Gå til innhold

Kjenner jeg koker. Halloween.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er en åndelig hylles til Satan. Ikke bra, men svært mange ser ikke hva som skjer i det åndelige.

Anonymkode: 308aa...031

Er du morsom eller 😂😂 

Det å tro på Gud er en hyllest til Satan i seg selv, om den ene ikke finnes, finnes ikke den andre 👍🏻

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EmVeeJee skrev (1 time siden):

Det må være tungt å leve når man blir så sint og provosert over ting som ikke går utover en selv. God bedring!

Det er navlebeskuende å kunne bry seg om seg selv og ikke se alt andre gjør. Det er uinteressert å tro at verden her og nå er den beste vi kan få, forandringer til det bedre må alltid søkes. Og så er det ytringsfrihet og lov å tenke selv!

Anonymkode: 21c57...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Syns reglene skulle vært. Ingen halloween pynt utenfor. Ikke ring på

Nei! Heller hvis det ER pynta så kan en vurdere å ringe på. For da VET du at Halloween er en ting i det huset. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

For guds skyld, kan vi droppe denne diskusjonen? Samme trøtte for og imot. Kan ikke folk bare gjøre det de vil, og så sier vi det er greit? Nå er det jo bare noen uker igjen til alle trådene med juleklaging kommer.

Anonymkode: 628f3...73c

DA ble KG kjedelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det var en tradisjon før å slå barn også. Koselige tider.

Kjære vene. Det er det dessverre mange som fortsatt gjør i dag også. For ikke å snakke om de foreldre som ruser seg i dag.

Er det noe mer du ønsker å avspore tråden med?

Anonymkode: 5ccc7...765

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjære vene. Det er det dessverre mange som fortsatt gjør i dag også. For ikke å snakke om de foreldre som ruser seg i dag.

Er det noe mer du ønsker å avspore tråden med?

Så andre kan avspore med å trekke inn julebukken (som overhodet ikke handler om halloween) men jeg kan ikke si noe om hvor teit det er å glamorisere gamle skikker og tradisjoner? Jøss, det er greit du liker å bestemme både hva folk skal bruke penger på og hva folk skal skrive i din tråd men skjerp deg litt. Du kan ikle alltid få viljen din. Ytringsfriheten står da like sterkt for meg som for deg. 

Anonymkode: f1745...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er en åndelig hylles til Satan. Ikke bra, men svært mange ser ikke hva som skjer i det åndelige.

Anonymkode: 308aa...031

Satan?? Altså døde mennesker har levd engang. De blir ikke onde vesener når de dør

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før ; halloween og allehelgensdag er ikke det samme! Vi hedrer våre døde på allehelgenssøndag som markeres første søndag i november og det er en gammel skikk i Norge. Halloween er det amerikaniserte greiene vi driver med 31. oktober og det har ingenting med å hedre de døde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har sagt det før ; halloween og allehelgensdag er ikke det samme! Vi hedrer våre døde på allehelgenssøndag som markeres første søndag i november og det er en gammel skikk i Norge. Halloween er det amerikaniserte greiene vi driver med 31. oktober og det har ingenting med å hedre de døde. 

Same Same https://bibel.no/om-bibelen/laer-om-bibelen/bibelen-i-høytidene/allehelgensdag/allehelgensdag-eller-hallowee

https://www.mediasenteret.no/hva-er-egentlig-allehelgen-og-har-det-noe-med-halloween-a-gjore/

Anonymkode: 08879...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så andre kan avspore med å trekke inn julebukken (som overhodet ikke handler om halloween) men jeg kan ikke si noe om hvor teit det er å glamorisere gamle skikker og tradisjoner? Jøss, det er greit du liker å bestemme både hva folk skal bruke penger på og hva folk skal skrive i din tråd men skjerp deg litt. Du kan ikle alltid få viljen din. Ytringsfriheten står da like sterkt for meg som for deg. 

Nei, men når du begynner å trekke fram det med å slå barn når vi snakker om årlige tradisjoner, da er du helt på bærtur.

Er det for øvrig noen som har fått innskrenket ytringsfriheten i denne tråden, så er det meg som ts. Allerede fra første svar innlegg med spydigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe forhold til Halloween da jeg bodde i Norge, men etter at jeg flyttet til USA og senere til Canada synes jeg Halloween er kjempehyggelig. Elsker å gå rundt i nabolaget og se på alle de kreative dekorasjonene folk er kommet opp med og det ser ut til å være en dag for både små og store.

Importere kultur og tradisjoner er ikke noe nytt fenomen, det har vi drevet med i all tid, og jeg synes i utgangspunktet det bare er positivt. Det er nok hverdager i livet, ingen grunn til at vi skal verne så hardt om de vi har.  

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er helt, helt feil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men når du begynner å trekke fram det med å slå barn når vi snakker om årlige tradisjoner, da er du helt på bærtur.

Er det for øvrig noen som har fått innskrenket ytringsfriheten i denne tråden, så er det meg som ts. Allerede fra første svar innlegg med spydigheter.

Å bli motsagt har ingenting med innskrenking av ytringsfriheten å gjøre. Det er dine meningsmotstandere som benytter sin ytringsfrihet. Ytringsfrihet er for alle, ikke bare for deg.

Anonymkode: 00541...dc4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker halloween og syns det var så stas å gå knask eller knep sammen med venner som yngre. Morsomt at barn har noe å feire. Morsomt for voksne å få en grunn til å kle seg ut på fest også.

Men gruver til senere idag for jeg er så redd for å åpne døren når jeg bor alene og det er så kleint 😅 Stakkars barna som ikke får godteri, føles dumt å late som jeg ikke er hjemme. 

Anonymkode: 3e2f4...b57

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi du allerede i hi har en svært nedlatende holdning kanskje. Oppretter du tråder på kg antar jeg du er klar over at du kan møte ulike meninger. At noen ikle er enige med deg er ikke begrenset ytringsfrihet😅 Sdlv om du sikkert hsdde ment at det var best at alle i kongeriket Norge var enige med deg. 

Og nei det er ikke å dra det for langt i det hele tatt. Loven mot å slå barn (fysisk refs) kom i I 1972. Så selv om det skjer i dag også så er det imot loven kontra hva det var før. Åpner en først Pandoras eske med å glamorisere gamle dager må jeg pent få lov til å arrestere vedkommende med fakta også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å bli motsagt har ingenting med innskrenking av ytringsfriheten å gjøre. Det er dine meningsmotstandere som benytter sin ytringsfrihet. Ytringsfrihet er for alle, ikke bare for deg.

Anonymkode: 00541...dc4

Spydigheter, nedverdigende kommentarer og det å bli fortalt at man reagerer feil, bli kalt tullebukk osv.. fordi man er uenig i noe har ingenting med motsigelse å gjøre.

Benytt deg av ytringsfriheten, men hold deg gjerne saklig og hold deg så godt innenfor tema som mulig. Ikke noe jeg bestemmer, men det handler om god debattskikk. Tråden trenger ikke å bli dratt enda lenger ut på viddene enn den allerede er. Det er faktisk en grunn til at det å unngå avsporing faktisk er en regel på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så på nyhetene nå hvor de med et smil forteller at folk handler på spreng til i morgen. Samtidig intervjues butikkansatte som koser seg med trafikken i butikken.

Kjenner jeg blir så forbanna. Halloween som ikke har noe med norsk tradisjon å gjøre har blitt innført for nok et påskudd for å tjene ekstra penger, dette samtidig med at familier sliter mer økonomisk.

Ikke har man noe valg heller, fordi denne dagen betyr mye for barna. Og kan som forelder selvfølgelig ikke holde barnet utenfor i protest heller.

Halloween er kommet for å bli, enten vi liker det eller ikke.

Barna som vokser opp nå vet ikke om noe annet. For de er det like naturlig å feire Halloween som jul eller bursdagen sin. Nei, det er ingen norsk tradisjon, men på sikt blir det det. Akkurat som julebukk. Er jo bare noe tull det også, men over tid ble det en tradisjon, som nå er forsvunnet. 

Her vi bor er Halloween en stor, sosial greie. Foreldre er ute med barna sine på kveldstid. For første gang på mange år skrur jeg av utelyset i kveld pga. sykdom, men jeg unner alle barna en fin feiring for det.

Anonymkode: c119c...2dc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi du allerede i hi har en svært nedlatende holdning kanskje. Oppretter du tråder på kg antar jeg du er klar over at du kan møte ulike meninger. At noen ikle er enige med deg er ikke begrenset ytringsfrihet😅 Sdlv om du sikkert hsdde ment at det var best at alle i kongeriket Norge var enige med deg. 

Og nei det er ikke å dra det for langt i det hele tatt. Loven mot å slå barn (fysisk refs) kom i I 1972. Så selv om det skjer i dag også så er det imot loven kontra hva det var før. Åpner en først Pandoras eske med å glamorisere gamle dager må jeg pent få lov til å arrestere vedkommende med fakta også. 

Nedlatende holdning fordi jeg trekker fram at jeg er sint etter å ha sett på nyhetene hvor det kommer fram hvor mye halloween er styrt av penger? Det har for hundrede gang ikke vært rettet mot enkeltpersoner, men konseptet bak det hele.

Har aldri klaget på at noen er uenige, men at noen kommet med spydige slengbemerkninger rettet mot meg som enkeltperson, det har ingenting med saklig uenighet å gjøre.

Og det med å slå barn har absolutt ingenting med det vi diskuterer her å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nedlatende holdning fordi jeg trekker fram at jeg er sint etter å ha sett på nyhetene hvor det kommer fram hvor mye halloween er styrt av penger? Det har for hundrede gang ikke vært rettet mot enkeltpersoner, men konseptet bak det hele.

Har aldri klaget på at noen er uenige, men at noen kommet med spydige slengbemerkninger rettet mot meg som enkeltperson, det har ingenting med saklig uenighet å gjøre.

Og det med å slå barn har absolutt ingenting med det vi diskuterer her å gjøre.

Ikke julebukken heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så på nyhetene nå hvor de med et smil forteller at folk handler på spreng til i morgen. Samtidig intervjues butikkansatte som koser seg med trafikken i butikken.

Kjenner jeg blir så forbanna. Halloween som ikke har noe med norsk tradisjon å gjøre har blitt innført for nok et påskudd for å tjene ekstra penger, dette samtidig med at familier sliter mer økonomisk.

Ikke har man noe valg heller, fordi denne dagen betyr mye for barna. Og kan som forelder selvfølgelig ikke holde barnet utenfor i protest heller.

Må le av deg...! 

Ingen, og da mener jeg INGEN av de tradisjonene vi har i Norge er norsk. Alle, og da mener jeg ALLE, er importert fra utlandet. Les deg litt opp før du får magesår. 

Okay... utenom 17 Mai, den er norsk.. 

Endret av Faytastic
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faytastic skrev (9 minutter siden):

Må le av deg...! 

Ingen, og da mener jeg INGEN av de tradisjonene vi har i Norge er norsk. Alle, og da mener jeg ALLE, er importert fra utlandet. Les deg litt opp før du får magesår. 

Okay... utenom 17 Mai, den er norsk.. 

Ler av deg også som enda i løpet HI og 12 sider ikke har fått med deg hovedpoenget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...