisme, så håper du ikke er slik blant vanlige folk. Kan moderator blokkere brukere tilhørende de anonyme, i tråden, fra forum? Hæ? Anonymkode: d4d28...c3d 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden nvitoa skrev (7 minutter siden): Kanskje jeg ikke bryr meg, og gjør dem litt ubevist. Det du gjør er jo typisk autisme, så håper du ikke er slik blant vanlige folk. Du legger ut altfor mye info om en person på nett.. Autisme?!? Jeg kom ik T å skriv no mer i trå den her. Ha det Anonymkode: 6e955...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden nvitoa skrev (8 minutter siden): Kanskje jeg ikke bryr meg, og gjør dem litt ubevist. Det du gjør er jo typisk autisme, så håper du ikke er slik blant vanlige folk. Kan moderator blokkere brukere tilhørende de anonyme, i tråden, fra forum? Du bryr deg i alle fall nok til å kalle noen en "autist" pga de pekte på at du har så mange skrivefeil. I og med at dette har null med autisme å gjøre vil jeg også si at du nok ikke egner deg til å dømme denne middelaldrende studenten heller. 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden 😂😂 basert på hva TS skriver i HI og svarene som kommer etterhvert her, er jeg ikke det minste bekymret for denne eldre studenten Anonymkode: 4ecde...d14 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden nvitoa skrev (30 minutter siden): "Det er vanskelig å forstå hva du mener, men jeg ville ikke blandet meg inn. Hvis denne damer skremmer folk og skriker under forelesningene så regner jeg med at studieplassen kommer til å ta tak i situasjonen." Det kan en nok ikke være så sikker på. Uansett.. folk legger merke til ting, og vet det samme som meg: Folk havnet på hotell observasjon, og fikk rare problemer med BUP, hvis en gjorde noe like dumt på barne eller ungdomsskolen. Du er kanskje ikke norsk selv? Kulturforskjeller? Det er vanskelig å få tak i hva du ønsker å oppnå med teksten. Anonymkode: 3f852...229 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😂😂 basert på hva TS skriver i HI og svarene som kommer etterhvert her, er jeg ikke det minste bekymret for denne eldre studenten Anonymkode: 4ecde...d14 Samme her😄 Jeg skjønner ikke hva ts mener, dette var usammenhengende fra start til slutt🤷♀️ Anonymkode: 4d17c...f4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden DET ER IKKE LETT Å VÆRE EN ELDRE PERSON PÅ ET UNGT STUDIE SKAL JEG SI DEG!!! Hva!?! Snakker jeg for høyt? Forstyrrer jeg deg? Jeg er faktisk sykepleier, jeg vet hvor desibelgrensen går for hvor høyt jeg kan snakke på studiet mitt. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden nvitoa skrev (32 minutter siden): "Det er vanskelig å forstå hva du mener, men jeg ville ikke blandet meg inn. Hvis denne damer skremmer folk og skriker under forelesningene så regner jeg med at studieplassen kommer til å ta tak i situasjonen." Det kan en nok ikke være så sikker på. Uansett.. folk legger merke til ting, og vet det samme som meg: Folk havnet på hotell observasjon, og fikk rare problemer med BUP, hvis en gjorde noe like dumt på barne eller ungdomsskolen. Nå ble jeg nysgjerrig, hva er «hotell observasjon»? Jeg forstår uansett ikke hva du vil med denne tråden? Få tips til hvordan iverksette endring? Hjelpe henne? Anonymkode: a8494...199 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden nvitoa skrev (6 timer siden): Hun henger seg opp i en manlig student, som hun aldri har snakket med, fordi hun er redd for å snakke med mennesker ned i 18-20 års alderen. Hva mener du? Er hun nysgjerrig og har lyst å bli kjent med en mannlig student? Er han mer på hennes alder, siden du skriver at hun er redd for å snakke med mennesker ned i 18-20 års alderen? Hun er nok forresten ikke redd for å snakke med de yngre, men har sikkert ikke interesse av det. nvitoa skrev (6 timer siden): Hun gjør dette vist nok, pga hun sliter med det sosiale fordi hun er en eldre person... Man er ikke «eldre» som 40-åring, men middelaldrende, og man sliter ikke med det sosiale fordi man er en 40-åring. Men 40-åringer generelt har liten interesse av å henge med 18-åringer. Anonymkode: 4d17c...f4b 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden Er du bekymret fordi hun har en skrue løs over å hyle ut undrer forelesninger osv, eller fordi hun ikke er integrert med de andre studentene? Jeg er på alder med denne damen, og kan ikke se for meg at jeg hadde hatt noe som helst ønske eller behov av å sosialisere med mine medstudenter som jeg gjerne er dobbelt så gammel som. Jeg hadde vært der for studiet sin del, og ingenting annet. Hva er det hun hyler ut om da? Er det faglige spørsmål eller kommentarer, eller bare vås? Anonymkode: 2fe5d...ee1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man er ikke «eldre» som 40-åring, men middelaldrende, og man sliter ikke med det sosiale fordi man er en 40-åring. Men 40-åringer generelt har liten interesse av å henge med 18-åringer. Anonymkode: 4d17c...f4b Jeg ville faktisk syntes det var merkelig om en i 40-årene var veldig ivrig etter å henge med 18-20-åringer. Anonymkode: a8494...199 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville faktisk syntes det var merkelig om en i 40-årene var veldig ivrig etter å henge med 18-20-åringer. Anonymkode: a8494...199 Nettopp. Anonymkode: 4d17c...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #36 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har svart deg på dette en gang før når du ble plaget av noen andre som ropte for mye på universitetet ditt, du må ta det opp med f.eks. foreleser i faget det gjelder eller administrasjon på instituttet. Anonymkode: 00587...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden Dette var noe av det snodigste jeg har lest her på en stund. Anonymkode: f0496...7fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette var noe av det snodigste jeg har lest her på en stund. Anonymkode: f0496...7fc Tenkte akkurat det samme og jeg har vært her i 10+ år.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #39 Del Skrevet 13 minutter siden Antar at TS er den mannlige studenten hun har forsøkt å snakke med... Er nok noen såkalte kulturforskjeller her, og ikke helt bra at en eldgammel dame i 40-årene har dristet seg til å prøve å snakke med ham. Snakker høyt, gjør hun også, så dette er ikke bra. Anonymkode: 1f7af...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå