AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #41 Del Skrevet 11 timer siden Selg fritidsboligen aller først. Det viser vilje til å ta tak i egen situasjon. Deretter kontakte gjeldsrådgiver, eller begynne å forhandle litt selv, få ned rentene osv. Men man kan ikke sitte med luksus (=fritidsbolig) og klage over å ikke kunne betale andre kreditorer. Da møter du ikke mye velvilje antagelig. Og fritidsbolig er ingen god investering, det er ingen menneskerett å ha fritidsbolig, og veldig mange kjøper aldri en fritidsbolig. Vi har kjempegod økonomi, ville aldri finne på å bruke penger på fritidsbolig. Så det er heller ikke slik at det er noe "alle rike har". Anonymkode: 13fdb...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #42 Del Skrevet 11 timer siden Du må vel selge unna bolig og fritidsbolig før de går med på gjeldsordning? Anonymkode: ac3e3...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #43 Del Skrevet 11 timer siden Hadde halvparten (etter langvarig sykdom og videreutdanning). Løste det med privat lån hos min far. Har endret forbruk, god kontroll og tjener bra nå. Men var på lønnstrekk 1 år pga rot med gjeld til Lånekassen mm. Og måtte selge bolig. Alt var hos Namsmannen før jeg løste det. Om min far ikke hadde kunnet hjelpe meg, måtte jeg nok hatt gjeldsrådgiving og langvarig lønnstrekk. Anonymkode: 4ec0e...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #44 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri sagt at jeg ikke vil rydde opp i det økonomiske - det er akkurat det jeg vil. Og jeg prøver å gjøre det uten å miste store verdier av livet mitt, slik som fritidsboligen min er. Jeg går ikke nærmere innpå årsak av det på bakgrunn av anonymitet. Anonymkode: 0846c...50f Nå aner jeg ikke hvor denne hytta ligger hen, men hva med å gjøre som min kollega. Hun eier hytta, bruker den iblant, men mye av tiden er den på AirBnb og hu får inn store summer på det. Hu har leid inn vaske byrå i tilfellene hvor gjestene ikke vil vaske selv og de må betale for det så ingen ekstra jobb eller mas for hu sånn sett. Anonymkode: 5388c...c69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #45 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg beklager, jeg ordla meg feil. Hvis du vil, hadde jeg satt pris på om du kunne si noe om hvilken type erstatning du får. Grunn til at jeg spør er fordi jeg ser du skriver at du ble psykisk syk, og jeg er det selv, og lurer da på om det har noe med det å gjøre. Anonymkode: 0846c...50f Jeg vil være anonym, så kan ikke skrive nøyaktig hva slags erstatning. Men kan si at det har med årsaken bak psykisk sykdom og at det er kompensasjon for tap av arbeidsinntekt og menerstatning. Kunne godt ha fortalt deg om det privat, men er vel ikke lov å skrive til noen privat her. Anonymkode: 793e1...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #46 Del Skrevet 7 timer siden Ville aldri solgt fast eiendom om du absolutt ikke MÅ. Eneste sikkerheten du kan ha om alt går til helv.... Anonymkode: ab758...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Del Skrevet 7 timer siden Hvilken rente har du på lånene? Anonymkode: e07f0...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ville aldri solgt fast eiendom om du absolutt ikke MÅ. Eneste sikkerheten du kan ha om alt går til helv.... Anonymkode: ab758...598 Alt er jo gått til helvete allerede, så lurt å slette gjelden så FORT som mulig. Anonymkode: f7e7e...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #49 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde 550 000,- Tok tak, lagde et ordentlig regneark, betale ned de med høyest rente først. Solgte unna ting jeg ikke trengte, var så deilig å se at gjelden gikk litt ned, selv om det var mikroskopisk. Og kjøpestopp på klær, regner med at du også har fullt klesskap. Etter å ha fått god oversikt brukte jeg Lendo til å refinansiere til lavere rente. Jeg hadde som deg ingen inkassokrav eller misligholdt gjeld, det betyr at du får bedre rente enn mange andre. Jeg betaler mitt siste avdrag i november, ufattelig deilig! Anonymkode: b24fe...267 hvor mange år brukte du på å nedbetale? Anonymkode: 8fede...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå