AnonymBruker Skrevet 31. oktober #1 Del Skrevet 31. oktober Kommer ikke over min forrige jobb, savner den hver dag. Anonymkode: f146b...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #2 Del Skrevet 31. oktober Minerydder? Anonymkode: 0e23c...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #3 Del Skrevet 31. oktober Ta kontakt med den gamle jobben og høre om det er noen mulighet for å komme tilbake? Anonymkode: 5db00...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #4 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ta kontakt med den gamle jobben og høre om det er noen mulighet for å komme tilbake? Anonymkode: 5db00...395 Poenget er jo at jeg ikke kan returnere til min forrige jobb, av grunner som står i overskriften. Anonymkode: f146b...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #5 Del Skrevet 31. oktober Hvorfor er jobben helseskadelig? Sanerte du asbest uten beskyttelse? Anonymkode: 3ba04...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. november #6 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Poenget er jo at jeg ikke kan returnere til min forrige jobb, av grunner som står i overskriften. Anonymkode: f146b...cd4 Det er to muligheter: gå tilbake eller gå videre. Var det så fantastisk er da ikke helsa så farlig. Og hvor skadelig er "helseskadelig"? Veldig få yrker i Norge aksepteres høy risiko. Man får verneutstyr, friskluftmaske, dykkerdrakt, arbeidstøy, hørselvern, sikkerhetsbriller og hjelm osv. hvis det er fare for skader. Stillas er det krav til å sette opp om man skal jobbe i høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #7 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Poenget er jo at jeg ikke kan returnere til min forrige jobb, av grunner som står i overskriften. Anonymkode: f146b...cd4 Da kan du jo ikke gjøre så mye. Vanskelig ellers å gi råd når du skriver så lite. Kan du finne en lignende jobb som ikke har de negative siden? Anonymkode: dddaf...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 1. november #8 Del Skrevet 1. november Din gamle jobb virker ikke som en drømmejobb gitt HMS utfordringen du skildrer. Kanskje burde du tenke på hva som gjorde din forrige jobb så trivelig. Var det kollegene, pengene, arbeidstiden? Det finnes mange gøye jobber der ute som gir deg fleksible eller godt planlagte hverdager alt etter hva man ønsker og leter etter. Det trenger ikke å være en HMS utfordring. Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #9 Del Skrevet 1. november Jeg har det på samme måte! Jobba som avløser på gård med flere ulike dyr. Det var virkelig drømmejobben! Så koselig 🥰 Men det ble for tungt for kroppen min etter hvert, og lønna var dårlig... Nå har jeg en mye mindre belastende jobb, med langt bedre lønn. Men lengter tilbake hele tida likevel... Anonymkode: 5ab62...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #10 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 14.05): Kommer ikke over min forrige jobb, savner den hver dag. Anonymkode: f146b...cd4 Hvordan mener du den var «drømmejobben», ts? Klarer du å sette ord på hvordan dette var drømmejobben din? Generelt er det slik at drømmejobber, gode venner, partnere etc ikke kommer med et «men». Og ofte velger vi å likevel tenke på dem som «gode» ikke fordi de faktisk var eller er gode, men fordi vi har valgt å bygge oss en fantasiversjon av dem. Som ikke eksisterer utenfor vår egen fantasi. Men som vi likevel savner, drømmer om etc. Så var det drømmejobben? Eller valgte du å konstruere en fantasiversjon som altså ikke hadde alle de feil og mangler jobben i realiteten var belemret med? Og så savner du den fantasiversjonen (som altså aldri har eksistert)? Anonymkode: 63aa4...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #11 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor er jobben helseskadelig? Sanerte du asbest uten beskyttelse? Anonymkode: 3ba04...421 Hehe nei, jeg jobbet på gulvet på verft. Nå sitter jeg dessverre på kontor. HMS-opplegget ser bra ut på papiret, men i realiteten er det mange utfordringer som ikke tas tak i. Mye røyk og støv man ikke får gjort noe med, som er helseskadelig på sikt. Alvorlige fallulykker og ting som faller ned fra store høyder og i verste fall treffer folk har det vært en god del tilfeller av. Potensielt livsfarlige eksplosjoner har det også vært i løpet av min karriere. Folk har også tatt fyr ved forskjellige anledninger, der den ene dessverre omkom og den andre overlevde ved et mirakel. Men hovedgrunnen er rett og slett at ryggen min ikke tåler den fysiske belastningen lenger. Var sykmeldt en periode før jeg begynte på kontor, så jeg har jo innsett at det ikke går. Men jeg kjenner på en slags sorg over det hele, for jeg kommer nok ikke til å jobbe i lignende stilling noen gang igjen. Det viktigste er uansett å bevare helsa nå som jeg har barn, så jeg må jo forsøke å akseptere der. Anonymkode: f146b...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #12 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan mener du den var «drømmejobben», ts? Klarer du å sette ord på hvordan dette var drømmejobben din? Generelt er det slik at drømmejobber, gode venner, partnere etc ikke kommer med et «men». Og ofte velger vi å likevel tenke på dem som «gode» ikke fordi de faktisk var eller er gode, men fordi vi har valgt å bygge oss en fantasiversjon av dem. Som ikke eksisterer utenfor vår egen fantasi. Men som vi likevel savner, drømmer om etc. Så var det drømmejobben? Eller valgte du å konstruere en fantasiversjon som altså ikke hadde alle de feil og mangler jobben i realiteten var belemret med? Og så savner du den fantasiversjonen (som altså aldri har eksistert)? Anonymkode: 63aa4...5a1 Du har nok delvis rett i det, jeg husker stort sett bare de gode sidene, selv om det helt klart var mye dårlig der også. Det jeg savner er miljøet, arbeidsoppgavene og at det var en fysisk aktiv jobb. Trengte jo ikke å tenke på å trene på fritiden, for jeg ble veldig sprek av jobben og holdt meg i form. Nå som jeg sitter på kontor holder jeg på å kjede vettet av meg. Det er naturstridig å sitte inne foran en skjerm åtte timer per dag, og bare det i seg selv er en stor grunn til mistrivsel med kontortilværelsen. Anonymkode: f146b...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #13 Del Skrevet 2. november Få deg en fysisk jobb et annet sted da? Jobber du i utlandet, eller er verftet egentlig smelteverk? For arbeidsulykker på verft er det lite av i nyhetene, en finger på Laksevåg og ulykke i Ulsteinvik. Men husker godt eksplosjonen av en smelteovn i Sogn. Så sinnsykt fokus det er på HMS høres det for meg utrolig ut at det er så mye ulykker og feil som det gis uttrykk for her… Anonymkode: 3ba04...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #14 Del Skrevet 3. november Jeg skjønner deg litt. Jobber på kontor nå, med rolige dager og egentlig alt for lite å gjøre. Savner å jobbe fysisk, å alltid ha noe fornuftig å gjøre, være trøtt i kroppen og ikke i hodet etter en lang dag. Men man blir ikke gammel i fysiske jobber. Anonymkode: cc27c...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #15 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 20.02): Hvorfor er jobben helseskadelig? Sanerte du asbest uten beskyttelse? Anonymkode: 3ba04...421 Skal ikke så mye til. Jeg gikk på betonggulv hele dagen i min forrige jobb. Knærne mine knirket i en alder av 23. Nå er jeg 34 i en helt annen jobbe, og knærne mine lager ikke en lyd. Anonymkode: cc27c...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå