Gå til innhold

Bryr menn seg om personlighet i det hele tatt? *rant*

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje. Men i så fall hvorfor vil du ha en sånn mann? 

Anonymkode: 71614...d57

Hvor skrev jeg at jeg ville ha det? 

Poenget er bare at for menn betyr utseende 99%. Du kan være ordentlig fæl i personlighet men menn vil fremdeles stille seg i kø for å få deg.

Anonymkode: 4d25a...566

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Poenget er bare at for menn betyr utseende 99%. Du kan være ordentlig fæl i personlighet men menn vil fremdeles stille seg i kø for å få deg.

Det er sant. Har sett mange eksempler på det gang på gang. Utseendet er mye viktigere for menn enn personlighet. 

Anonymkode: b1ea5...724

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Så mye betyr det nok ikke. Og mange som er pene er jo også hyggelige. Men ikke alle, såklart. Og mange som ikke er pene er likevel sjarmerende. De har ikke fokus på "hva andre gjør" men lever sitter eget liv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går for begge deler. Selvfølgelig orker jeg ikke å være sammen med en dame med dårlig personlighet.

Anonymkode: f1fdd...9bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre. Okey, sånn er det, men disse kvinnene gjør jo ingenting? De sier ikke noe interessent, de er ikke dype, de bare smiler og oppfører seg egentlig kjempeteit. Man skulle tro at de kunne skutt en i familien til gutta og likevel hadde gutta sirklet rundt hun. Samme dynamikk på snapchat. Til og med en oppegående dritt som jeg liker oppfører sseg på den måten. Blir så irritert. Er det noe håp eller er utseende alt? Fordi jeg klarer virkelig ikke å se hva disse jentene gjør som liksom skulle tilsi at menn kom til å like dem så godt. Jeg så noe av det på videregående, men på videregående var gutta åpne for å snakke med alle men jeg synes det har tatt helt av etter at jeg begynte å studere. Det er virkelig ille nå og tinder er vel egentlig den eneste muligheten jeg har til å komme i kontakt med menn, men der vil de bare ligge (og driver med helt vilt skuespill for å oppnå det 🤮).

Anonymkode: 6ecf4...0b6

Du nevner en setting med fest, hvor det sannsynligvis er høy musikk og alkohol involvert. 

Det er ikke settingen hvor en nødvendigvis blir fryktelig kjent med hverandre på det dypere plan. Menn er visuelle og blir naturlig nok tiltrukket til attraktive damer på fest og vil ha det gøy. Der kan en oppføre seg teit og dumt, det er gøy for mange. En vil ikke nødvendigvis snakke om de dypere ting og bli kjent med personligheten til halvfulle folk som ikke får vist seg fra sin beste side. 

Anonymkode: 8a97d...504

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja. Så mye betyr det nok ikke. Og mange som er pene er jo også hyggelige. Men ikke alle, såklart. Og mange som ikke er pene er likevel sjarmerende. De har ikke fokus på "hva andre gjør" men lever sitter eget liv. 

Alle har fokus på hva andre gjør, vi er en sosial art. Vi snakker på en diskusjonsside og diskuterer oppførsel og attraksjon, vi bryr oss jo åpenbart. 

Anonymkode: 3ec81...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilken type mann er du ute etter?

Er det partygutta, som lever og ånder for neste fest, eller er det de gutta som har andre interesser, og som er mer seriøse?

Jeg tror sistnevnte er mer oppegående og har større forståelse for at damer er mer enn kun et utseende. Så kommer vi ikke bort fra at de gutta du som student ferdes blant, de er i mange tilfeller lite modne. De er ofte opptatt av å prøve ut flest mulig damer, uten å binde seg, og det kan jo være greit at de raser fra seg før de finner en de ønsker et seriøst forhold med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest, byen, Tinder, Snapchat osv. osv. er for puling, ikke forhold.

Anonymkode: ddf01...e01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

* Ikke bruk snus

* Ikke sitt som en kar

* Ikke gå som en kar

* Ha en subtil selvtillit og utstråling, heller enn platt selvskryt og jag etter bekreftelse

* Empati med barn, dyr, andre kvinner og menn

Alt det moren din lærte deg om å få til alt selv, at en moderne kvinne er en klippe som ikke trenger noen og som trives best i ensomhet: legg det av deg.

Sa jeg at snus er uforenlig med femininitet?

Anonymkode: c6d54...a48

Herregud for noe menneskefiendtlig incel/tradwife-vås. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er sant. Har sett mange eksempler på det gang på gang. Utseendet er mye viktigere for menn enn personlighet. 

Og sånn er det ikke for kvinner, mener du?

Menn og kvinner er ikke spesielt ulike. I en slik setting går alle etter hva slags utstråling folk har. Virker du som en person som er morsom å snakke med, så snakker folk med deg. Kanskje er du verdens kuleste person, men kanskje det ikke kommer så godt fram i en festsetting, og da er det andre som får oppmerksomheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at personer som er mest ekstrovert, entusiastiske og morsomme gjerne får mest oppmerksomhet. Eller så føler man på "energien" hvem man har best kjemi med - om personen "føles" komfortabel å henge rundt. Eller om man er ute etter noe mer enn en samtale så prøver man seg på de man finner mest tiltrekkende - det gjelder vel både menn og kvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle har fokus på hva andre gjør, vi er en sosial art....

Alle har ikke negativt fokus på andre på den måten ts beskriver nei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alle har ikke negativt fokus på andre på den måten ts beskriver nei. 

Jo, det er svært normalt. Om noen opplever det kommer de garantert til å tenke på det. Tror du genuint et eneste menneske i verden som søker romanse eller sex ikke vil tenke over og vurdere eller irritere seg, være lei seg om de sliter med å møte noen ig hvorfor de sliter?

Det er høyst urealistisk. Folk flest er helt typiske. Selv jeg som har en eksentrisk mental sykdom er ikke original, det meste vi får for oss, har noen andre også fått for seg igjen og igjen og igjen. Så slutt å overdriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doolittle skrev (7 timer siden):

Hvorfor er dette tradwife - vås? Dette er jo en person sin subjektive mening om femininitet som tiltrekker. Det er mange menn som mener det samme. De er da ikke alle incels selv om de finner kvinner som ikke snuser mer feminine enn de som snuser for å ta et av punktene.

Menn er også biologisk tiltrukket av feminin gange som fremhever de kvinnelige formene. Derfor høye heler fortsatt er såpass populære skotøy selv om joggesko er mer behagelig.

Ingen plikter å følge den listen anonym et eller annet skrev, men å avskrive dette som incel og vås uten og komme med et ordentlig motargument blir for dumt.

Anonymkode: c80c9...afb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (7 timer siden):

Jeg synes mange av rådene der passer bra til menn også jeg. Snus er aldri attraktivt, og mange menn har en merkelig gange med bredbent og hjulbent stil som ikke er pen å se på. Selvskryt og jag etter bekreftelser er ingen vinnerkombinasjon, og empati er en viktig egenskap. 

Anonymkode: 54804...19f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Altså...for å sette det på spissen så kan du være en ordentlig kjip heks som utnytter han for alt og han vil fremdeles logre som en bikkje for deg så lenge du er pen.

Stakkars mann. Da må han få seg en ryggrad. Det er viktig å være rak i ryggen, og ha ryggen fri 👏👏👏👏.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 8.04):

Jo, det er svært normalt. Om noen opplever det kommer de garantert til å tenke på det. Tror du genuint et eneste menneske i verden som søker romanse eller sex ikke vil tenke over og vurdere eller irritere seg, være lei seg om de sliter med å møte noen ig hvorfor de sliter?

Det er høyst urealistisk. Folk flest er helt typiske. Selv jeg som har en eksentrisk mental sykdom er ikke original, det meste vi får for oss, har noen andre også fått for seg igjen og igjen og igjen. Så slutt å overdriv.

Jeg var også ung og bitter en gang. Men lærte av de som jeg så at tiltrakk seg folks oppmerksomhet. Det var ikke alltid så enkelt som at de var aller penest. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 4.45):

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre.

Anonymkode: 6ecf4...0b6

Fellesnevner med alle festene du er på der du ikke får oppmerksomhet er deg.

Anonymkode: 57ace...d6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fellesnevner med alle festene du er på der du ikke får oppmerksomhet er deg.

Anonymkode: 57ace...d6d

Skrev ts at hun bare har vært på fester med 2 eller 3 kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 19.13):

Det kommer vel an på mannen vil jeg tro. Noen menn foretrekker personlighet. Det er vel slik det blir, når det er så mye fokus på utseende i media dessverre. Ingenting er bra nok, selv for damer. 

Øyebryn skal fikses på, silikon, botox, lipfillers osv...

Vi lever i en gal gal verden spør du meg. Folk må selvfølgelig få gjøre som de vil. Er ikke det, men det er ikke en positiv utvikling syns jeg. Tvert imot.

Det er viktig å ta vare på seg selv. Det er mange som sliter med selvbilde sitt, og det er ikke vanskelig å forstå grunnen til det. 

Det er et enormt press i samfunnet. Mange mennesker lever et stressende liv. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...