Gå til innhold

Middagsbesøk av vennine og små barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får besøk av ei venninne i morgen med små barn. Har 2 små selv, så vi blir 4 barn mellom 1-4 år og 2 voksne. 

Ingen av barna et spesielt kresne (tror jeg), men ønsker å servere noe som er barnevennlig samtidig som det er litt spennende for oss voksne også.

Noen ideer?🥰

Anonymkode: ae3c4...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pizza med ulik topping er enkelt å tilpasse. Blåmuggost eller brie for dere voksne, og noe mildere for barna. 
Moussaka kan også være noe. Det er litt mer voksent enn lasagne i smakene, men ofte likt av store og små. Vurder om du vil lage mer autentisk med lam, eller mildere med storfekjøttdeig. 
Pai kan gjøres klar i kveld og settes i ovnen imorgen, eller stekes i kveld og bare varmes i morgen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lettvint og godt å lage en stor ovnspannekake med bacon. Du kan ha stekte potetbåter til.

Siden dere er ganske mange, og unger ofte er glad i pannekake, så trenger du kanskje to langpanner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza, som noen nevnte over, synes jeg er en god idé. Du kan lage taco eller nachos med carnitas (langtidsstekt kjøtt) i stedet for den vanlige tacokrydrete kjøttdeigen. Både saftigere og mer smakfull og så har du skåler med tilbehør og sauser som alle kan velge selv. Eller hva med noe asiatisk? Stekte nudler med kylling tror jeg både voksne og barn liker og du kan ha vårruller og jiaozi/gyoza med ulike dipsauser til også. Eller hva med ostefondue? Små skåler med f.eks. biffterninger, pølsebiter, blomkål, brokkoli, sølvløk, stekt sopp, ovnsbakte perlepoteter og biter av fersk baguette til å dyppe i. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna det jeg kaller kjøttdeigmat. Mange spiser alt for mye pasta, pizza, burgere, lasagne osv., så det er jo veldig kjedelig.

Lag fiskepakker i folie og stek i ovnen. Gjør klar fisk og skåler med grønnsaker, godt fiskekrydder osv, og la alle lage sin egne pakke 🙂. Morsomt for barna, og godt.

Anonymkode: 2cedc...6e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chili sin carne. Mild versjon. Med hva du ønsker av tilbehør, som tortillas chips, rømme, guacamole, ris, lime, avokado, revet ost, gratinerte tortilla osv osv

Anonymkode: 13edd...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 14.42):

Styr unna det jeg kaller kjøttdeigmat. Mange spiser alt for mye pasta, pizza, burgere, lasagne osv., så det er jo veldig kjedelig.

Lag fiskepakker i folie og stek i ovnen. Gjør klar fisk og skåler med grønnsaker, godt fiskekrydder osv, og la alle lage sin egne pakke 🙂. Morsomt for barna, og godt.

Anonymkode: 2cedc...6e7

Pizza trenger ikke være kjøttdeigmat da. Mye annet kjøtt enn kjøttdeig man kan ha på pizza, gitt. Kylling, serranoskinke, parmaskinke, chorizo osv. Mulighetene er nesten uendelige. Og kjøttdeig er vel ikke så vanlig å bruke på pizza lenger med med mindre man lager 80 talls-pizza. Jeg spiser helst vegetarpizza selv om jeg ikke er veggis. 

Anonymkode: b8e1a...68b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 22.52):

Sushi elsker alle her. 

Anonymkode: 2e80a...6f1

Nop. Her i huset liker ingen det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 22.52):

Sushi elsker alle her. 

Anonymkode: 2e80a...6f1

Sushi er for spesielt interesserte, merkelig ting å foreslå for småbarn. 

Anonymkode: 1ef4c...363

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har små i familien som elsker det 😋🍣 Mest glad i ulike maki uten så mye rå fisk, men de spiser det også. Fast innslag på familieforekomster i årevis med store og små. 

Om en ikke skal bestille så hadde jeg likevel funnet meg noe annet. Er en del å lage for flere, og ikke det en gjør på en hverdag trøtt og sliten etter jobb og med sultne barn på slep. I hvert fall ikke her. Laget pokebowls på en hverdag da, men hadde likevel laget noe annet her. Regner også med besøket er overstått nå. 😊

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol what? Vår på 3 elsker sushi. Ikke noe unormalt i det.

Anonymkode: 4a615...6a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg tror jeg faktisk kun har hørt om barn som liker sushi, jeg. Til og med en som er alvorlig kresen, og har kun et par-tre ting han klarer å spise. 

Anonymkode: 0a36f...fe8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ja, på 80-tallet kanskje - Sushi er langt unna "for spesielt interesserte" nå

og super småbarnsmat: mild smak, visuelt, morsomt å spise/velge fra fat, variert,

Anonymkode: 49223...0a6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldri hatt besøk av barn som ikke liker sushi faktisk, selv der foreldrene sier ungen ikke liker fisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sushibuffet (Sabrura) er det store her i huset. Pokebowls med salmalaks også (riktignok med edamame som eneste grønne). Også blant venner, og nevøer/nieser. 

Anonymkode: 31c42...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo middagen spist og gjestene har dratt for en god stund siden.

Anonymkode: 8f610...702

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er jo middagen spist og gjestene har dratt for en god stund siden.

Men nå, siden i går ettermiddag, diskuterer vi om barn liker sushi eller ikke... Ikke hva TS skal velge å servere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men nå, siden i går ettermiddag, diskuterer vi om barn liker sushi eller ikke... Ikke hva TS skal velge å servere. 

Hadde det bare vært innlegg  diskusjon sushi hadde jeg selvsagt ikke kommentert som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...