Gå til innhold

Er det verdt å gå gjennom enda en ADHD-utredning? Får jeg det i det hele tatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har veldig mange symptomer som har hemmet meg helt fra barndommen, og i enda større grad nå. Kom gjerne med forslag til hva det ellers kan være, når selv psykologen var enig i at symptomene stemte med ADHD.

Hvilken dokumentasjon skulle det vært? Hos jenter sitter kaoset gjerne på innsiden og de er veldig flinke til å maskere symptomene sine. Jeg var aldri utagerende før jeg var 12, så skolen fanget ikke opp noe. Dette er veldig vanlig for jenter med ADHD.

Anonymkode: e5581...310

Igjen så kan alle ha symptomer på ADHD, men i likhet med deg så har ikke alle ADHD bare fordi de har noen trekk.

https://www.helsenorge.no/sykdom/utviklingsforstyrrelser/adhd/

«ADHD-symptomer er vanlige i befolkningen

De fleste kan kjenne seg igjen i mange symptomer på ADHD. På samme måte som med blodtrykk eller feber, vil symptomene på ADHD variere i styrke. Du kan derfor ha flere symptomer på ADHD uten at du har diagnosen»

https://www.adhdnorge.no/artikkel/hva-er-alvorlige-vansker

«ADHD Norge ser behovet for at det stilles visse alvorlighetskrav til hva som kvalifiserer til en diagnose. Det er mange som kan kjenne seg igjen i symptombeskrivelsen på ADHD, men det er ikke dermed sagt at«alle» har ADHD.»

Jeg er også jente med ADHD og ja man kan maskere noe, men har man ADHD er det fullstendig umulig å maskere  alle symptomer 24/7. og om du tror at utagering er det eneste kriteriet som må være til stede før fylte 12 så har du misforstått. Og det er heller ikke kun på skolen hvor symptomene før fylte 12 må være tilstede.

Anonymkode: 4293e...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...