AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #381 Del Skrevet 2. november 2024 Var også i mot Halloween... men ting endret seg når jeg startet å jobbe i skolen. Synes det er flott at barna kommer seg litt ut av huset og kan finne på noe med barna i nabolaget. Flere klasser på vår skole har klassefest først (arrangert av foreldrene med mat kjøpt fra klassekassa) og så går de halloween etterpå. Mange gleder seg til dette og lager seg kostyme osv... Er vell også den dagen i året jeg ser flest barn i byggefeltet vårt. Anonymkode: 3e11a...150 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #382 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er også mange den ikke fører til glede for. Barn som blir holdt utenfor av andre barn. Sier ikke at vi bør legge til noe som helst, men det blir allikevel feil å fremstille Halloween som en større glede enn det egentlig er for mange. Går det an å nevne det uten å få masse motargumenter om alt mulig annet? Eller er Halloween så hellig for dere at dere ikke tåler å høre et eneste negativt ord om det? Anonymkode: 5ccc7...765 Ser ikke vits i å nedsnakke halloween, det er ikke halloween feiringen sin skyld at barna oppfører seg dårlig? At de ikke er inkluderende og åpne, det du beskriver er foreldrene som har gjort en dårlig jobb mtp sosialisering av barna, det er ikke noe som har med halloween (eller andre feiring) å gjøre. Det vil alltid, uansett markering eller høytid, være noen som faller utenfor. Det er alles ansvar å trekke dem inn i varmen, ikke nedsnakke aktiviteter som bryter monotomien i en ellers slitsom hverdag. Ja takk, begge deler: hilsen amerikaner i Norge Anonymkode: 19e05...7b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. november 2024 #383 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jaaaaa, men nå snakker vi om Halloween og utenforskapet det fører til i mange tilfeller. Sier ikke at det gjelder alle barn men mange. Tåler å bli motsagt, men hvorfor snu problemer som blir nevnt om halloween over på andre ting? Klart at jul og andre tradisjoner også fører til mye utenforskap og problemer for mange, og det er da kjent og har som sagt et stort fokus hvert eneste år. Men nå snakker vi om Halloween. Anonymkode: 5ccc7...765 Det er klart at når dere motstandere skylder på handelsstanden og på utenforskap og mye annet rart så må en jo virkelig få lov til å arrestere dere med å nevne andre eksempler dere viser dere å være veldig dobbeltmoralistiske om. Det er helt normalt å vise til og trekke inn eksempler i debatter for å poengtere noe. Sånn er faktisk en debatt eller en diskusjon. Dere er så imot halloween men dere vil ikke snakke noe om at halloween ikke når handelsstanden til lilletåen engang iforhold til jul, dere nevner utenforskap men dere vil ikke ta inn over dere at julen er vel så ekskluderende. Dere vil bare miislike malloween. Har aldri sett så mye bitching, syting og klaging når det gjelder jul. Enda premissene for det du nevner er akkurat det samme. Litt hyklersk må en jo få mene at det er. Halloween er en inkluderende dag, skoler, barnehager, ungdomsklubber, foreldre, det er så mange som strekker seg så langt for å inkludere alle, barn føler glede, felleskap og kos rundt halloween, ja noen blir kanskje ikke inkludert. Sånn er det med alt her i livet. Det store flertallet liker halloween og føler spenning og glede med det, hvis ikke hadde det jo selvfølgelig ikke blitt så stort. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 2. november 2024 #384 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 19.00): Du må bare være forbanna. Det endres ikke av den grunn. Du får boikotte selv, og så får du la de som vil feire, feire. Anonymkode: 09139...033 Hold dere langt pokker i vold borte fra meg i alle fall, dere kulturløse narrer Her møter de låst dør, og aldri i livet om jeg noen gang skal involvere meg i det billige fake greiene der som er innført av handelsstanden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #385 Del Skrevet 2. november 2024 skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Det er klart at når dere motstandere skylder på handelsstanden og på utenforskap og mye annet rart så må en jo virkelig få lov til å arrestere dere med å nevne andre eksempler dere viser dere å være veldig dobbeltmoralistiske om. Det er helt normalt å vise til og trekke inn eksempler i debatter for å poengtere noe. Sånn er faktisk en debatt eller en diskusjon. Dere er så imot halloween men dere vil ikke snakke noe om at halloween ikke når handelsstanden til lilletåen engang iforhold til jul, dere nevner utenforskap men dere vil ikke ta inn over dere at julen er vel så ekskluderende. Dere vil bare miislike malloween. Har aldri sett så mye bitching, syting og klaging når det gjelder jul. Enda premissene for det du nevner er akkurat det samme. Litt hyklersk må en jo få mene at det er. Halloween er en inkluderende dag, skoler, barnehager, ungdomsklubber, foreldre, det er så mange som strekker seg så langt for å inkludere alle, barn føler glede, felleskap og kos rundt halloween, ja noen blir kanskje ikke inkludert. Sånn er det med alt her i livet. Det store flertallet liker halloween og føler spenning og glede med det, hvis ikke hadde det jo selvfølgelig ikke blitt så stort. Hva mener du med dobbeltmoralsk? Har aldri nektet på at andre høytider, da spesielt julen fører til mye utenforskap. Skrev derimot til deg fra første stund at dette er et godt kjent problem som det er stort fokus på hvert eneste år. Enda fortsetter du å kverulere på det, og beskylder meg for at jeg ikke klarer å ta det innover meg? Halloween er barnas dag som selvfølgelig synes det er stor stas å kle seg ut, spise godteri og gå sammen med andre barn. Derfor rettet jeg fokus på de barna som faktisk blir holdt utenfor denne dagen. Det var et motsvar da det feilaktig blir framstilt som at det er en dag som bare sprer glede. Anonymkode: 5ccc7...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #386 Del Skrevet 2. november 2024 skreppamedleppa skrev (1 time siden): Beklager for at jeg ikke hørte deg i går, jeg var for opptatt med å være på halloween fest og ha det kjempe gøy 😊 og hvor gøy vi hadde det, (et konsept mange i denne tråden ikke har hørt om eller skjønner eller som ikke evner å skjønner at andre kan ha det gøy når de selv freser og er sinte) er høyt over denne diskusjonen! Men nok om hvor gøy jeg og mange mange andre mennesker både høyt og lavt fra 0 til 110 år over det langstrakte land har hatt det i det siste pga halloween. Det må jo for all del ikke angå diskusjonen. Gøy skal vi for all del ikke ha det, det er nesten kriminellt så la oss ikke snakke om det... Så videre. . . Jeg har ikke hørt om at vi ferierer noen av disse siste to. Men om så, om det var tilfellet hva da? Vi har høsttakkefest som markeres den fjerde torsdagen i november og kirken har marker den her i Norge siddn 1899, så jeg skjønner ikke helt krisen her... You do you, har du ikke noe å være takknemlig for så markerer du heller ikke thanksgiving. Det er opp til deg det. Og om thanksgiving ble super populært i Norge klarer jeg faktisk ikke å se den enorme krisen det å kjøpe en kalkun på butikken og være samlet rundt et måltid skulle være likevel. Det er ikke mer krise enn å kjøpe pinnekjøtt eller ribbe til jul. Sorry men den store apokalyptiske krisen med at høsten ikke bare er svart og mørk men har noen markeringen og lyspunkt som halloween og høsttakkefest (thanksgiving) ser jeg ikke.... Jeg liker litt lys og gøy i høstmørket merkelig nok... Kjøpepresset legger hver og en på seg selv. Jeg kjøper ikke spinndyre gaver til noen i julen, men jeg plages heller ikke av de som gjør det. At halloween er blitt stort i Norge kan ha noe med at det er en markering som rett og slett bare handler om å ha det gøy uten noe mer alvor bak. 17. mai har også et kjøpepress bak seg: bunadspresset! Skal vi slutte å feire 17. mai da? Jeg har ikke bunad fordi jeg mener det er et mindre pent plagg men hva med alle de som føler seg presset til å kjøpe en bunad til 100 000? Koster mye mer det for barnefamilier enn en plastbøtte på Nille. Eller hva om hver og en faktisk må gå i seg selv og ta et oppgjør og et ansvar fremfor å skylde på "handelsstanden" hver eneste feiring vi har her i Norge. Det blir for billig og tåpelig å skylde på alle andre når en selv ikke klarer å ha egne meninger å stå for de. Eller er så til de grader dobbeltmoralsk med at noen feiringer er ok til tross for et eller annet press mens andre feiringer er ikke ok av samme grunn. Det er bra du har hatt det gøy. så har vi en 12-åring som har forsvunnet, et barn som fikk kokain i knask, masse hærverk , barn som er lei seg fordi de ikke hadde noen og gå sammen med osv . jeg synes ikke hi eller innlegget mitt handler om gøy/ ikke gøy. Det handler om handelstanden , kjøpepress, masse godteri som blir spist/ kastet osv. det gikk fint an og ha det gøy en fredagskveld før Halloween og. Voksne styrer selv. Hva voksne gjør en fredagskveld , hva de tar seg råd til og gjøre en fredagskveld spiller ingen rolle. Du er vel ikke utsatt for noe av de negative tingene heller? Antar du har vært på voksenfest og ikke gått rundt og samlet masse godteri som du kastet i søppela?skjønner ikke hvorfor kritikken handler om hvorvidt voksne har hatt det gøy på fest. hvis du skal forenkle kostnadene til Halloween til en plastbøtte fra Nille kan du vel si utgiftene til 17. mai er et flagg fra rema. Hvem har ikke meninger og står for det? 5- åringen som vil ha et kult kostyme, eller foreldrene som må si nei? Anonymkode: ff584...fe3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november 2024 #387 Del Skrevet 2. november 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Nei...dr var voksne...ikke dumme. De viste jo hvem de kunne gå til . Voksen og dum er ofte ikke motsetninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. november 2024 #388 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er bra du har hatt det gøy. så har vi en 12-åring som har forsvunnet, et barn som fikk kokain i knask, masse hærverk , barn som er lei seg fordi de ikke hadde noen og gå sammen med osv . jeg synes ikke hi eller innlegget mitt handler om gøy/ ikke gøy. Det handler om handelstanden , kjøpepress, masse godteri som blir spist/ kastet osv. det gikk fint an og ha det gøy en fredagskveld før Halloween og. Voksne styrer selv. Hva voksne gjør en fredagskveld , hva de tar seg råd til og gjøre en fredagskveld spiller ingen rolle. Du er vel ikke utsatt for noe av de negative tingene heller? Antar du har vært på voksenfest og ikke gått rundt og samlet masse godteri som du kastet i søppela?skjønner ikke hvorfor kritikken handler om hvorvidt voksne har hatt det gøy på fest. hvis du skal forenkle kostnadene til Halloween til en plastbøtte fra Nille kan du vel si utgiftene til 17. mai er et flagg fra rema. Hvem har ikke meninger og står for det? 5- åringen som vil ha et kult kostyme, eller foreldrene som må si nei? Anonymkode: ff584...fe3 Handelsstanden har vi diskutert opp og ned i mente disse 20 sidene. Kritiser handelsstanden så mye du bare vil. Det høres som at dere ønsker å forby butikker fra å selge noe som helst, eller er det bare halloween det gjelder? Greit for deg å gå på butikker og kjøpe det du ønsker men ikke for andre? Litt smålig tanke det kanskje. Men det er jo stort sett slik: vi har et sett med regler for oss selv og et helt annet sett med regler for alle andre, iallefall hsr halloween motdtsndere dette. Vi har butikker, newsflash: de vil selge produktene sine, jeg skjønner ikke helt hva som er provoserende med dette? Og jeg skjønner heller ikke hva som er provoserende med at andre mennesker kjøper produkter som er med på å spre glede? Fordi du personlig ikke får noe gleder ut av det? Igjen: smålig. Vi lever i et fritt land der hver og en faktisk står fritt til å kjøpe det vi vil når vi ønsker det. Du kan kjøpe det du vil, eller la være. Jeg har aldri hørt en småbarnsfamilie snakke om at de har brukt 50 -100 000 på halloween har du? Vanlig er det iallefall ikke. Men det er det en bunad koster. Alt koster penger, sånn er det. Igjen newsflash: det koster penger å ha barn.... Men i denne tråden er jo mange som feirer halloween uten å blakke seg. Du gjør det du vil med dagen. Mange gladsaker om halloween også https://www.noblad.no/mats-inviterer-nabolaget-til-halloweenfest-ekstremt-goy/s/5-56-747807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. november 2024 #389 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva mener du med dobbeltmoralsk? Har aldri nektet på at andre høytider, da spesielt julen fører til mye utenforskap. Skrev derimot til deg fra første stund at dette er et godt kjent problem som det er stort fokus på hvert eneste år. Enda fortsetter du å kverulere på det, og beskylder meg for at jeg ikke klarer å ta det innover meg? Halloween er barnas dag som selvfølgelig synes det er stor stas å kle seg ut, spise godteri og gå sammen med andre barn. Derfor rettet jeg fokus på de barna som faktisk blir holdt utenfor denne dagen. Det var et motsvar da det feilaktig blir framstilt som at det er en dag som bare sprer glede. Anonymkode: 5ccc7...765 Ingen dager i året sprer bare glede for alle menneskene på denne jorden, har ikke sett noen som påstår det heller i denne tråden. "Alt som skaper glede er vel bra? Ja halloween skaper mye glede. Også er halloween som alle andre dager: kjip for noen. Mobbing eksisterer, men det har absolutt ingenting med halloween å gjøre Og det er overhodet ingen grunn til å ikke feirer noe, til å la være å markere noe. Det at noen barn ikke føler glede på halloween er ingen grunn til at vi ikke skal markere halloween. Og for de store flertallet av barn er halloween gøy. Når en skriver at halloween er gøy for barna er det en normal ting å tro at en mener for flesteparten av barna og det er det er det jo så jeg ser virkelig ingen grunn til at du skal prøve så hardt for å arrestere mennesker som sier dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november 2024 #390 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med dobbeltmoralsk? Har aldri nektet på at andre høytider, da spesielt julen fører til mye utenforskap. Skrev derimot til deg fra første stund at dette er et godt kjent problem som det er stort fokus på hvert eneste år. Enda fortsetter du å kverulere på det, og beskylder meg for at jeg ikke klarer å ta det innover meg? Halloween er barnas dag som selvfølgelig synes det er stor stas å kle seg ut, spise godteri og gå sammen med andre barn. Derfor rettet jeg fokus på de barna som faktisk blir holdt utenfor denne dagen. Det var et motsvar da det feilaktig blir framstilt som at det er en dag som bare sprer glede. Anonymkode: 5ccc7...765 Har du fb ser du hvor mye fokus det er blitt på inkludering på halloween og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 2. november 2024 #391 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg synes det er synd at voksne mennesker greier å dele høyt og bredt om sitt hat mot det andre gleder seg over. Det være seg Halloween, Valentinsdag, jul, eller Taylor Swift. Det er noe mobbete med å skulle kalle alle som liker noe annet enn en selv for teite, duster, naive osv. Hva med å heller snakke om inkludering generelt, kommersialisme generelt, og helt enkelt si "Halloween er ikke min greie". Denne uka hørte jeg flere mugne og noen direkte vemmelige utsagn om folk som feirer Halloween. At noen greier særlig å hisse seg opp over barns glede er bare trist. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #392 Del Skrevet 2. november 2024 Maleficenta skrev (18 timer siden): Voksne skal ikke gå nyttårs eller julebukk. Det er for barna Mener du… Anonymkode: f1484...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #393 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Normale mennesker som DEG mener du? Godt du har stor tro på deg selv, problemet er når du snakker ned andre på veien. Stopp og tenk deg om! Anonymkode: 21c57...8cf Normale mennesker betyr at 95-99% av husene gir innpakket slikk (noen pakker inn selv) er kun unntakene som gir løs slikk. Beklager at du følte deg truffet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #394 Del Skrevet 2. november 2024 skreppamedleppa skrev (3 timer siden): Ja halloween fører til mye glede for veldig veldig mange. Å påstå noe annet er direkte feil. Julen fører også til mye glede for veldig mange, å påstå noe annet er direkte feil. Også finnes det mange mennesker som faller utenfor til jul og sikkert til halloween også. Skal vi slutte å feire noe som helst fordi noen kanskje faller utenfor? Synes du det er rett? Da kan vi like gjerne bare legge ned påske, jul, halloween, 17. mai etc. Er ikke nødvendig å feire en dritt da. At noe blir snakket om betyr ikke at det hjelper de som faller utenfor i julen, og nei i forhold til så mye snakkis det er om utenforskap til halloween blir det faktisk ikke snakket så mye om alle de barna som føler på et utenforskap i julen. Det er ikke bare i vennegjengen og venner en kan føle utenforskap. Jeg har aldri vært noen fan av Halloween, Det er noe som er innført fra USA, og andre land, og ikke vårt land sin tradisjon. Men vi kan ikke nekte for at globalisering, innvandring og annet kommer inn i Norge. Vi må bare tilpasse oss det, selv om litt eldre damer som meg, egentlig vil ha det som før. Jeg er 57, så ikke oppvokst med Halloween, og det var heller ikke noe stort da mine barn var i skolealder. Det begynte å få innflytelse da. Men jeg ser jo etterhvert hvor mye glede barna har av dette. Nå de siste årene har det blitt flere og flere arrangementer med Halloween som mange barn og voksne deltar på, og det synes jeg er veldig positivt. Jeg tror det er inkluderende med alle disse arrangementene, og ikke minst en stor glede for barna. Det å ha noe å se fram til når det blir høst, og det er lenge til jul, er nok bra for de fleste. Noen faller alltid utenfor, men man kan ikke alltid ta hensyn til dem når det gjelder feiringer, enten det er 17. mai, jul, påske, eller Halloween. De fleste har glede av feiringer, og det er tradisjon, så da fortsetter feiring av høytider og annet. Så får de som faller utenfor klare seg uten. Sånn er det bare, trist nok. Men så lenge de fleste har glede av noe, så er det faktisk verdt det. Det er bedre at mange får noe enn at ingen får noe. Handelsstanden har nok tjent mye på Halloween. Det gjør de på black day, black week, julehandel, salg, tilbud osv. Men jeg tror barn og foreldre også tjener mye på det. Med å planlegge, delta i arrangementer som er både i bygd og by i forbindelse med Halloween. Det skaper kontakt mellom barn/venner/foreldre/slekt med å planlegge og delta på dette. Uansett hva vi eldre synes om det, så skaper det fellesskap. Jeg har ikke deltatt i noe Halloween-arrangement, jeg kjøper godteri, og åpner døra hver gang. Tar de godt i mot. De får godteri og gode ord. Anonymkode: 3f159...eb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #395 Del Skrevet 2. november 2024 Maleficenta skrev (3 timer siden): Og rava rundt dritings? Det er ikke så mye de får, og har enda tilgode å høre om dritings drikkebukker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #396 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har prøvd å gå julebukk og da fikk vi noen kaker eller noe om de hadde noe lignende, men det var ikke noe som var kjøpt inn med tanke på oss, akkurat. Kanskje det er annerledes der det er nyttårsbukk og alle kommer på samme dag, da kan man jo planlegge. Anonymkode: 04bce...50d Nyttårs bukkene får typisk slikk på samme måte som på Allerhelgens aften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #397 Del Skrevet 2. november 2024 Joda, man har et valg. Jeg har aldri hamstret inn til halloween, og kommer aldri til å gjøre det heller Anonymkode: 624c4...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november 2024 #398 Del Skrevet 2. november 2024 Fru Uperfekt skrev (2 timer siden): Det er ikke så mye de får, og har enda tilgode å høre om dritings drikkebukker Kanskje fordi det ikke er så vanlig som du påstår med drikkebukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november 2024 #399 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mener du… Anonymkode: f1484...f36 Er litt frekt av voksne å tigge godteri eller evt alkohol av random folk i gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november 2024 #400 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har aldri vært noen fan av Halloween, Det er noe som er innført fra USA, og andre land, og ikke vårt land sin tradisjon. Men vi kan ikke nekte for at globalisering, innvandring og annet kommer inn i Norge. Vi må bare tilpasse oss det, selv om litt eldre damer som meg, egentlig vil ha det som før. Jeg er 57, så ikke oppvokst med Halloween, og det var heller ikke noe stort da mine barn var i skolealder. Det begynte å få innflytelse da. Men jeg ser jo etterhvert hvor mye glede barna har av dette. Nå de siste årene har det blitt flere og flere arrangementer med Halloween som mange barn og voksne deltar på, og det synes jeg er veldig positivt. Jeg tror det er inkluderende med alle disse arrangementene, og ikke minst en stor glede for barna. Det å ha noe å se fram til når det blir høst, og det er lenge til jul, er nok bra for de fleste. Noen faller alltid utenfor, men man kan ikke alltid ta hensyn til dem når det gjelder feiringer, enten det er 17. mai, jul, påske, eller Halloween. De fleste har glede av feiringer, og det er tradisjon, så da fortsetter feiring av høytider og annet. Så får de som faller utenfor klare seg uten. Sånn er det bare, trist nok. Men så lenge de fleste har glede av noe, så er det faktisk verdt det. Det er bedre at mange får noe enn at ingen får noe. Handelsstanden har nok tjent mye på Halloween. Det gjør de på black day, black week, julehandel, salg, tilbud osv. Men jeg tror barn og foreldre også tjener mye på det. Med å planlegge, delta i arrangementer som er både i bygd og by i forbindelse med Halloween. Det skaper kontakt mellom barn/venner/foreldre/slekt med å planlegge og delta på dette. Uansett hva vi eldre synes om det, så skaper det fellesskap. Jeg har ikke deltatt i noe Halloween-arrangement, jeg kjøper godteri, og åpner døra hver gang. Tar de godt i mot. De får godteri og gode ord. Anonymkode: 3f159...eb5 Det markerte du skriver er jeg ikke enig i. Ser man noen falle utenfor bør man inkludere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå