Gå til innhold

Bryr menn seg om personlighet i det hele tatt? *rant*

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var også ung og bitter en gang. Men lærte av de som jeg så at tiltrakk seg folks oppmerksomhet. Det var ikke alltid så enkelt som at de var aller penest. 

Anonymkode: 71614...d57

Å være bitter er ikke bra. Vil tro at det ikke er enkelt å være en dame som tiltrekker seg mye oppmerksomhet heller...

Eller mann for den saks skyld. 

Jeg har ei veldig nydelig venninne. Det er ikke alltid hun syns dette er så gøy. Hun får mye oppmerksomhet fra menn når hun er på byen. Så det er en bakdel med å være pen og sjarmerende og. Har sett det i forhold til henne. Da vil jeg heller være slik jeg er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke snakke for alle, men på fest er de fleste pyntet og der er det ofte slik at de peneste kvinner og menn som har en stoppeffekt. Jeg har sett det med en kompis hvor jentene svermet rundt ham. Han likte en bestemt type kvinne og overså de fleste tilbud. Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har blitt sjekket opp på utested.

Jeg ser etter kvinner med en personlighet som jeg liker, men det er ikke så lett å finne ut av, spesielt ikke i en app, men for min del er det absolutt ikke slik at utseende trumfer alt. Tvert i mot, det er mange jeg ser er attraktive, men som personligheten ikke matcher det jeg liker. For å finne ut av personligheten må vi riktignok bli kjent, og det er vel kanskje noe av utfordringen og derfor det gjør det lettere å finne en partner i andre omgivelser enn på utested eller i en app.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kvinner har den holdningen om at det er de som skal bli sjekket opp, og hvis de selv må drive å sjekke opp så er det et nederlag. I tillegg vil det være et ekstra stort nederlag om de sjekker opp og blir avvist, så derfor forholder mange jenter seg til det trygge, altså det er bedre å ikke sjekke opp og bli oversett enn å sjekke opp og bli avvist.

I tillegg tror mange damer at menn som ikke tar initiativet ikke er interessert. Saken er den at det er mange menn som også ikke liker å sjekke opp av mange årsaker; det kan være at de ikke er flink til det, er redd for avvisning, er redd for å bli oppfattet som creep, er redd for de sosiale konsekvensene av å vise at de blir avvist etc. Det er rett og slett ubehagelig å bli avvist, også for menn. Det er mange menn som, med rette, sliter med dårlige erfaringer med sjekking og derfor unngår det. 

Det er sikkert rett at en festsetting der det er 1 eller 2 damer som klart peker seg ut som den peneste så får dem oppmerksomheten fra de fleste menn. På en annen side så er det bare en eller 2 menn som lykkes, om noen, så resten av mennene er åpen for kontakt med de andre damene. De fleste menn blir sjamert når en dame tar kontakt fordi de fleste menn opplever det så sjeldent. Det er gode muligheter for å sjarmere menn om man tar kontakt først. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pressplay skrev (1 time siden):

Det er sikkert rett at en festsetting der det er 1 eller 2 damer som klart peker seg ut som den peneste så får dem oppmerksomheten fra de fleste menn. På en annen side så er det bare en eller 2 menn som lykkes, om noen, så resten av mennene er åpen for kontakt med de andre damene. De fleste menn blir sjamert når en dame tar kontakt fordi de fleste menn opplever det så sjeldent. Det er gode muligheter for å sjarmere menn om man tar kontakt først. 

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, meg jeg hadde i hvert fall ikke giddet å ta initiativ overfor en som først hadde prøvd seg på en annen og så blitt avvist. Jeg synes det er fryktelig usjarmerende med menn som som først prøver seg på den peneste, og deretter jobber seg nedover i attraktivitet i håp om å få napp hos en eller annen. Jeg hadde ikke syntes det var noe hyggeligere å skulle legge meg etter en som i utgangspunktet hadde vist at han var interessert i noe helt annet enn meg, men som kanskje var åpen for kontakt fordi han ikke fikk den han egentlig ville ha. Det selv om vi teoretisk kunne vært en bedre match enn han og den pene damen han først la seg etter.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot å ta initiativ, eller i alke fall å initiere til samtale og kontakt, men da må det enten være med en som på en eller annen måte har vist meg en form for tegn på at han liker meg, eller med en som bare har vært nøytralt tilstede. Å prøve meg på noen som har blitt avvist av førstevalget, og kanskje er desperat nok til å bry seg med meg, det er nei takk. Så desperat er nemlig ikke jeg.

Anonymkode: 27734...cb2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, meg jeg hadde i hvert fall ikke giddet å ta initiativ overfor en som først hadde prøvd seg på en annen og så blitt avvist. Jeg synes det er fryktelig usjarmerende med menn som som først prøver seg på den peneste, og deretter jobber seg nedover i attraktivitet i håp om å få napp hos en eller annen. Jeg hadde ikke syntes det var noe hyggeligere å skulle legge meg etter en som i utgangspunktet hadde vist at han var interessert i noe helt annet enn meg, men som kanskje var åpen for kontakt fordi han ikke fikk den han egentlig ville ha. Det selv om vi teoretisk kunne vært en bedre match enn han og den pene damen han først la seg etter.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot å ta initiativ, eller i alke fall å initiere til samtale og kontakt, men da må det enten være med en som på en eller annen måte har vist meg en form for tegn på at han liker meg, eller med en som bare har vært nøytralt tilstede. Å prøve meg på noen som har blitt avvist av førstevalget, og kanskje er desperat nok til å bry seg med meg, det er nei takk. Så desperat er nemlig ikke jeg.

Helt enig med deg 😊 Samme strategi og følelser her. 

Anonymkode: 3ec81...08a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, meg jeg hadde i hvert fall ikke giddet å ta initiativ overfor en som først hadde prøvd seg på en annen og så blitt avvist.

Vel, her er en nyhet for deg. Det vil alltid være en eller annen som har et mer attraktivt førsteinntrykk enn deg. De fleste mennesker må godta det og legge den stoltheten bak seg. Så må du lese uttalelsen min i kontekst med åpningsinnlegget. I en slik setting blir man sjeldent direkte avvist, man får bare ikke muligheten til å ta det videre. Hvis du ikke tåler at andre får oppmerksomhet enn deg så vil det også være vanskelig å finne seg en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
pressplay skrev (26 minutter siden):

Vel, her er en nyhet for deg. Det vil alltid være en eller annen som har et mer attraktivt førsteinntrykk enn deg. De fleste mennesker må godta det og legge den stoltheten bak seg. Så må du lese uttalelsen min i kontekst med åpningsinnlegget. I en slik setting blir man sjeldent direkte avvist, man får bare ikke muligheten til å ta det videre. Hvis du ikke tåler at andre får oppmerksomhet enn deg så vil det også være vanskelig å finne seg en partner.

Mange kvinner, kanskje de fleste, har et behov for å føle seg utvalgt og spesiell for partneren. Vi ønsker ikke å bare være hvem som helst, den som tilfeldigvis dukket opp og ville ha ham når både plan A, B og C har mislyktes. Vi ønsker gjensidig kjærlighet, ikke å bare være en slags praktisk innretning i livet hans. Kanskje også med en viss uro for at han lett kan bytte oss ut om noe bedre dukker opp, fordi vi jo ikke på noen måte er spesielle for ham.

Det er litt trist at en del menn ser ut til å tro at det å finne en partner er omtrent det samme som å kjøpe ny vinterjakke, så når den kuleste jakka er for dyr og andrelaget er utsolgt i riktig størrelse, er det helt uproblematisk å slå seg til ro med noe litt lenger ned på skalaen. Og så kan den jo bare byttes ut når noe bedre dukker opp. Men i motsetning til jakker har kvinner følelser.

Litt på siden, så er det jo også verdt å dra på smilebåndet av at det som beskrives i trådstart er omtrent det samme som menn liker å beskylde kvinner for, nemlig å bare gå for en bitte liten elite av de aller peneste, og ignorere alle andre. Det hadde nok blitt enklere for menn å finne en partner også, om de i større grad gikk for kvinner på sitt eget nivå, i stedet for å bare sverme rundt de peneste som møll rundt en lyskilde. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med de som er med på "Jakten på kjærligheten"?

Synes du de er desperate? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (50 minutter siden):

Hva med de som er med på "Jakten på kjærligheten"?

Synes du de er desperate? 

Der må jeg svare med forbehold, siden jeg aldri har sett en hel sesong, bare en og annen episode her og der. Jeg hadde aldri kunne være med på noe sånt, det hadde blitt for kunstig og rart. Dog vil jeg tro at det etter en tid vol være ganske tydelig hvem av de interesserte som er bondes favoritt, og om man føler det blir feil eller rart å bli med videre om man ikke er favoritten regner jeg med man kan trekke seg. Så sånn sett er vel ikke konseptet så mye mer desperat enn nettdating, det er bare veldig rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange kvinner, kanskje de fleste, har et behov for å føle seg utvalgt og spesiell for partneren. Vi ønsker ikke å bare være hvem som helst, den som tilfeldigvis dukket opp og ville ha ham når både plan A, B og C har mislyktes. Vi ønsker gjensidig kjærlighet, ikke å bare være en slags praktisk innretning i livet hans. Kanskje også med en viss uro for at han lett kan bytte oss ut om noe bedre dukker opp, fordi vi jo ikke på noen måte er spesielle for ham.

Det er litt trist at en del menn ser ut til å tro at det å finne en partner er omtrent det samme som å kjøpe ny vinterjakke, så når den kuleste jakka er for dyr og andrelaget er utsolgt i riktig størrelse, er det helt uproblematisk å slå seg til ro med noe litt lenger ned på skalaen. Og så kan den jo bare byttes ut når noe bedre dukker opp. Men i motsetning til jakker har kvinner følelser.

Litt på siden, så er det jo også verdt å dra på smilebåndet av at det som beskrives i trådstart er omtrent det samme som menn liker å beskylde kvinner for, nemlig å bare gå for en bitte liten elite av de aller peneste, og ignorere alle andre. Det hadde nok blitt enklere for menn å finne en partner også, om de i større grad gikk for kvinner på sitt eget nivå, i stedet for å bare sverme rundt de peneste som møll rundt en lyskilde. 

Menn har følelser dem og 💕. Noen er mer følsomme enn andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlighet betyr utvilsomt mest. Selvsagt betyr utseende noe også, men det hjelper ingenting om ikke personligheten er bra. Jeg har null interesse av å ligge med noen jeg ikke er (på vei til å bli) sammen med, og dermed er det til syvende og sist personligheten som er utslagsgivende.

Anonymkode: 2a27c...c66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 4.45):

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre. Okey, sånn er det, men disse kvinnene gjør jo ingenting? De sier ikke noe interessent, de er ikke dype, de bare smiler og oppfører seg egentlig kjempeteit

Anonymkode: 6ecf4...0b6

Nå vet ikke jeg hva du legger i kjempeteit, men kvinner som tøyser og smiler er nettopp ofte greia.

Jeg har noen pene venninner og noen som er helt ordinære - det er ikke utseendet som er utslagsgivende for hvem som har draget. Min pene venninne Tause Birgitte får mange blikk og "ekstra service" på overfladisk nivå av folk som synes hun er pen, men menn flokker ikke rundt for å henge med henne på fest - hun er alt for utilnærmelig. Får man henne i snakk, er hun veldig seriøs og distansert. Det er selvfølgelig ikke noe galt med å være sånn, men du blir ikke festens midtpunkt.

Fellestrekket for mine venninner som stadig er omgitt av menn i sosiale settinger og har en serie med beilere som ønsker noe seriøst med dem, er at de har høy EQ og sosial kompetanse. De er generelt varme, sjarmerende damer med god selvtillit og humoristisk sans, utstrålingen deres gjør at menn (og venninner) kommer til dem og blir værende fordi de er behagelige å være rundt. Ikke er de redde for avvisning heller, de tør å vise at de liker en mann og er god til å flørte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk med smittende humør tiltrekker seg også personer som ikke er beilere også. De er bare morsomme å være rundt. Det er dermed ikke sikkert at personen som kommer til deg har «jobbet seg nedover», men bare hatt det gøy.

Anonymkode: b8314...d13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre. Okey, sånn er det, men disse kvinnene gjør jo ingenting? De sier ikke noe interessent, de er ikke dype, de bare smiler og oppfører seg egentlig kjempeteit. Man skulle tro at de kunne skutt en i familien til gutta og likevel hadde gutta sirklet rundt hun. Samme dynamikk på snapchat. Til og med en oppegående dritt som jeg liker oppfører sseg på den måten. Blir så irritert. Er det noe håp eller er utseende alt? Fordi jeg klarer virkelig ikke å se hva disse jentene gjør som liksom skulle tilsi at menn kom til å like dem så godt. Jeg så noe av det på videregående, men på videregående var gutta åpne for å snakke med alle men jeg synes det har tatt helt av etter at jeg begynte å studere. Det er virkelig ille nå og tinder er vel egentlig den eneste muligheten jeg har til å komme i kontakt med menn, men der vil de bare ligge (og driver med helt vilt skuespill for å oppnå det 🤮).

"Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at..."

...og bare der kunne du stoppet opp og tenkt litt - folk som "bare vil ligge" er jo overrepresentert når det gjelder sjekking i fest-situasjoner. Festing og fyll er ikke en plattform folk normalt bruker til å finne kjærester. Det gjør man best i edru tilstand, og DA har personlighet alt å si. Mye mer enn utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre. Okey, sånn er det, men disse kvinnene gjør jo ingenting? De sier ikke noe interessent, de er ikke dype, de bare smiler og oppfører seg egentlig kjempeteit. Man skulle tro at de kunne skutt en i familien til gutta og likevel hadde gutta sirklet rundt hun. Samme dynamikk på snapchat. Til og med en oppegående dritt som jeg liker oppfører sseg på den måten. Blir så irritert. Er det noe håp eller er utseende alt? Fordi jeg klarer virkelig ikke å se hva disse jentene gjør som liksom skulle tilsi at menn kom til å like dem så godt. Jeg så noe av det på videregående, men på videregående var gutta åpne for å snakke med alle men jeg synes det har tatt helt av etter at jeg begynte å studere. Det er virkelig ille nå og tinder er vel egentlig den eneste muligheten jeg har til å komme i kontakt med menn, men der vil de bare ligge (og driver med helt vilt skuespill for å oppnå det 🤮).

De smiler. Bare det går en lang vei. Hvorfor tror du mange menn kan bli betatt av kassadamer og annet? Et smil og et blikk er ofte nok til at man søker kontakt. 

Selvfølgelig spiller det ytre inn også, men i slike sammenhenger betyr faktisk det å få et tegn på aksept ganske mye. For menn, som ofte er den som må/forventes å ta kontakt er det forferdelig å bli avvist. Hvis du var en mann; ville ikke du gått til den som smilte og ler rundt deg fremfor det som er «nøytrale» eller ikke gir blikkontakt/et smil?

De oppfører seg kanskje kjempeteit (hva vet jeg?), men det er jo da videre et tegn på at man ikke tar seg selv høytidelig… et signal som ofte tilsier at man er enkel å forholde seg til.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Doolittle skrev (På 1.11.2024 den 1.01):

Herregud for noe menneskefiendtlig incel/tradwife-vås. 

Man skal jammen møte mange ekle personligheter her inne.

Anonymkode: c6d54...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Grandidosa83 skrev (5 minutter siden):

De smiler. Bare det går en lang vei. Hvorfor tror du mange menn kan bli betatt av kassadamer og annet? Et smil og et blikk er ofte nok til at man søker kontakt. 

Ja. Jeg liker også andre menn som smiler. Ikke på noen kjønnslig måte, men de som anerkjenner din eksistens og gir inntrykk av et uproblematisk syn på livet er da mye mer interessant enn dysterpyttene og de nevrotiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja. Jeg liker også andre menn som smiler. Ikke på noen kjønnslig måte, men de som anerkjenner din eksistens og gir inntrykk av et uproblematisk syn på livet er da mye mer interessant enn dysterpyttene og de nevrotiske?

Jeg kan meddele at vi nevrotiske kan å smile til folk vi også. 

Anonymkode: 3ec81...08a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 5.26):

menn er helt hinsides fake

Nei, det er virkelig en gåte hvorfor menn ikke svirrer som flyer rundt deg… 😂

Anonymkode: eafe4...c73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For menn er det følgende: Personlighet betyr svært lite når det gjelder et ligg. Personlighet betyr svært mye når det gjelder langsiktige forhold.

Anonymkode: 1a81a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...