Fru Uperfekt Skrevet 1. november 2024 #321 Del Skrevet 1. november 2024 Maleficenta skrev (21 minutter siden): Hadde ikke gitt godteri til voksne som gikk knask eller knep Jeg gir gjerne, gir og til voksne som går nyttårsbukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #322 Del Skrevet 1. november 2024 Enig med ts. 100%. Dette er helt dust. Handler kun om store overskudd for handelsbermen. Anonymkode: 553f2...84f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. november 2024 #323 Del Skrevet 1. november 2024 Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden): Jeg gir gjerne, gir og til voksne som går nyttårsbukk. Voksne skal ikke gå nyttårs eller julebukk. Det er for barna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #324 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enig med ts. 100%. Dette er helt dust. Handler kun om store overskudd for handelsbermen. Anonymkode: 553f2...84f For butikkene er det klart at det handler om overskudd - målet til en foretning er jo naturlig nok å tjene mest mulig penger. Men for barna og deres foreldre handler det om glede, spenning og det å bryte opp en mørk og trist høstperiode med noe gøy. Hvordan kan man da si at det kun handler om «store overskudd for handelsbetmen»? Barna gir jo langt f i butikkenes profitt?! Anonymkode: 0a6a2...c9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #325 Del Skrevet 1. november 2024 Fru Uperfekt skrev (38 minutter siden): 1) Det er ikke tigging 2) Normale mennesker evner å ikke gi løssnop uten å legge det i pose e.l slik at det er innpakket 3) Normale mennesker tar ikke imot mat som de kaster så snart de kommer hjem; dette er galskap i en verden der folk dør av sult. Hvis man absolutt ikke ønsker uinnpakket godteri, sier man høflig "nei takk" uten å grafse dette til seg. Anonymkode: 07d50...278 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #326 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 3) Normale mennesker tar ikke imot mat som de kaster så snart de kommer hjem; dette er galskap i en verden der folk dør av sult. Hvis man absolutt ikke ønsker uinnpakket godteri, sier man høflig "nei takk" uten å grafse dette til seg. Anonymkode: 07d50...278 3) De går stort sett i grupper med klassene eller vennegjengen og ikke med oss foreldre og de er oppdratt til å ta imot og takke for det de får. Barna velger sjeldent selv da det i 99% av tilfellene er den som deler ut som legger i bøttene/posene deres. 4) Fattigdom og sult blir ikke endret for noen biter løsslikk 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2024 #327 Del Skrevet 2. november 2024 Maleficenta skrev (3 timer siden): Voksne skal ikke gå nyttårs eller julebukk. Det er for barna Deg om det, jeg synes det er flott og velger å gi til alle. Julebukk eksisterer ikke her så vi er velsignet med å få alle på en dag noe som jeg foretrekker 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atsjo Skrevet 2. november 2024 #328 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 18.03): Det måtte selvfølgelig komme et spydig innlegg. Poenget mitt er at jeg har svært lite sansen for tradisjoner som hovedsakelig har blitt innført for å presse penger ut av folk. Går det an å skrive sin mening rundt det uten å få spydigheter kastet etter seg? Anonymkode: 5ccc7...765 Hater du julen og? 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #329 Del Skrevet 2. november 2024 Atsjo skrev (1 time siden): Hater du julen og? 🙄 Nei, julen ble ikke innført av den grunn på 900-tallet. Kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 5ccc7...765 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #330 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, julen ble ikke innført av den grunn på 900-tallet. Kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 5ccc7...765 Nei, men julen slik den er nå, med julegaver, julepynt, adventskalendere og så videre er i stor grad initiert av handelsstanden. Anonymkode: 04bce...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #331 Del Skrevet 2. november 2024 Fru Uperfekt skrev (13 timer siden): 1) Det er ikke tigging 2) Normale mennesker evner å ikke gi løssnop uten å legge det i pose e.l slik at det er innpakket Så ikke ta imot snop av unormale mennesker da. Og ta imot snop fra unormale mennesker for og kaste det er jo idioti. Anonymkode: ff584...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #332 Del Skrevet 2. november 2024 Fru Uperfekt skrev (9 timer siden): 3) De går stort sett i grupper med klassene eller vennegjengen og ikke med oss foreldre og de er oppdratt til å ta imot og takke for det de får. Barna velger sjeldent selv da det i 99% av tilfellene er den som deler ut som legger i bøttene/posene deres. 4) Fattigdom og sult blir ikke endret for noen biter løsslikk Du kan oppdra barna dine til og ikke kaste mat. Og takke for det de får og kaste det er absolutt ikke pent. jo, vi har matmangel i verden, i tillegg går klimakrisen hardest ut over fattige og sultne. Anonymkode: ff584...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #333 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, men julen slik den er nå, med julegaver, julepynt, adventskalendere og så videre er i stor grad initiert av handelsstanden. Anonymkode: 04bce...50d Ja slik har det blitt. Derfor den begynner tidligere og tidligere også, og det har ingenting med jul å gjøre. Da snakker vi kun om å økehandelstanden igjen. Men selve julen er i motsetning til Halloween opprinnelig ikke blitt innført av den grunn. Julen er en over 1000 år gammel tradisjon med helt andre formål. Førjula vi derimot ser rett etter sommerferien blir jeg provosert av. Anonymkode: 5ccc7...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #334 Del Skrevet 2. november 2024 Maleficenta skrev (13 timer siden): Voksne skal ikke gå nyttårs eller julebukk. Det er for barna Det er da de voksne julebukkene som er de morsomme. 😂😂😂😂 Anonymkode: 9a4cd...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #335 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja slik har det blitt. Derfor den begynner tidligere og tidligere også, og det har ingenting med jul å gjøre. Da snakker vi kun om å økehandelstanden igjen. Men selve julen er i motsetning til Halloween opprinnelig ikke blitt innført av den grunn. Julen er en over 1000 år gammel tradisjon med helt andre formål. Førjula vi derimot ser rett etter sommerferien blir jeg provosert av. Anonymkode: 5ccc7...765 Tja, selv tilhører jeg generasjon som begynte med Halloween-fester før det var mye å finne i norske butikker. Folk tok med seg ting hjem fra utlandet eller lagde selv. De fleste har hørt om Halloween fra amerikanske filmer og serier, og du skal ikke undervurdere hvor mange som har bodd der ett år eller to og har erfart amerikansk Halloweenfeiring selv. Vi hadde dessuten amerikanske naboer noen år, de pyntet en hel masse og vi ble selvfølgelig inspirert. Det er like riktig å si at Handelsstanden har innført julegaver, adventskalendere, julegløgg, juleribbe og marsipan som å si at den har innført Halloweenpynt og -kostymer. Syns du vi burde slutte med alt det også, eller er det bare oss som liker Halloween som må begrense oss? Anonymkode: 04bce...50d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #336 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tja, selv tilhører jeg generasjon som begynte med Halloween-fester før det var mye å finne i norske butikker. Folk tok med seg ting hjem fra utlandet eller lagde selv. De fleste har hørt om Halloween fra amerikanske filmer og serier, og du skal ikke undervurdere hvor mange som har bodd der ett år eller to og har erfart amerikansk Halloweenfeiring selv. Vi hadde dessuten amerikanske naboer noen år, de pyntet en hel masse og vi ble selvfølgelig inspirert. Det er like riktig å si at Handelsstanden har innført julegaver, adventskalendere, julegløgg, juleribbe og marsipan som å si at den har innført Halloweenpynt og -kostymer. Syns du vi burde slutte med alt det også, eller er det bare oss som liker Halloween som må begrense oss? Anonymkode: 04bce...50d Synes du skal gå inn å lese mine tidligere innlegg. Har nå gjentatt hva jeg mener så mange ganger her i tråden. Anonymkode: 5ccc7...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #337 Del Skrevet 2. november 2024 Det er jo morsomt for de barna som kan og får delta, og veldig kjedelig for de som ikke blir bedt eller har noen å gå med. Opplever det hvert år som lærer på barneskolen. Jeg feirer ikke Halloween selv, for nå er mine så store. Jeg har aldri likt det, men så lenge egne barn gikk så må jo også jeg bidra. Hva jeg mener er egentlig ikke så viktig, for det er kommet for å bli, men helt greit å slippe å forholde meg til det mer. Anonymkode: dfbf7...8ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #338 Del Skrevet 2. november 2024 Med tanke på miljøbelastningen, så må dere ikke finne på å kjøpe kostymer fra Partyking. Her ble det flekker etter halloweenfest i går og jeg teller på knappene nå om jeg skal tørre å slenge det til vask på det mest skånsomme vaskeprogrammet. For jeg fikk det ikke bort ved å tørke av. Det står at kostymet tåler kun å tørkes av med fuktig klut. Sånt burde ikke være lov å selge. Det blir bruk og kast. Anonymkode: 0747f...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #339 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nettopp, miljø. Bruk og kast, kjøpe kjøpe kjøpe. Man kan kle ut ungene uten å kjøpe noe. Bruk sminken som allerede ligger på badet, ta på store klær (kjoler, store gensere, skjerf, lån en hatt etc). Anonymkode: d042c...fdf Ja, men jeg snakker altså om den totale belastningen av kjøpefesten, ikke hva jeg og du velger å gjøre. Anonymkode: 0747f...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #340 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, det var du Anonymkode: 968e2...a41 Det var hun ikke! Det er alltid lov å si nei til hva man vil, selvsagt! Anonymkode: 21c57...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå