Gå til innhold

Samboer mener jeg må betale markedsverdi av bolig

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hateridioter skrev (12 minutter siden):

Hun har kjøpt huset rimelig av sin far og han har betalt husleie, da bør hun ha klart å ha en brukbart romslig økonomi.

At hun har kjøpt huset rimelig betyr ikke at det er et rimelig hus.

Får du kjøpt et hus til 10 millioner for 8 millioner har du fått kjøpt det rimelig, men det er likevel et dyrt hus.

Vi vet ikke hva hun betalte for huset, eller hva det var verdt.

Ikke vet vi hva han har betalt i husleie, og om det har vært nok til å bedre økonomien hennes nevneverdig vs det å måtte eie og vedlikeholde hus alene.

Men siden hus og økonomi har vært et gjentagende tema for krangel dem i mellom, så vet vi nokså sikkert at byrdene og ansvaret ikke har vært jevnt fordelt mellom dem.

Anonymkode: f314e...c6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (9 minutter siden):

Det står kun at han har bidratt. Det står ikke hva han har bidratt med. At det er oppussing er din antagelse. Og var det i så tilfelle en oppussing av verdi, eller bare fordi han ville ha et kontor med lyseblå vegger i stede for grå? Noe vi ikke vet noe om. Og bidraget TS henviser til kan strengt tatt og være husleien, om vi skal spekulere litt og anta ut fra egne meninger.

Da hadde han vel ikke skrevet: "jeg har betalt leie til nå og brukt en del penger relatert til boligen også" 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At hun har kjøpt huset rimelig betyr ikke at det er et rimelig hus.

Får du kjøpt et hus til 10 millioner for 8 millioner har du fått kjøpt det rimelig, men det er likevel et dyrt hus.

Vi vet ikke hva hun betalte for huset, eller hva det var verdt.

Ikke vet vi hva han har betalt i husleie, og om det har vært nok til å bedre økonomien hennes nevneverdig vs det å måtte eie og vedlikeholde hus alene.

Men siden hus og økonomi har vært et gjentagende tema for krangel dem i mellom, så vet vi nokså sikkert at byrdene og ansvaret ikke har vært jevnt fordelt mellom dem.

Anonymkode: f314e...c6d

Det står billig i hi, ikke rimelig. Hverken 8 eller 10 mill var ett billig hus i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg må si jeg er imponert over de herrene som ønsker å dikte opp unnskyldninger for TS som skyflet unna sin gyldne mulighet.

Jeg er ikke imponert over deg og andre. 

Saken er at hvis jeg blir skilt så ønsker ikke jeg at hun skal stå på bar bakke mens jeg anklager henne for å ikke ha tenkt fremover. Jeg er ikke så kynisk, og dessuten er det jo fordel for barna at begge foreldrene klarer seg nogenlunde.

Derfor har jeg sagt at vi deler alt likt om vi blir skilt, selv om jeg har tatt mer verdier inn i forholdet. Hvorfor ikke? Jeg vil ikke være den mannen som flår dama maksimalt når det blir slutt.

Det er dessuten mange kvinner som er enige i at hun bør gi en liten rabatt. Dette handler ikke om kjønn, men personlighet.

Anonymkode: e32a7...2e4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (5 minutter siden):

Da hadde han vel ikke skrevet: "jeg har betalt leie til nå og brukt en del penger relatert til boligen også" 🤔

Hvorfor er du så intens i forsvaret av TS? 
Du gjentar og gjentar deg sjøl hele tiden. 
Ingen her vet hva TS har betalt i husleie eller hvordan han har stilt opp for samboer i desse årene som har gått. 
Det er kanskje naturlig å tenke at han ikke hadde så mye å stille opp med i husleie i  den tiden han slet økonomisk ? 
Du kan senke skuldrene nå og tenke at mannen tar tæring etter næring , og finner en løsning . 
Men er du TS siden du er så på hugget ? 

Anonymkode: 1e4a9...b7a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke imponert over deg og andre. 

Saken er at hvis jeg blir skilt så ønsker ikke jeg at hun skal stå på bar bakke mens jeg anklager henne for å ikke ha tenkt fremover. Jeg er ikke så kynisk, og dessuten er det jo fordel for barna at begge foreldrene klarer seg nogenlunde.

Derfor har jeg sagt at vi deler alt likt om vi blir skilt, selv om jeg har tatt mer verdier inn i forholdet. Hvorfor ikke? Jeg vil ikke være den mannen som flår dama maksimalt når det blir slutt.

Det er dessuten mange kvinner som er enige i at hun bør gi en liten rabatt. Dette handler ikke om kjønn, men personlighet.

Anonymkode: e32a7...2e4

Er som jeg skulle sagt det selv. Har man valgt å satse på hverandre så vil man hverandre vel når det blir slutt også. I det minste for barnas skyld. 

Anonymkode: 8f151...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nødvendig vedlikehold bidrar ikke til verdistigning. Med mindre du har vært med og betalt for betydelige oppgraderinger (ny garasje, påbygg e.l), ville jeg ikke bedt om fratrekk for dette. "Husleie" er også helt på sin plass.

Uten å vite så mange detaljer virker det som du er den urimelige her.

Du kan eventuelt hente inn 2 eller 3 ulike verdivurderinger og be samboer om å la deg kjøpe deg inn til den rimeligste av dem, altså noe rabatt ift gjennomsnittet. Syns du det er for dyrt, så lar du heller være.

At dere har barn sammen er for meg helt irrelevant i forbindelse med dette spørsmålet.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor er du så intens i forsvaret av TS? 
Du gjentar og gjentar deg sjøl hele tiden. 
Ingen her vet hva TS har betalt i husleie eller hvordan han har stilt opp for samboer i desse årene som har gått. 
Det er kanskje naturlig å tenke at han ikke hadde så mye å stille opp med i husleie i  den tiden han slet økonomisk ? 
Du kan senke skuldrene nå og tenke at mannen tar tæring etter næring , og finner en løsning . 
Men er du TS siden du er så på hugget ? 

Intens fordi jeg påpeker hva som står i hi? Ja, jøsses 😂

Jeg beklager at jeg ikke har fått med meg avstemmingen der det ble bestemt at ts skulle tas.

Ts er mann, jeg er dame.

Endret av Hateridioter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (50 minutter siden):

Det vet du ikke. Det blir spekulasjoner. Det kan like godt være at TS tror ny plenklipper og nye lamper/sofa er et bidrag til boligen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Ts er mann, jeg er dame.

Du tolker det som står i HI mener du vel. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Du tolker det som står i HI mener du vel. 

Jeg siterte ordrett fra hi.

Siden det tydeligvis har vært en avstemming om at ts skal tas forlater jeg denne tråden nå.

Endret av Hateridioter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Jeg siterte ordrett fra hi.

Men ordrett betyr ikke at du vet hva TS mente. Du tolker ordene og konkluderer, og mener at du har mer rett i dine tolkninger enn andre. Det er litt rart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (1 time siden):

Jeg beklager at jeg ikke har fått med meg avstemmingen der det ble bestemt at ts skulle tas.

Ts er mann, jeg er dame.

Det ble bare så trøttende at du teppebomber denne tråden med samme melding om og om igjen .
 Jeg har ikke sagt noe om at TS skal tas. 
Jeg  kommenterte bare at du ble for drøy.  
Når du kaller deg Hateridioter så blir du en lettvekter 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...