Diana Skrevet i går, 06:59 #1 Del Skrevet i går, 06:59 (endret) Hva svarer man på det? I mitt tilfelle er det fordi jeg er usikker på om han vil være en god referanse, så jeg bruker 2 andre jeg vet er gode referanser. Jeg ble spurt dette på ett jobb intervju jeg var på nylig, og jeg hadde ingen god grunn å komme med, så måtte oppgi han fordi vedkommende ville snakke med nåværende leder. Selv om jeg bruker nåværende leder i den andre jobben min. Endret i går, 07:00 av Diana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #2 Del Skrevet i går, 08:40 Jeg svarte at jeg ikke ønsket å skape usikkerhet der jeg var. Det ble godtatt og jeg brukte en tidligere leder. Anonymkode: 97eb3...d56 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #3 Del Skrevet i går, 08:53 Det ville jeg tatt som et rødt flagg hos de du søkte jobb hos. Det er helt dønn normalt å ikke bruke nåværende leder som referanse. Det er jo en helt idiotisk ting å spørre om.. Så klart veldig mange ikke ønsker at nåværende leder skal få vite om at de søker seg vekk! Det vil jo for de fleste få negative konsekvenser, i form av at leder kan bli negativ til deg, ikke tørre gi deg oppgaver siden du kanskje skal slutte og ikke gjøre deg ferdig, osv osv. Jeg har aldri noen sinne brukt en nåværende leder, eller i det hele tatt nåværende kollega, som leder, og ingen har noen sinne reagert på det. Anonymkode: 55281...063 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:00 #4 Del Skrevet i går, 09:00 "Jeg vil ikke skape unødig støy der før jeg får tilbud om stillingen. Jeg liker arbeidsplassen godt, men denne jobben virker enda mer spennende" Anonymkode: 99570...330 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet i går, 09:12 Forfatter #5 Del Skrevet i går, 09:12 Lederen min vet jeg søker jobber. Jeg er står i en oppsigelsestid pga nedbemanning, så jeg må få en ny jobb før 31.12. Dette skrev jeg også i søknadsbrevet, for å vise at jeg er fleksibel på start tid. Derfor jeg ikke hadde ett godt svar å komme med. Jeg syntes forøvrig det var en rar forespørsel. Ingen av de andre jeg har vært på intervju hos har reagert på referansene jeg har brukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet i går, 09:16 #6 Del Skrevet i går, 09:16 Diana skrev (2 timer siden): Hva svarer man på det? I mitt tilfelle er det fordi jeg er usikker på om han vil være en god referanse, så jeg bruker 2 andre jeg vet er gode referanser. Jeg ble spurt dette på ett jobb intervju jeg var på nylig, og jeg hadde ingen god grunn å komme med, så måtte oppgi han fordi vedkommende ville snakke med nåværende leder. Selv om jeg bruker nåværende leder i den andre jobben min. Om han ikke er en god referanse, så må du fortelle hvorfor. For det handler jo like mye om deg som leder. Eller bare si at du har ikke informert leder enda om at du ser etter annet arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden 2 hours ago, Diana said: Lederen min vet jeg søker jobber. Jeg er står i en oppsigelsestid pga nedbemanning, så jeg må få en ny jobb før 31.12. Dette skrev jeg også i søknadsbrevet, for å vise at jeg er fleksibel på start tid. Derfor jeg ikke hadde ett godt svar å komme med. Jeg syntes forøvrig det var en rar forespørsel. Ingen av de andre jeg har vært på intervju hos har reagert på referansene jeg har brukt Om lederen din vet du søker jobber vil jeg si det er veldig spesielt og ikke ha vedkommende som referanse. Det ville vært et stort rødt flagg i min bok ialefall. Du sier jo indirekte at du ikke har fungert godt i den jobben du har hatt ved å unnlate vedkommende som referanse. Anonymkode: b04ff...15b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 20 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Om lederen din vet du søker jobber vil jeg si det er veldig spesielt og ikke ha vedkommende som referanse. Det ville vært et stort rødt flagg i min bok ialefall. Du sier jo indirekte at du ikke har fungert godt i den jobben du har hatt ved å unnlate vedkommende som referanse. Anonymkode: b04ff...15b Gjør jeg det? På hvilke måte da? Jeg har ikke hatt han som referanse fordi de første gangene jeg søkte jobb viste han det ikke. Og etter jeg fikk oppsigelse og han ble fortalt at jeg søker jobber har det bare ikke falt meg inn å bruke han, fordi jeg hadde 2 andre som fungerer helt utmerket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Det kommer jo litt an på hvor sant det er (og hvor sannsynlig det kan virke at det er sant), men det går an å prøve seg med at du ikke har jobbet så tett med din nåværende leder, og at de tidligere derfor kjenner deg bedre og kan gi bedre informasjon. Anonymkode: f88b9...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Normalt helt greit å ikke oppgi nåværende leder, fordi det er normalt å ikke fortelle leder om stillinger man søker. Men om du har sagt/skrevet at nåværende leder vet at du søker jobb, så må du ha en god forklaring. Det kan være at lederen ikke kjenner deg så godt, at dere har en form for konflikt, osv. Anonymkode: 696aa...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg bruker ikke siste arbeidsgiver som referanse fordi jeg har selv hørt hvordan hun sprer edder og galle om tidligere ansatte. Hun tok det svært personlig om noen sa opp. De fikk døra slengt igjen da de gikk og var ikke mange pene ord som ble sagt om dem i ettertid. Jeg jobber ikke der lenger heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå