AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #261 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 18.58): Næmmen stakkar. Bruker folk sine egne penger på noe du ikke liker? Thoughts and prayers. Anonymkode: 8927a...6e1 Skjønte du ikke at Ts har barn som vil være med på dette og hun har litt dårlig råd? Anonymkode: 3f6aa...c9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #262 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva slags nabolag bor dere i? Eventuelt, hvor paranoid var din bestemor? Var hun også redd for pest, eller krig? Anonymkode: f544f...9d5 Hun bodde i et helt vanlig nabolag med rolige og skikkelige folk. Men var likevel redd for ramponering. Hun var overhodet ikke noe paranoid. Men noen barn/ungdom tar alltid selve setningen knask eller knep alt for bokstavelig. Lær de opp til ikke å ødelegge for andre når de går knask eller knep. Anonymkode: 44058...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #263 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun bodde i et helt vanlig nabolag med rolige og skikkelige folk. Men var likevel redd for ramponering. Hun var overhodet ikke noe paranoid. Men noen barn/ungdom tar alltid selve setningen knask eller knep alt for bokstavelig. Lær de opp til ikke å ødelegge for andre når de går knask eller knep. Anonymkode: 44058...237 Kan det være det var du som skremte din mor med disse historiene...? Barn som går Halloween ramponerer ikke, de er bare glade og utkledde og ber om godteri. Sier du nei går de videre. Superhyggelig tradisjon nå i den mørkeste og tristeste tiden på året. Anonymkode: 82d13...626 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #264 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønte du ikke at Ts har barn som vil være med på dette og hun har litt dårlig råd? Anonymkode: 3f6aa...c9f Det er jo veldig veldig veldig mye jeg ikke har råd til eller barna kke har råd til uten at jeg krever eller syter at hele resten av Norge sin befolkningen må ta hensyn til at jeg eller barna ikke har råd til noe der og da eller at jeg prioriterer anerledes. Verden er urettferdig, Skjeldent vi alle får i både pose og sekk hele tiden. Men som hele denne tråden også viser: halloween kan gjøres så billig, trenger ikke bruke en krone engang. Men om andre velger å bruker mye penger på halloween so what? Noen bruker mye penger på noe jeg ikke bruke penger på. Sånn er virkeligheten i hverdagen, til halloween og påsken og all annet. Det er ikke noe å lage så mye dramalama for. "Åååå jeg har ikke råd til å kjøpe masse til halloween så da skal ingen andre kjøpe noe heller og jeg skal virkelig bli sinna på de som gjør det".. Det er dette som er litt usympatiske holdninger hos ts (og andre). Vi står fritt til å bruke penger på det vi vil, get over it. Anonymkode: 08879...4de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #265 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Skjønte du ikke at Ts har barn som vil være med på dette og hun har litt dårlig råd? Anonymkode: 3f6aa...c9f Ts har ikke dårlig råd. Anonymkode: 0747f...ba5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #266 Del Skrevet 7 timer siden Alle i tråden er så flinke med gjenbruk og sløser ikke. Tallene som handelsstanden rapporterer, sier noe annet. Problemet er nemlig at det totalt sett kjøpes og forbrukes enormt mye, noe som er sløsing med ressurser og veldig dårlig for miljøet. Jeg vet godt at man kan gjøre det billig, og jeg har knapt brukt penger. Min får ikke nytt kostyme så lenge det hun har passer, selv om andre i klassen skryter av at de får nytt hvert år. Og vi har kun gresskar, ikke annen pynt. Men det er det totale bildet som er problemet, alt folk kjøper til sammen. (Dette gjelder så klart jul også, men det er halloween som er tema i tråden) Anonymkode: 0747f...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #267 Del Skrevet 7 timer siden Jeg elsker Halloween! Ikke er det dyrt heller. Jeg har kjøpt godteri til 50kr og fakler til 40kr. Pynt (4-5 gjenstander) har jeg tatt vare på fra tidligere år (billig på Nille og Europris), og kostymer kan også gjenbrukes. Ingen grunn til å være surmaget! Halloween er vel av de bedre tingene som har kommet fra USA. Elsker det lille lyspunktet i høstmørket! Anonymkode: c741e...0ef 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 6 timer siden #268 Del Skrevet 6 timer siden Vel da er vi kommet tilbake fra knasp eller knep. To veldig fornøyd barn, en flott kveld der vi møtte maser barn, voksne og ungdommer som var ute å gikk. Skikkelig god stemning Med mine 2 barn, 2 bøtter fra i fjor ,to kostymer fra rusta til 100 kroner stk og 50 kroner til sminke etc Håper flere har ikke kokt over og heller kost seg 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #269 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle i tråden er så flinke med gjenbruk og sløser ikke. Tallene som handelsstanden rapporterer, sier noe annet. Problemet er nemlig at det totalt sett kjøpes og forbrukes enormt mye, noe som er sløsing med ressurser og veldig dårlig for miljøet. Jeg vet godt at man kan gjøre det billig, og jeg har knapt brukt penger. Min får ikke nytt kostyme så lenge det hun har passer, selv om andre i klassen skryter av at de får nytt hvert år. Og vi har kun gresskar, ikke annen pynt. Men det er det totale bildet som er problemet, alt folk kjøper til sammen. (Dette gjelder så klart jul også, men det er halloween som er tema i tråden) Anonymkode: 0747f...ba5 Og hva er problemet ditt med at folk bruke penger på halloween? Nei vi kaster ikke halloween pynten i morgen og kjøper helt ny pynt til neste år. Jeg liker å pynte masse utenfor huset på halloween, kjøper litt nytt hvert år og har aldri kastet noe halloween dekor. Kjøper litt på de vanlige butikken her i Norge og noe fra USA. Men jeg har ingenting utenfor huset mitt til jul enda jeg ser naboer som har nisser på taket og opp etter vinduer, reinsdyr i hagen og mye mer. Så flott for de tenker jeg. At vi kan pynte slik det passer oss mener jeg. Du mener dette er sløsing men da bruker du ikke penger på det da. Jeg ser ikke på halloween dekor, kostymer osv som sløsing. Jeg vet det skaper glede, spenning og entusiasme, gode opplevelser, lyspunkt i høstmørket for både små og store. Du får gjøre hva du vil med halloween, dine egne penger og slikt men det gjør jeg også. Og det er ikke noe mer problemematisk det enn at du velger hva du skal bruke penger på. Anonymkode: 08879...4de 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6 timer siden #270 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hyggelig ? I flere år var min bestemor redd hver halloween for at pøbel skulle ramponere postkassene eller kaste egg mot huset. Anonymkode: 44058...237 Da har hun hørt på skrekkhistorier. Er lite ramponering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6 timer siden #271 Del Skrevet 6 timer siden Kjøpte meg litt overprisa sjokoladekjeks bare fordi jeg ville ha noe søtt å spise ikveld. Håper ikke dette er belastende for barnefamilier med dårlig råd. Den vinklingen tenkte jeg rett og slett ikke på i handlingsøyeblikket. Thoughts and prayers indeed... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #272 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 19.44): Ja det går an å få mye billig. Men når nyhetene fokuserer på hvor mye folk handler på spreng og intervjuer butikkansatte som snakker om hvor bra det er for omsetningen, da reagerer jeg. Det samme er det med julen som nå i tillegg også er rett rundt hjørnet. Det har generelt blitt mye kjøpepress. Og blir derfor provosert når det utad skal fremstå som gode og viktige tradisjoner. Julen starter nå nesten med en gang sommerferien er slutt, med salg og reklame. Alt handler om penger, og sånn var det ikke før i like stor grad. Vet det er mange utenfor KG som er enige ihvertfall. Anonymkode: 5ccc7...765 Du vet at vi trenger at folk handler i butikkene sant? Det holder Norge i gang Anonymkode: e61d1...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5 timer siden #273 Del Skrevet 5 timer siden Nå er det over her, delte ut til over 100, fra 2-3 til tidlig 20 årene. Kjempekjekt spesielt med så dårlig vær vi fikk i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #274 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 19.05): Halloween er fra den gamle keltiske tradisjonen Samhain som handler om å ære de døde. I mange land rundt om i verden, for eksempel Mexico, er dette en svært viktig tradisjon. Anonymkode: e6685...623 Ja hjelpes. Noen har glemt at vi feirer allehelgensaften? At vi minnes de døde? Altså, dette snakker vi med barna om hvert år. Og de ser jo da sammenhengen med alt det skumle og «de døde» vi omgir oss med denne kvelden. Synes også det er en fin markering av å gå inn i mørketiden, som gjør ventetiden til jul mer overkommelig. Ser ikke problemet, er glad i Halloween. Helt uten å bruke masse penger på det. Anonymkode: 9c7da...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #275 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den er grei. Da ser vi deg igjen 1.november, da første julepynten kommer opp. Så farsdag. Balck month, cyver tuesday og black friday. Eller gud forby, om noen lager en tråd om thanksgiving 😱 Anonymkode: f544f...9d5 I innlegget ditt la jeg mest merke til at kun to av eksemplene du nevnte her var skrevet på norsk. Anonymkode: 5ccc7...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå