Buho Skrevet 30. oktober #1 Del Skrevet 30. oktober Har vært elektriker siden 2017, jeg har ikke kropp til å drive med det lenger.. jeg vil ha kontor jobb men vet ikke hva og hvordan jeg kan få til det, noen som har noen råd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 30. oktober #2 Del Skrevet 30. oktober kontorjobb er jo mye forskjellig, alt fra kundeservice til statsminister, er det noe spesielt du intressere deg for? skal du ta noe utdannelse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #3 Del Skrevet 30. oktober Faglærer på videregående elektro.(Du trenger sikkert påbygging.) Selger hos stort elektro firma Anonymkode: 36e97...90a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #4 Del Skrevet 30. oktober Yrkesfaglærer? Bachelor du kan ta om du har fagbrev. Anonymkode: c1fd7...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buho Skrevet 30. oktober Forfatter #5 Del Skrevet 30. oktober Synes forsikring er ganske spennende, tax man osv, men har ganske leia av skole😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #6 Del Skrevet 30. oktober Buho skrev (1 time siden): Har vært elektriker siden 2017, jeg har ikke kropp til å drive med det lenger.. jeg vil ha kontor jobb men vet ikke hva og hvordan jeg kan få til det, noen som har noen råd? Kan fagskole være et aktuelt alternativ for deg? https://fagskolene.no/studier/elektro Anonymkode: 761fb...acc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #7 Del Skrevet 30. oktober Noen elektrofirma selger tjenester til større prosjekter, f.eks kontor eller nybygg. Da må noen utforme slike tilbud, dra på befaring / ferdigbefaring, ta i mot boligkjøpere som ønsker å oppgradere og håndtere klager. Man blir en slags prosjektleder. Der må det jo være en fordel å være elektriker i bunn tenker jeg. Anonymkode: a046a...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #8 Del Skrevet 30. oktober Jeg tok teknisk fagskole på deltid, jobber nå som senioringeniør i et stort firma. Der jeg jobber er det en del med fagbrev som jobber med arbeidsforbredelse, planlegger jobber bestiller utstyr, beregner mengder og timetall og så videre. Anonymkode: a40a2...4c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #9 Del Skrevet 30. oktober Kan du ikke rykke opp i firmaet du jobber i? Det er jo gjerne slik mellomleder stillinger blir besatt, de som er utslitt av å jobbe på gulvet. Anonymkode: 617f7...041 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #10 Del Skrevet 30. oktober Fagskole eller høyskole. Bli saksbehandler. Anonymkode: 40924...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #11 Del Skrevet 30. oktober Teknisk fagskole er toårig (også mulig å ta på deltid) og gir veldig gode muligheter for både kontorjobb og god lønn. To år etter endt utdanning ved teknisk fagskole hadde samboeren min gått opp 300 000 i lønn og sitter med beina høyt på kontor. Riktignok innen maskinteknikk, men det er nok ikke så stor forskjell. Anonymkode: 747f8...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #12 Del Skrevet 31. oktober Buho skrev (8 timer siden): Har vært elektriker siden 2017, jeg har ikke kropp til å drive med det lenger.. jeg vil ha kontor jobb men vet ikke hva og hvordan jeg kan få til det, noen som har noen råd? Hadde nok tatt et tak og lagt om livsstilen litt også med tanke på trening/kosthold, for mistenker sterkt at dette ikke er på topp? Elektriker yrke er ikke så hardt fysisk at du skulle være utslitt etter så kort tid, men at du har lyst til å gjøre noe annet er helt legitimt! (Er elektriker selv, og startet som dette i 1995 så kan litt om det) Anonymkode: 7d873...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #13 Del Skrevet 31. oktober Har du vurdert vaktmesterarbeid, internkontroll eller lignende? Kontorjobber innen elektro består ofte av roller som saksbehandler, prosjektleder eller kalkulatør. Jeg har prøvd meg på slike stillinger, men savnet å jobbe praktisk igjen. Kalkulasjon kan bli ganske ensformig med store tilbud og korte tidsfrister, mens prosjektledelse innebærer mye oppfølging av andre. Saksbehandlerrollen er ofte en mellomposisjon – hvor avhenger mye av teamet og hvor godt alle samarbeider Anonymkode: 1d156...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buho Skrevet 31. oktober Forfatter #14 Del Skrevet 31. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde nok tatt et tak og lagt om livsstilen litt også med tanke på trening/kosthold, for mistenker sterkt at dette ikke er på topp? Elektriker yrke er ikke så hardt fysisk at du skulle være utslitt etter så kort tid, men at du har lyst til å gjøre noe annet er helt legitimt! (Er elektriker selv, og startet som dette i 1995 så kan litt om det) Anonymkode: 7d873...748 Jeg har godt kosthold og jeg trener, men jeg er født med en feil i ryggen min, som gir meg låsninger ganske ofte. Derfor vil jeg gjøre noe annet, elektriker yrke kan være ganske hardt jo spørs jo hva du gjør for så vidt, jeg er jo industri elektriker. Endret 31. oktober av Buho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #15 Del Skrevet 31. oktober Jeg jobber som ingeniør og har en del kolleger med elektrikerbakgrunn, både "i felt" og som ingeniører.Vi trenger folk, så det er bare å søke. Anonymkode: 1e1cf...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 31. oktober #16 Del Skrevet 31. oktober Hva med kundeservice/salg elektrorelatert? Automasjon/SD anlegg/styring? Eller hva som helst i offentlig drift, da kan du sitte på ræva hele dagen😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #17 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Elektriker yrke er ikke så hardt fysisk at du skulle være utslitt etter så kort tid, men at du har lyst til å gjøre noe annet er helt legitimt! (Er elektriker selv, og startet som dette i 1995 så kan litt om det) Anonymkode: 7d873...748 Det går hardt ut over knærne å være elektriker. Man står veldig ofte,daglig, i krøkkete stillinger på knærne for å komme til el-uttak og kontakter osv. Andre ganger står man på toppen av en gardintrapp. Sønnen min er elektriker, og falt ned fra en gardintrapp en gang og landet på baken. Det gikk hardt utover halebeinet og han haltet i lang tid etterpå. Hans knær begynte å slite etter bare tre år i yrket. Og det til tross for at man bruker pads innfelt i knærne på arbeidsbuksene. Anonymkode: 56888...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buho Skrevet 31. oktober Forfatter #18 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jobber som ingeniør og har en del kolleger med elektrikerbakgrunn, både "i felt" og som ingeniører.Vi trenger folk, så det er bare å søke. Anonymkode: 1e1cf...fa1 Hvor evt søker man da? Hva slags firmaer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #19 Del Skrevet 31. oktober Buho skrev (10 minutter siden): Hvor evt søker man da? Hva slags firmaer? Søk på "Elektroingeniør" på Finn.no. Her er et eksempel: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=377805457 Er det ingen med høyere utdannelse som søker velger de den mest kompetente og motiverte uten utdannelse. Anonymkode: 1e1cf...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå